Tüketici Sorunları İl Hakem Heyeti Başkanı Nesih Tanrıverdi, AA muhabirine yaptığı açıklamada, eğitim setinin iadesine karar verilen başvuruyla ilgili süreci şöyle anlattı: ''Gayberli Mahallesi'nde ikamet eden İsmail Mercimek, geçen yıl Nisan ayında SBS sınavına hazırlanan çocuğu için kapıdan satış yapan bir firmadan 1600 lira değerinde eğitim seti satın aldı. Mercimek, 31 Ekim'de firmaya başvurarak eğitim setinden verim alamadıklarını belirterek, ödediği 340 lira ile birlikte senetlerin kendisine iade edilmesini istedi. İlgili firma, Mercimek'in bu talebini reddetti.'' Bunun üzerine Mercimek'in, Tüketici Sorunları İl Hakem Heyeti'ne müracaat ettiğini belirten Tanrıverdi, İsmail Mercimek'in başvurusunu incelediklerini ve İl Milli Eğitim Müdürlüğünden bilirkişi talebinde bulunduklarını söyledi. İl Milli Eğitim Müdürlüğünün her ders için bilirkişi oluşturduğunu kaydeden Tanrıverdi, şöyle konuştu: ''Milli Eğitim Müdürlüğümüz gerçekten çok ciddi bir çalışma yaptı. Satılan eğitim setini enine boyuna incelediler. Edebiyat, tarih, coğrafya, felsefe, fizik, biyoloji, matematik ve rehberlik zümresi oluşturularak alanındaki uzmanlar rapor hazırladı. Raporda, eğitim setinin yeterli içeriğe sahip olmadığı ve daha çok eski müfredat çerçevesinde şekillendiği belirtildi. Bunun üzerine, yapılan sözleşmenin iptaline ve tüketiciden alınan 340 liranın iadesine karar verdik.'' Kapıdan satışlarda tüketicinin cayma hakkını kullanabileceğini ifade eden Tanrıverdi, ''bu sürenin 7 gün olarak ifade edildiğini ancak tüketicinin istediği zaman sözleşmeden geri dönebileceğini'' söyledi. Tanrıverdi, satılan malın tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan ya da ortadan kaldıran eksiklikler içermesi nedeniyle ''ayıplı mal'' kabul edildiğine dikkati çekti. Nesih Tanrıverdi, vatandaşlardan özellikle kapıdan satışlarda yaşadıkları sorunları kendileri ile paylaşmalarını istedi.