Bizim Toptan, ilk yarı karını açıkladı. Şirketin düzeltilmiş amortisman ve vergi öncesi karı (FAVÖK) yüzde 32,4 artarak 39,8 milyon TL’ye, net karı yüzde 78,6 artarak 7,1 milyon TL’ye yükseldi.
Bizim Toptan, 2016 yılının ilk altı ayına yönelik finansal sonuçlarını Kamu Aydınlatma Platformu’a (KAP) açıkladı. Buna göre; şirketin cirosu yüzde 13,8 artarak 1,35 milyar liraya ulaştı. Şirketin düzeltilmiş amortisman ve vergi öncesi karı (FAVÖK) yüzde 32,4 artarak 39,8 milyon TL’ye, net karı yüzde 78,6 oranında artarak 7,1 milyon TL’ye yükseldi.
Bizim Toptan, stratejik önceliklerinden olan ve 2014 yılından itibaren tedarik hizmeti vermeye başladığı iş ortaklığı (franchise) kanalında sisteme dahil mağaza sayısını da 289’a yükseltti. Bu kanaldan yılın ilk yarısında 74,3 milyon TL satış geliri elde eden şirket, ciro büyümesine olumlu katkı sağladı. Şirketin sürdürülebilir ve karlı büyüme stratejisinin 2016 yılının ilk yarısında da devam ettiğini dile getiren Bizim Toptan Genel Müdürü Bayram Ali Yıldırım, "Çok kanallı ve esnek satış modelimiz, global ve yurt içi gelişmelere uyum sağlama gücümüz ve faaliyet giderlerini kontrol etmedeki başarılı çalışmalarımızla birleşince, hem FAVÖK hem de net karda bir önceki yılın aynı dönemine göre çok önemli iyileşmeler gösterdik. Ülkemize ve ekonomiye güvenimiz tamdır. Yılın kalan döneminde de müşterilerimize kaliteli, markalı ve öz markalı ürünlerimizi, fiyat avantajı ve ödeme kolaylığı ile sunmaya, tedarik hizmeti verdiğimiz iş ortaklarımızın kazan&kazan stratejisi ile yanında olmaya, yatırımcılarımıza da başarılı mali performansımızı sürdürerek değer katmaya devam edeceğiz. Hem açacağımız yeni mağazalardaki çalışanlarımız, hem de iş ortaklığı modelimize yeni dahil edeceğimiz marketlerdeki çalışanlar (indirekt) ile ülkemizin istihdamına 400 kişinin üzerinde ilave katkımız olacak. Bizim Toptan olarak Türkiye’nin her yerine istihdam imkanı sağlamayı hedefliyoruz” dedi.
Dünya’da Bizim Toptan gibi cash&carry şirketlerinin büyümelerinin arkasında, market kanalında oluşturdukları iş ortaklığı modeli uygulamalarının önemli katkısı olduğunu belirten Yıldırım sözlerine şöyle tamamladı: "Biz de bu modeli önemsiyoruz. Bu yola çıktığımızda 196 olan iş ortağı market sayımızı yılın ilk yarısı itibarıyla 289’a yükselttik. Bu şekilde iş ortaklığı yaptığımız marketlerin ana tedarikçisi olmayı amaçlıyoruz. Bu modelin hem bizim hem de iş ortaklarımızın kazancını önemli oranda artırdığını gördük. 2018 yılında 600 iş ortağı market sayısına ulaşmayı hedefliyoruz. Orta büyüklükteki marketleri ve bakkalları, sunduğumuz verimli tedarik sisteminden faydalanmaları, bu sisteme dahil olmaları konusunda teşvik edeceğiz".