Meksika mutfağını Amerikalılara sevdiren Chipotle fast-food zinciri, büyümeye devam ediyor. Colorada eyaletinin Denver şehrinde Steve Ells tarafından 1993’te kurulan şirket, aynı yıl 16 şube açarak ilgileri üstüne çekmeyi başarmıştı.

McDonald’s, 1998 yılında şirketin en önemli yatırımcısı oldu. 8 yıl boyunca şirket hisslerine ortak olan McDonald’s, 2006’da Chipotle ile yollarını ayırdı. O tarihlerde 500'den fazla şubesi olan şirket, bugünlerde bin 800'den fazla restoranda hizmet veriyor.

CHIPOTLE MENÜSÜ

Meksika mutfağından burrito, taco ve salatalara yoğunlaşan Chipotle'nin menüleri aslında çok basit. Müşterilere ekmek niyetine önce burrito mu yoksa taco mu istedikleri soruluyor. Daha sonra siparişe istenen yemek ekleniyor.

Chipotle'de pişirilen yemekler tezgâhın arkasında müşteriler tarafından görülebiliyor. İstenen ürünler, çalışanlar tarafından yine müşterilerin gözü önünde hazırlanarak siparişe eklenebiliyor.

Chipotle şubelerinde görülmeye alışıldık olan sıralar, siparişin hızla hazırlanması sebebiyle kısa sürede sirküle ediliyor.

Siparişleri genelde et üzerinden yapan markanın vejetaryen seçeneğini de mevcut.

ÜRÜNLER ORGANİK Mİ?

Salata ve çeşitlerine odaklanmış menüsü ile müşterinin karşısına çıkan Chipotle, tüm ürünlerinde organik ve doğal malzeme kullanması ile biliniyor.

Şirket geçtiğimiz günlerde, genetiği değiştirilmiş organizmaları (GDO) elimine eden ilk ulusal restoran zinciri olduklarını açıklamıştı. Chipotle CEO’su Steve Ells, çalışanlarına ve birlikte iş yaptığı çiftçilere saygılı davranması ile tanınıyor.

GELİRLERDE BÜYÜK ARTIŞ

Ünlü restorantın piyasalardaki başarısı da dikkat çekiyor. Şirket 2015’in ilk çeyreğinde gelirlerini yüzde 20,4 oranında artırarak 1,09 milyar dolara ulaştığını açıkladı. Restorant satışlarında ise yüzde 10,4 oranında artış gösterdi. Kısa sürede yemek severlerin ilgisini toplayan zincir, ABD, Kanada, Almanya ve Fransa’da toplam bin 831 şubeye ulaştı.

Yılın ilk çeyreğinde 49 yeni restorant açan Chipotle, yıl sonuna kadar 190 ilâ 205 yeni şube açmayı hedefliyor. Gelirlerini büyük oranda artırmayı başardıklarını belirten CEO Ells, başarının mücadeleler sonucunda elde edildiğine dikkat çekti.

2015’in ilk çeyreğinde satış hacimlerinin 2 milyon 500 bin dolara ulaştığını belirten Ells, “Bu başarı bizim için gurur vericidir. Bu başarıyı yeni bir fast-food modeli oluşturarak, eşsiz yemek ve insan kültürü oluşturarak başardık” diye konuştu.

HİSSE FİYATI, FAST FOOD ZİNCİRLERİNİN TOPLAMINDAN DAHA FAZLA

Borsada işlem gören Chipotle hisselerinin birim fiyatı rakibi McDonald's, Burger King, Pizza Hut ve Kentucky Fried Chicken'ın birim fiyatlarının toplamından fazla.

Chipotle şubelerinin global olarak açılma oranının yüzde 10,4 arttığı söylenirken McDonald's da yüzde 2,3'lük bir düşüş gösterdiği ifade edildi.

Şirket, bu başarılarıyla orta ve uzun süreli yatırım peşinde olanlaın şu dönemdeki gözdelerinden biri.