Uluslararası Mobilya Endüstrisi, İç Tasarım Aksesuar Ekipmanları Fuarı (ZOW) Türkiye Genel Müdürü Aykut Engin, 19-22 Mart tarihleri arasında yedinci kez açılacak Uluslararası Mobilya Endüstrisi, İç Tasarım Aksesuar ve Ekipmanları Fuarı hakkında bilgi vererek, “Mobilya sektöründe Türkiye olarak önemli mesafeler almamız gerekiyor. Fuarlar, bu konuda önemli. Çünkü Avrupa ülkeleri mobilyanın kilosunu 25 dolara, Türkiye ise 5 dolara satıyor.” dedi.

Türkiye mobilya modasına yön veren Uluslararası Mobilya Endüstrisi, İç Tasarım Aksesuar ve Ekipmanları Fuarı ZOW, her sene farklı bir konseptle kapılarını açıyor. Bu yıl gerçekleşecek ZOW Fuarı’nda sergilenmesi planlanan trend_works alanının Kayseri lansmanı, ZOW Türkiye Genel Müdürü Aykut Engin ve Trendsetter (Tasarımcı) Adnan Serbest katılımıyla gerçekleştirildi.

ZOW Türkiye Genel Müdürü Aykut Engin, yaptığı açıklamada, 1990 yılından bu yana, hızla gelişmekte olan mobilya sektörünün üretim merkezi olan Kayseri’nin önemini vurgulayarak, “Kayseri, Türkiye’nin en büyük 20 mobilya fabrikasından 11’ine ev sahipliği yapıyor. 400’ü fabrikasyon seri üretim olmak kaydı ile 3 bin 500’ü aşkın üreticisi ile mobilya sektörünün 10 milyar dolarlık 2023 ihracat hedefinin gerçekleştirilmesinde en önemli üretim bölgelerinin başında geliyor. ZOW Fuarları adına bu yıl ilk kez gerçekleştirdiğimiz trend_works konseptinin tanıtıldığı lansman toplantılarının son ayağını Kayseri’de gerçekleştirmenin mutluluğu içindeyiz.” diye ifade etti.

ZOW fuarlarının, diğer fuarlardan farklı olduğunun altını çizen Engin, “Sektörün alışık olduğu fuarlardan farklı olarak ZOW, teknik destekten, catering hizmetlerine kadar tam bir VIP yaklaşımla tasarlanıyor ve fuar alanında markaların ziyaretçileri ile ofis rahatlığında buluşmalarını hedefliyoruz. Fuara katılan markalara, fuar alanında büyük küçük marka gözetmeksizin aynı ayrıcalıkları sağlıyoruz. Tüm firmalar, eşit büyüklükteki alanlarda markalarını değil, kaliteli ürünlerini sergiliyorlar. ZOW fuarları, ziyaretçi sayısı odaklı bir fuar olmaktan öte kaliteli ve ekonomik hacmi büyük işbirliklerinin gerçekleştiği bir fuar olarak sektörde dikkat çekiyor. Niceliksel bir büyümeden öte niteliksel olarak bir büyümek en büyük hedefimiz.” diye konuştu.

Engin, fuarların daha cazip ve ilginin artması yönünde çalıştıklarını hatırlatarak, mobilya sektöründe fuarın önemli olduğunu belirterek, “Mobilya üretiminde dünya genelinde söz sahibi olan Avrupa ülkeleri, yaptıkları tasarım ve yenilikçi ürünlerle mobilyanın kilosunu 25 dolara satıyor. Biz sektörde önemli yerde olmamıza rağmen kilosunu 5 dolara satabiliyoruz. Daha kat edeceğimiz yol çok.” şeklinde konuştu.