Manavgat Ticaret ve Sanayi Odası(MATSO) Başkanı Ahmet Boztaş, Belenobası karpuzunu markalaştırarak uluslararasında aranan marka haline getireceklerini söyledi. Manavgat'ta turizmde sonra ikinci gelir kapısının tarım olduğunu belirten Boztaş, hedeflerinin nitelikli tarım uygulamalarıyla bölgenin tarım ürünlerini iç ve dış piyasada marka ürün haline getirmek olduğunu kaydetti.

MATSO olarak Manavgat'ın tarım ürünleri değeri olan yer fıstığı, nar, susamı, keçiboynuzu, keçi boynuzu pekmezi, portakal, defne, Manavgat susamından yapılan tahini ve Belenobası karpuzunu tanıtım çalışması yaptıklarını belirten Boztaş, "Günümüzde karpuz denilince artık insanların ilk aklına Manavgat Belenobası karpuzu geliyor. Bu değeri tanıtımlarla dünya markası yapmak istiyoruz. Manavgat susamı artık yurtiçinde ve yurtdışında yağ kalitesi bakımından bir dünya markası galine geldi. Japonya yağ kalitesine güvendiği için ürettiği susam yağı ürünlerini dünyada pazarlamada sıkıntı çekmemek için susamı Manavgat'tan alıyor. Belenobası karpuzu da yetiştiği toprak yapısı, kabuk yapısı, uzun süre dayanıklılığı, tadı ve farklı aromasıyla ülkemizin marka değeri haline geldi. Hedefimiz bunu dünyaya taşımak. Manavgat susamında olduğu gibi Belenobası karpuzunu da coğrafi işaretli ürünler arasına alınması için çalışma yapacağız." diye konuştu.

Öteyandan Manavgat Gıda Tarım ve Hayvancılık Müdürü Yeşim Tıravoğlu Demirtaş, yaptığı açıklamada, geçen yıl Manavgat'ta 15 bin dekar açık alanda 90 bin, 2 bin 277 dekar örtü altında 10 ton olmak üzere toplamda 100 bin ton karpuz üretiminin gerçekleştiğini söyledi.

Demirtaş, bu üretimin yüzde 75'nin Belenobası Mahallesi'nde olduğunu ifade etti.