Boeing, rekor düzeydeki ticari uçak teslimatlarını ikinci çeyrekte yüzde 11 artışla 24,5 milyar dolara ulaştırdı. Boeing CEO’su Dennis Muilenburg, "Dünya çapındaki müşterilerimize yaptığımız rekor düzeydeki teslimatlar, sağlam bir gelir artışı sağladı. Genel portföyümüz ve çalışmalarımıza odaklanırken gösterdiğimiz özenin gücü ise çeyrek boyunca önemli derecede bir faaliyet nakit akışı sağladı." dedi.

İkinci çeyrek mali sonuçlarını açıklayan Boeing, Bu çeyrekte faaliyet nakit akışı, ticari uçak üretim hızını ve güçlü faaliyet performansını yansıtarak 3,3 milyar dolar düzeyinde gerçekleştirdi. Şirket, 14 milyon hisse alımını 2 milyar dolar karşılığında gerçekleştirdi. 7,5 milyar dolarlık geri alım ise ilerleyen yaklaşık iki yıl içinde tamamlanması beklenen mevcut geri alım yetkisi çerçevesinde bırakıldı. Şirket, bu çeyrekte aynı zamanda 0,6 milyar dolar değerinde kar payı ödemesi yaptı. Bu rakam, hisse başı kar payında önceki yılın aynı dönemine kıyasla yaklaşık yüzde 25’lik bir artışı yansıtıyor.

Menkul kıymetlerdeki nakit ve yatırımların toplamı 9,6 milyar dolar düzeyinde gerçekleşti ve borç, çeyreğin başından beri aynı kalarak 9 milyar dolar düzeyinde gerçekleşti. Çeyreğin başında 495 milyar dolar olan şirketin bekleyen işlerinin toplam değeri, çeyrek sonunda 489 milyar dolar olarak gerçekleşti. Bu rakam, çeyrek boyunca alınan 18 milyar dolarlık net siparişi de kapsıyor.

Ticari Uçaklar ikinci çeyrek geliri, teslimatların sayı ve çeşit olarak artması sayesinde yüzde 18 artarak 16,9 milyar dolara ulaştı. İkinci çeyrek faaliyet karı, KC-46 programına ilişkin olarak daha önce 513 milyon dolar olarak açıklanan vergi öncesi ödemeyi ve hisse başı kar azalışına yol açan, üretim programların güçlü performansı tarafından kısmen bertaraf edilen daha yüksek düzeydeki 787 ve 747 teslimatlarını yansıtacak şekilde yüzde 7,1 düzeyinde gerçekleşti. Ticari Uçaklar, çeyrek boyunca 116 adet 737 MAX uçağı siparişi aldı. 737 programı, 737 MAX’ın lansmanından bu yana 2 bin 800’ün üzerinde kesin sipariş aldı. Çeyrek boyunca Boeing ayrıca ilk 737 MAX’ın montajına başladı ve 787-10 programı, programın tasarımının doğruluğunu ve geliştirme çalışmalarının planlandığı şekilde ilerlediğini gösteren Kritik Tasarım Gözden Geçirme safhasını tamamladı. Ticari Uçaklar, çeyrek boyunca 171 net sipariş aldı. 431 milyar dolar değerindeki yaklaşık 5 bin 700 uçaktan oluşan bekleyen işler gücünü koruyor.

Savunma, Uzay ve Güvenlik’in ikinci çeyrek geliri 7,5 milyar dolar olarak gerçekleşti. Faaliyet karı ise BMA’ya yönelik olarak daha önce 322 milyon dolar olarak açıklanmış olan ve üretim programlarının güçlü performansı ve çeşitliliği tarafından kısmen bertaraf edilmiş olan KC-46 Tanker programı vergi öncesi ödemesini yansıtacak şekilde yüzde 7,2 olarak gerçekleşti.

Boeing Ticari Uçaklar’ın (BMA) ikinci çeyrek geliri, teslimatların çeşitliliğini ve planlanan zamanda yapılmış olmasını yansıtacak şekilde 3,5 milyar dolar olarak gerçekleşti. Faaliyet karı, üretim programlarının güçlü performansı tarafından kısmen bertaraf edilen KC-46 programı ödemesini yansıtacak şekilde yüzde 3,5 olarak gerçekleşti. Çeyrek boyunca BMA, 6 C-17 Globemaster III nakliye uçağı için ihaleler kazandı.

Network ve Uzay Sistemleri’nin (N&SS) ikinci çeyrek geliri 1,9 milyar dolar olarak gerçekleşirken faaliyet karı değişmeyerek yüzde 7,8 düzeyinde kaldı. Bu çeyrek içinde Boeing, yürürlükte olan Kabin Mürettebatı anlaşmasının bir parçası niteliğindeki, NASA’nın insanlı uzay yolculuğu görevine ilişkin ilk ticari kontratını almaya da hak kazandı.

Küresel Hizmetler ve Destek’in (GS&S) ikinci çeyrek geliri, Uçak Modernizasyonu ve İdamesi’ndeki azalan hacmi yansıtacak şekilde 2,1 milyar dolar düzeyinde gerçekleşti. Faaliyet karı, gelişme gösteren program çeşitliliğini yansıtacak şekilde yüzde 12,8’e yükseldi. Çeyrek boyunca GS&S’in yürütmekte olduğu F-15 uluslararası hizmet sözleşmesinin süresi uzatıldı.

Savunma, Uzay ve Güvenlik’in bekleyen işlerinin değeri 58 milyar dolar düzeyinde gerçekleşti. Bu rakamın yüzde 39’u uluslararası müşterilerden alınan siparişlerden oluşuyor.