Avustralya’nın en büyük televizyon kuruluşlarından birisi olan Kanal 9, 6 aylık dönemde 264.4 milyon dolarlık zarar etti. Uzmanlar bu zarar nedeniyle Kanal 9 televizyonu’nun değerini düşüreceğine dikkat çekiyorlar.
Avustralya’da, internet, tablet ve akıllı telefonlar gibi görüntü yayınını giderek kolaylaştıran ve hızlandıran teknolojilerin yaygınlaşması nedeniyle, ülke çapında yayın yapan televizyon kuruluşlarının etkisi azalıyor. Bu da aldıkları reklam gelirlerinin düşmesine neden oluyor.

Kanal 9’un geçen dönemdeki toplam geliri 315 milyon dolarken, bu yılki gelir 309.8 milyon dolar olarak gerçekleşti. Kanal 9’da alınan yüzde 2.1’lik tasarruf tedbirleri de kötü gidişata engel olamadı.