Yeni dönemde hazırladıkları stratejik planın ana unsurunun 'turizm' olduğuna dikkat çeken Balduk, ''Turizm konusu başlı başına bir konu. Bacasız sanayi. Yani derya. Kahramanmaraş'ta 1995'in sonundan beri beraberiz. Önümüze bir takım hedefler koymuştuk. Öncelikle sanayiyi geliştirmek için çaba gösterdik. Tarımsal sanayide çok fazla yol alamadık. Şehre giren sayısı az olduğu için ticaret canlı değil. Kendi kazalarımız bile bizimle alışveriş etmiyor maalesef. Şimdi burada şehre giren sayısını arttırabilmemiz için satacak bir şey lazım. Ortaya bir şeyler çıkarmak zorundayız. Cezp edici yeni şeyler yapmamız gerekiyor. Tarihi dokuyu ve otantik değerlerini ortaya koyup hikayesini yazıp sergileyebilir, tesisleri de oluşturabilirsek Kahramanmaraş'ta ciddi bir ticari hareketlenme olabilir. Bizde bunu yapmaya çalışıyoruz. Bunu da beraber yağacağız. Önerilere açığız.”şeklinde konuştu. Kahramanmaraş'ın son ekonomik verileri hakkında da bilgiler veren Balduk, verilere bakıldığında kentin krize gerçek anlamda direndiğinin ortaya çıktığını ifade etti. Balduk, “İstihdamda Kahramanmaraş tarihinin en yüksek rakamını 86 bin 418 ile 2008 yılının mayıs ayında gördü. Yılsonunu 84 bin 573 olarak kapattı. 2009 yılının ocak ayında 79 bin 372, şubat ayında 77 bin 081, mart ayında ise 75 bin 847'ye düştü. Ancak Nisan ayında sevindirici bir gelişme oldu ve istihdam yaklaşık 800 kişi artarak 76 bin 644'de yükseldi. Yani tekrar işe almalar başladı. Yine önemli bir veri olarak ihracat rakamlarına bakarsak 2008 ocak-nisan döneminde 134 milyon 576 bin 323 dolar olan ihracat rakamı 2009 yılının aynı döneminde 132 milyon 539 bin 291 dolara düştü. Buna göre ihracatta yüzde 1,5 oranında bir düşüş var. Türkiye genelinde yüzde 30'luk bir düşüş olduğunu göz önüne alırsak Kahramanmaraş'ta iyi bir gösterge var demektir. Türkiye rakamlarıyla Kahramanmaraş'ı kıyaslarsak şehrimiz gerçek anlamda krize direniyor.”diye konuştu. Kahramanmaraş'ın krize direnmesinde çeşitli faktörlerin etkili olduğunu anlatan Balduk, bunları şöyle özetledi: “öncelikle KOBİ'lerde esnek yönetim anlayışı var. İşadamlarımız işin başında durduğu için çok hızlı ve esnek hareket edebiliyor. Çok hızlı pazar değişikliğine gidiyoruz. Önceki yıllarda ihracat yaptığımız ülkeler arasında orta sıralarda yer alan Suriye ve Mısır, biranda üst sıralara çıktı. Teşviğin getirdiği bazı maliyet avantajları da var. Kullanılan teknolojide avantajlar sağlıyor. Bu faktörler krize direnmemizde önemli rol oynadı.” Bu arada Kahramanmaraş ve İlçeleri Kültür Derneği (MARDER) Başkanı Yaşar Türkkorur, 18-21 Haziran 2009 tarihleri arasında Ankara Atatürk Kültür Merkezi'nde düzenleyecekleri “Kahramanmaraş Etkinlik ve Tanıtım Günleri” adlı organizasyon hakkında bilgi vermek üzere söz aldı. Burada bir sunum yapan Türkkorur, “Şehrimizin yeteri kadar tanıtılmadığı düşüncesiyle bu tanıtım programını yapmaya karar verdik. Şehrimizin sanayisini, ticari potansiyelini, zirai ve sınai üretimlerini, el sanatlarını, şair ve edebiyat değerlerini, turizm potansiyelini, doğal güzelliklerini ve yemek kültürümüzü Ankara'da tanıtmak istiyoruz. Bu projede Kültür Bakanlığı, Kahramanmaraş Valiliği, Kahramanmaraş Belediyesi KMTSO, KMESOB, MÜSİAD ve bazı sivil toplum kuruluşları ile temasa geçerek desteklerini aldık. Hepinizi bu organizasyona katılmaya davet ediyorum. Ayrıca KMTSO Başkanımız Mehmet Balduk, bize verdiği destekle etkinliğimizin devamı için bize cesaret verdi. Bundan dolayı kendilerine şükranlarımızı sunuyoruz.”dedi.