İş dünyasının geleneksel buluşma noktası CEO Club toplantısı, Vodafone Türkiye’nin ana sponsorluğunda, Gümrük ve Ticaret Bakanı Bülent Tüfenkci’nin katılımıyla gerçekleşti.
İş dünyasının geleneksel buluşma noktası CEO Club toplantısı, Vodafone Türkiye’nin ana sponsorluğunda, Gümrük ve Ticaret Bakanı Bülent Tüfenkci’nin katılımıyla yapıldı. Toplantıya Türkiye perakende sektörünün önde gelen temsilcileri katıldı. Gümrük ve Ticaret Bakanı Bülent Tüfenkci’nin katılımıyla gerçekleşen “CEO Club Perakende Gündemi 2016”, Capital ve Ekonomist Dergileri Yayın Direktörü M. Rauf Ateş, Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Engin Aksoy, LC Waikiki Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük ve Esas Gayrimenkul CEO’su Kazım Köseoğlu’nun açılış konuşmalarıyla başladı. Toplantıda, ST Partners Kurucu Başkanı Servet Topaloğlu’nun moderatörlüğünde “Perakende Liderleri” konulu bir panel de düzenlendi. Panele Kiğılı Yönetim Kurulu Başkanı Abdullah Kiğılı, Kategori Mağazacılığı Derneği (KMD) Başkanı Alp Önder Özpamukçu, Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği (AYD) Başkanı Hulusi Belgü, Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sami Kariyo ve Türkiye Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Federasyonu (TAMPF) Başkanı Zafer Kurşun konuşmacı olarak katıldı.
“Perakendede dijital olmayan demode olacak”
Türkiye’nin Dijital Dönüşümüne liderlik etme vizyonuyla yatırımlarına aynı hız ve kararlılıkla devam ettiklerini belirten Engin Aksoy, “Geçen yıl yüzde 4 büyüyen Türkiye ekonomisi içinde toptan ve perakende ticaret sektörünün büyümesi yüzde 2,1 düzeyinde gerçekleşti. Perakende sektörünün ekonominin yaklaşık yüzde 70’ine temas ettiğini düşündüğümüzde, sektörü güçlendirecek yeni adımlara ihtiyaç olduğunu görüyoruz. Perakende sektörünün ihtiyaç duyduğu atılımın gerçekleşmesinde dijitalleşmenin önemli rol oynayacağını düşünüyoruz. Bu sektörde başarının ve rekabetin ana unsuru, yeni müşteriler kazanma, mevcut müşteri tabanını koruma ve yeni stratejiler için ilham alma konularında yenilikçi bakış açıları sunan dijital teknolojiler olacak. Sektörün, dijital teknolojilerin gücünden faydalanması ve bunu bir iş fırsatına çevirmesi kaçınılmaz bir gereklilik. Perakendede dijital olmayan demode olmaya mahkum olacak. Herkes ve her nesne birbiriyle bağlantılı hale gelecek. Mağazalar da 12 değil 24 saat açık duracak. Buna bağlı olarak, müşteri de ‘Beni tanı, kişiselleştir, bana güç kat, bana imkân ver ve 24 saat benimle iletişimde ol’ diyecek. Perakendede deneyim ekonomisi ağırlık kazanacak. Vodafone Kurumsal İş Birimi olarak, Türkiye’deki tüm işletmelerin telekomünikasyon ihtiyaçları için uçtan uca çözümler sunuyor, özel çözümler geliştiriyor ve uyguluyoruz. İşletmelerin tamamının Dijital Dönüşümlerini gerçekleştirmeleri için tüm çözümlerimizi tek çatı altında sunuyoruz. ‘Yarına Hazırım Platformu’ ve ‘Vodafone Dijitalleşme Endeksi’ ile işletmelerin dijital olgunluğunu ölçüyor ve dijital yol haritalarını çiziyoruz. Bugüne kadar toplam 42 bin küçük ve orta büyüklükte işletmenin Dijitalleşme Endeksini hesaplayarak ihtiyaçlarını tespit ettik. Son olarak, Dijitalleşme Endeksi çalışmamızı Birleşmiş Markalar Derneği üyesi işletmelerle de hayata geçirdik ve perakende sektörünün dijitalleşme skor ortalamasını yüzde 63 olarak hesapladık. Firmaların yaklaşık yüzde 50’sinin aynı sektörde rekabet ettikleri diğer firmalara göre ortalamanın altında kaldıklarını ve gelişime açık yönleri olduğunu tespit ettik. Türkiye’deki perakende firmalarının dijital perakendecilik trendlerine ayak uydurmalarını ve müşteri taleplerine hızlı cevap verebilmelerini sağlayacak Dijital Dönüşüm stratejilerinin ve teknolojik altyapının hayata geçirilmesi önem taşıyor. Vodafone olarak, perakende firmalarını Dijitalleşme Endekslerini ölçerek bir an evvel Dijital Dönüşüm yolculuğunda gerekli adımları atmaya davet ediyoruz” dedi.
“Markanın tüketicinin istediği yakınlıkta olması önemli”
Hükümetin belirlediği 2023 hedeflerine katkı sağlayacak çalışmaları sürdürdüklerine dikkat çeken LC Waikiki Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük, “Perakendenin taşıdığı potansiyeli hayata geçirmek hepimizin görevi. Tasarıma ve teknolojiye yatırım yaparak katma değerli üretime odaklanmalı ve global marka yaratma iştahımızı canlı tutmalıyız. Yeni dönemde markanın tüketicinin istediği yakınlıkta olması önem taşıyor. Bu noktada çoklu kanal yönetimi giderek daha kritik bir performans öğesi halini alıyor. Örneğin, LC Waikiki’nin toplam cirosunun yaklaşık yüzde 3’lük kısmı e-ticaret sitesindeki satışlardan oluşuyor. Son 2 yılda bu rakamı yüzde 1,4’ten bu noktaya taşıdık. 2023 yılında en az yüzde 15 rakamına ulaşmayı hedefliyoruz” diye konuştu.
“Sosyal alanlar yaratıyoruz”
Alışveriş ve Yaşam Merkezlerinin (AVM) şehrin sosyal buluşma noktaları haline geldiğini belirten Esas Gayrimenkul CEO’su Kazım Köseoğlu, “Gayrimenkul geliştirme ve inşaat alanlarında faaliyet gösteren Esas Gayrimenkul olarak, perakende sektörünün ülkemiz ekonomisi için son derece önemli bir katma değer yarattığına inanıyor ve bu doğrultuda yatırımlarımızı gerçekleştiriyoruz. Yatırımlarımızı sürdürürken değişen ve gelişen toplumun ihtiyaç ve beklentilerini dikkate alıyoruz. Bu anlamda, Anadolu’da AVM’si olmayan tüm illeri yeni AVM’lere kavuşturmak için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Aynı zamanda Esas Gayrimenkul’ün köklü yatırım gücünden de yararlanarak, sadece alışveriş yapılan klasik alanlar yerine, hep altını çizdiğimiz gibi, sosyal alanlar yaratıyoruz. AVM’lerimiz ile kent insanının tercihlerine, alışkanlıklarına, ihtiyaçlarına ve beklentilerine cevap vermeye çalışıyoruz” şeklinde konuştu.