Rusya ve AB ülkelerinde yaşanan ekonomik krizin olumsuz etkileri sebebiyle bu yıl Muğla'da turizm sektörünün yönünün yerli turiste çevrilmesi bekleniyor. Özellikle Rus turistlerde yüzde 35-40 azalma yaşanacağı ifade ediliyor. Muğla, özellikle fuarlardaki tanıtımlara ağırlık vererek çeşitli tanıtım yöntemlerini de uygulamaya sokmaya hazırlanıyor.

Bodrum Otelciler Derneği (BODER) Başkanı Halil Özyurt, Bodrum'un iç pazarda ön planda olduğunu belirterek, "Özellikle temmuz ve ağustos aylarında yer bile bulunmaz. Bu sene maalesef Rus Rublesi'nin dolar karşısında düşüşü ve yine euronun da düşmesiyle sıkıntılı bir durum oldu. Geçtiğimiz haftalarda Hollanda Ultrech Fuarı'nda maalesef Türkiye yüzde 14'ler düzeyinde düşüşte, Bodrum eksilerde. Tahmin ediyorum bu sene, geçen seneyle aynı seviyede kapatacağız." dedi. Anadolu'ya yönelik tanıtım konusunda önemli bir proje üzerinde çalıştıklarını anlatan Özyurt, "Türk turizmi okullar açılınca başlıyor, okullar kapanınca da bitiyor. Maalesef bunu değiştiremedik. Road showlar yapmayı planlıyoruz. Rusya'da büyük sıkıntılar var, bu sıkıntılardan ders alınması gerekiyor. Bu durum Bodrum'u direkt etkilemeyebilir ancak Antalya'da yüzde 30-40 oranında azalma var." ifadelerini kullandı.

Bodrum Ticaret Odası (BODTO) Yönetim Kurulu Başkanı Mahmut Serdar Kocadon ise tanıtımda bu seneki vurgularının tarih ve kültür olacağını dile getirerek, "Yurtdışında ekonomik kriz var. Bizim tek garantimiz yerli turist. Hem mass turizmde hem de butik turizmde altyapı çalışmalarımızı yaptık. 'Ben her şey dahilde geleceğim' derse de, 'Butik ve küçük otellerde kalacağım' derse de Bodrum olarak cevap verecek durumdayız." şeklinde konuştu.