Lenovo Türkiye Genel Müdürü Gülfem Çakmakçı, Türk lirasının dolar karşısında yüzde 20 oranında değer kaybı olduğunu, bu nedenle dolara endeksli bilişim sektöründe kur değişimi nedeniyle fiyat artışları yaşanacağını belirtti.

Türk lirasının dolar karşısında değer kaybetmesi bilişim sektörünü de etkilemeye başladı. Dolara endeksli olan sektörde kur artışını bugüne kadar ürünlerine fiyat artışı olarak yansıtmayan sektör temsilcileri, etiketlere zamlı fiyatları yansıtmaya hazırlanıyor. Türkiye’deki her 4 bilgisayardan birini üreten Lenovo’nun Türkiye Genel Müdürü Gülfem Çakmakçı, kur değişiminden kaynaklanan fiyat artışları yapmayı düşündüklerini ifade etti. Türk lirasının dolar karşısında yüzde 20 değer kaybına uğradığını dile getiren Çakmakçı, şöyle devam etti: "Ocak ayından bugüne Türk Lirası, dolar karşısında yüzde 20’lik bir değer kaybı yaşadı. Biz bu dönemde fiyatlarımızı yükseltmedik. Tüketiciye yansıtmadık. Bu dönemde de pazarın yavaşlaması, tüketici güven endeksinin düşmesinden dolayı biz de fiyatları yükseltip iyice pazarı daraltmak istemediğimiz için bu zamana kadar artış olmadı. Fakat bu uzun süre devam ettirilebilecek bir durum değil. O yüzden pazarda fiyatların yavaş yavaş yükselme beklentisi var. Şu an yükseltmiş değiliz ama önümüzdeki dönemde mecburen yükselmesi bekleniyor. Artık daha fazla dayanma gücümüz kalmıyor doğal olarak. Ama artık bundan sonra fiyatları yükseltmemiz gerekiyor. Elektronik ürünler dolara endeksli. Bir bilgisayarın içindeki tüm parçalar dolar üzerinden alınıyor. Biz onu alıp Türk lirası üzerinden satışa sunuyoruz. O nedenle de bu değişimi artık yavaş yavaş yapacağız."

İlk etapta Adana ve Malatya’dan sonra Gaziantep, İzmir, Bursa ve Eskişehir’de kadın buluşmaları gerçekleştirecek olan Lenovo, işbirliği yaptığı 'Teknolojik Anneler' ile kadınlarla teknoloji ve sosyal medya konulu sohbetler yaparak ve projesini #DeğişenBenim hashtag’i ile tüm Türkiye’de duyurdu. Kadın buluşmalarında kendi imkânlarıyla dünyaya açılmış ve uluslararası başarı kazanmış kadınlar da Lenovo’nun davetlisi olarak kendi hikâyelerini paylaşıyor. ‘Değişen Benim’ projesinin Malatya ayağında kadın buluşmalarında konuşan Gülfem Çakmakçı, Lenovo’nun global şirket kültüründe kadına destek olmanın yattığnı söyledi. Çakmakçı sözlerine şöyle devam etti: "Lenovo’nun dünyadaki 60 bin çalışanı arasında kadınlar, çalışma gücünün yüzde 40’ını oluşturuyor. Lenovo dünyada da WILL (Women In Lenovo Leadership) projesini yöneten ve kadınların yanında yer alan bir marka. Avrupa Başkanımız liderliğinde buluşup kadınların geliştirilmesi, mentorluk sistemleri, bölgesel rol modellerle kadınların ihtiyaçlarının ve yaşanan sorunların anlaşılıp çözüm üretilmesi ve farkındalık yaratılması üzerine çalışmalar yapıyoruz. Bölgemizdeki birçok ülkede kadınlara yönelik farklı insiyatifler geliştiriliyor. Biz de Türkiye'de Anadolu şehirlerimizi ziyaret ederek kadın buluşmalarıyla kadınlara katkı vermekten, onlara destek olmaktan ve farkındalık yaratmaktan mutluluk duyuyoruz."