Şekerli Mamuller Tanıtım Grubu (ŞTG) Başkanı Hidayet Kadiroğlu, Y kuşağının yeni tatları tercih ettiğini vurguladı. Kadiroğlu, “Bu kuşak, inovatif ürünleri tercih ediyor. Orta yaş grubunun tercihi ise lokum, akide şekeri ve pişmaniye.” dedi.

Daha evvel lokum, akide şekeri ve pişmaniye gibi tatlarla bayram yapılabildiğini anlatan Kadiroğlu, şu aşamada bu ürünlerin yeni formlarının üretildiğini açıkladı.

Kadiroğlu, birey başına şekerlemede Türkiye’nin dünyaya göre geride olduğunu dile getirdi ve “Ancak bayramlarda tüketim katlanıyor. Tabii dünya tüketimini temel aldığımızda yine gerilerde. Çünkü bizde 2 kilogram olan tüketimin Avrupa ortalaması 10 kilogram seviyesinde. ABD’de ise daha yukarıda.” ifadelerini kullandı.


ŞTG Başkanı, Türkiye’nin şekerlemelerini tanıtmak için Ramazan Bayramı’ndan yararlandıklarını anlattı. Bu çerçevede Delightland dergisinin Ramazan sayısını yayımladıklarını belirten Hidayet Kadiroğlu, “Dergiyi lokumumuzun yanında 30 hedef ülkeye, bine yakın ithalatçıya gönderdik. Ticaret müşavirliklerimiz kanalıyla yapılan gönderime olumlu karşılıklar geldi.” dedi.


Türkiye, 3 milyar dolara varan ihracatıyla dünyanın önde gelen şekerleme tedarikçilerinden. Dünyanın hemen hemen tüm ülkelerine ihracat yapabiliyor. Sektör ihracatını 2014’te yüzde 6 artıran Türkiye, Dünya Şekerleme İhracat Ligi’nde 12. sıraya geldi.

Kadiroğlu, hedeflerinin ilk 10’a girmek olduğunu bildirdi. Dünya Şekerleme İhracat Ligi ve ilk 12 ülke şöyle:


Dünya Şekerleme İhracat Ligi
1.Almanya
2.Belçika
3.Hollanda
4.İtalya
5.ABD
6.Fransa
7.Poland
8.Kanada
9.İngiltere
10.İsviçre
11.Rusya
12.Türkiye