Türkiye’nin üretim ve ihracatında dünya lideri olduğu çekirdeksiz kuru üzüm, kuru incir, kuru kayısı ve Antep fıstığının Çin’de tanıtım atağı hızlanarak sürüyor. Kuru Meyve Tanıtım Grubu (KMTG), Beijing International Import Food Expo (CİPFE 2015)'ya katılarak, özel tasarlanmış paketlerinde kuru incir, kuru kayısı, Antep fıstığı ve kuru üzüm ikram etti. Çinliler, Türk kuru meyvelerini çok sevdi.

KMTG, hedef ülke belirlediği Çin'de anlaştığı PR firması Hill&Knowlton'ın organizasyonunda, geçen günlerde Pekin World Summit Wing Hotel'de düzenlediği basın toplantısı ile Türk kuru meyve ürünlerinin tanıtımına başladıktan sonra şimdi de Pekin Fuar Merkezi'nde düzenlenen CİPFE 2015'e katıldı. Çin’de düzenlenen en önemli gıda fuarlarından birinde Türk kuru meyvelerini tanıttıklarını kaydeden KMTG Başkanı Osman Öz, büyük beğeniyle karşılandığını aktardı. Fuara Güney Kore, ABD, Rusya ve Kanada'dan yabancı firmaların katıldığına işaret eden Öz, “Tanıtım grubu olarak, Çin’i hedef pazar belirledik. Çin’de alım gücü yüksek, sağlıklı beslenmeye önem veren 200 milyonun üzerinde varlıklı bir kitle var. Bu kitleye dünyanın en sağlıklı, lezzetli, enerji kaynağı ve kaliteli kuru meyvelerini tanıtmayı ve onların bu ürünleri daha fazla tüketmelerini amaçlıyoruz. Kuru meyve sektörünün, 2023 yılında 4 milyar dolar ihracat hedefi var. Bu hedefe ulaşmada Çin pazarı bizim için büyük öneme sahip. Şu anda kuru incirde yüzde 30, kuru kayısıda yüzde 25 ve çekirdeksiz kuru üzümde ise yüzde 10 gümrük vergisi var. Bu ürünlerimizin, önümüzdeki dönemde başlamasını beklediğimiz serbest ticaret anlaşması görüşmeleri kapsamına alınarak, kota tahsisi temin edilmek suretiyle daha düşük vergi oranları ile Çin'e ihracının sağlanması, bu ülkedeki rekabet gücümüzün ve pazar payımızın artışına katkı yapacaktır." diye konuştu.

KMTG ÇİN’DE TANITIM ATAĞINI SÜRDÜRECEK

KMTG’nin Çin’deki tanıtım atağına, Pekin’de ulusal ve yerel basın mensuplarının yanısıra sosyal medyada popüler kişiler ve beslenme uzmanlarının da katıldığı bir basın toplantısıyla başlandığını, hipermarketlerde tadım etkinliği ve fuarla devam edildiğini aktaran Osman Öz, “KMTG olarak Çin'de başlanan tanıtım aktivitelerine, Eylül-Ekim 2015'te Pekin, Şanghay ve Guangzhou şehirlerinin büyük süpermarketlerinde düzenlenecek tadım etkinlikleriyle devam edeceğiz. Ekim ayı başında, Çin'in tanınmış besin uzmanları ve sosyal medyada tanınan kişilerinden oluşan bir grubu Türkiye’de ağırlayarak kuru meyve fabrikaları, meyve bahçeleri ve turistik yerleri gezdireceğiz.” bilgilerini verdi.

8,2 MİLYON DOLAR İHRACAT

Türkiye, 2014 yılında Çin’e 2 bin 70 ton kuru incir ihracatı karşılığı 6 milyon 110 bin dolar kazandı. Çekirdeksiz kuru üzüm ihracatı 1 milyon 728 bin dolar, kuru kayısı 900 bin dolar seviyelerinde oldu. Toplamda ise 8 milyon 276 bin dolarlık ihracat yapıldı.