Türkiye’de kişi başı yıllık 8 kg. seviyesinde olan balık talebini 15 kg.’a çıkarmayı hedefleyen Su Ürünleri Tanıtım Grubu (STG), okullarda yürüttüğü balık ekmek şenliği etkinliklerinden sonra kamu spotuyla iç talebi arttırmayı hedefliyor. STG’nin Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı ile Radyo Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) onayıyla hazırladığı kamu spotu, ulusal kanallarda yayımlanmaya başladı. STG, sektörel tanıtım grupları içerisinde Kanatlı Tanıtım Grubu’ndan (KTG) sonra kamu spotu hazırlayan ve ulusal kanallarda yayımlanan ikinci sektörel tanıtım grubu oldu.

Üç tarafı denizlerle çevrili Türkiye’de yeterli miktarda balık yenmediğini belirten STG Başkanı Melih İşliel, “Avrupa’da kişi başı 24 kg., Japonya’da 40 kg. seviyesinde olan balık tüketimi, Türkiye’de 8 kg. Bu rakamı en azından 15 kg.’a çıkarmayı hedefliyoruz. Son derece lezzetli ve sağlıklı bir ürün olan balığın tüketiminin artması için hazırlattığımız kamu spotu, ulusal televizyon kanallarında yayımlanmaya başladı. Bu tür tanıtım çalışmalarımızı sürdüreceğiz.” diye konuştu.

Toplam 44 saniyelik kamu spotu, bir balıkçı teknesinde başlıyor. Balıkçılar, ağdan tekneye balık çekerken ve yetiştiricilik kafeslerinden balık hasat ederken bir balıkçı, “Balık berekettir” mesajı veriyor. İkinci mesajı, “Balık ekonomiktir” diye ondan balık satın alan bir vatandaş dile getiriyor. Üçüncü mesaj ise bir alabalık üretim havuzundaki işçi tarafından, “Balık emektir” şeklinde veriliyor.

'BALIK KOLAYLIKTIR' MESAJIYLA ÇALIŞAN KADINLAR HEDEFLENİYOR

Balık işleme tesisinde çalışan bir kadının, “Balık güvenlidir” mesajıyla devam eden kamu spotu, işlenmiş ve kısa sürede pişirilerek yemeye hazır hale gelecek balığı, marketten bir kadının satın alması ve, “Balık kolaylıktır” mesajıyla çalışan kadınlara ulaşılması hedefleniyor. İki arkadaşın mangalda balık keyfine, “Balık keyiftir” mesajıyla yer verilirken mutfakta akşam yemeği için hazırlık yapan hamarat bir ev hanımı, “Balık lezzettir” diyor. Mutlu bir akşam yemeği masasında bütün aile biraradayken aile reisi, “Balık sağlıktır” mesajı veriyor.

ÇOCUKLARA 'BALIK ÇOK GÜZELDİR' MESAJI VERİLİYOR

Türkiye’de balık talebinin, küçük yaşlardaki çocuklara da sevdirilmesiyle artacağına inanan STG, okullarda yürüttüğü balık ekmek şenliklerinden sonra kamu spotunda da çocukları unutmadı. Elleriyle büyük bir kaseden balık yiyen çocuklar, “Balık çok güzeldir” diyerek, çocukları balık yemeye davet ediyor. Kamu spotunun sonunda dış ses, “Balık, yeri doldurulamayacak bir besin kaynağıdır. Sağlığınızı korumak, zeki, mutlu nesiller yetiştirmek için gelin bu nimetten faydalanalım, haftada en az iki öğün balık yiyelim.” diyerek STG’nin, “Haftada iki gün balık, yaşam boyu sağlık” sloganını ulaştırıyor.

SU ÜRÜNLERİ İHRACATTA DA REKORLAR KIRIYOR

Su ürünleri sektörü, 2000 yılından sonra ihracatta ciddi bir gelişim gösterdi. Türkiye’nin su ürünleri ihracatı, 2000 yılında 59 milyon 655 bin dolar seviyesindeyken sonraki yıllarda devamlı artarak 2005'te 248 milyon 569 bin, 2010 yılında 360 milyon 773 bin dolara yükseldi. Son yıllarda ihracatını en çok arttıran sektör olarak öne çıkan su ürünleri, 2014 sonunda 692 milyon 847 bin dolarlık tutarla tarihinin en yüksek ihracat rakamına imza attı. Sektör, 2023 yılında 1,5 milyar dolar ihracat rakamı hedefliyor.