Avrupa’nın en büyük ayakkabı perakendecisi Deichmann’ın Yönetim Kurulu Başkanı Heinrich Deichmann, başarılarının en önemli sırrını, “Şirket insanlara hizmet etmelidir” prensibiyle açıkladı.

Türk-Alman Ticaret ve Sanayi Odası TD-IHK’nın düzenlediği sohbet akşamlarının ikincisine katılan Deichmann SE Yönetim Kurulu Başkanı Heinrich Deichmann başarılarının sırrının, şirket olarak insan odaklı çalışmalarında yattığını kaydetti.

Deichman bunu, müşterilere satın alınabilir fiyatla ürün sunma, çalışanları memnun etme, yoksul ve mağdur insanlara bağış şeklinde özetliyor. Moderatörlüğünü TD-IHK Genel Sekreteri Suat Bakır’ın yaptığı söyleşide aile şirketlerinin başarısı ve Deichmann SE’nin Türkiye pazarı tecrübeleri hakkında konuşuldu. Avrupa’nın en büyük ayakkabı perakendecisi Deichmann SE üçüncü nesilde bir aile şirketi olma özelliği de taşıyor. Yönetim Kurulu Başkanı Heinrich Deichmann, 1989 senesinde babası tarafından yönetilen şirkete dahil oldu ve 1999 yılında yönetimi devir aldı.

Almanya’daki pazar konumunu geliştirmenin yanı sıra, yoğun bir şekilde uluslararası alanda yayılmaya öncülük etti. Deichmann grubu dünya çapında 35 binden fazla insana istihdam sağlıyor. 2014 yılında 4,9 milyar Euro ciro yapan şirket bunun yüzde 56’sını yurt dışındaki faaliyetlerine borçlu. Deichmann’a göre, şirketin başarıları üç ayrı şirket felsefesine dayanıyor: Şirket insanlara hizmet etmelidir. Yani öncelikle müşterilere ödenilebilir bir fiyata iyi bir ürün sunulmalıdır. Aynı zamanda çalışanların da memnuniyeti çok önemlidir.

Heinrich Deichmann'ın Ekim 2014’te vefat eden babası Heinz-Horst Deichmann için de bu ilkelerin yanı sıra mağdur insanlara yardım da çok önemliydi.

Kurduǧu "wortundtat" adlı yardım teşkilatı dünya çapında 200 bin mağdur insana destek veriyor. Deichmann, bağımsızlığı ve uzun vadeli düşünmeyle kısa karar yollarının bağdaşmasını bir aile şirketinin büyük avantajları olarak değerlendiriyor. Şirket, Türkiye pazarını büyük potansiyellere sahip olan bir piyasa olarak görüyor. Şirket yönetimine göre, azimli ve disiplin sahibi genç nüfus rekabeti artırıyor ve başarılı olmayı garantiliyor.

Deichmann Türkiye’deki ilk şubelerini 2006 yılında açtı. Kendi değerlendirmelerine göre, Almanya’daki çok sayıda Türk kökenli çalışanları ve müşterileri Deichmann’ın Türkiye’deki tanınırlığı ve başarısını olumlu yönde etkiledi. Şu an Türkiye’de 110 Deichmann şubesi bulunmakta. Türkiye’nin uyguladığı koruyucu gümrük kaldırılacak ya da düzenlenecek olursa, şirket 10 yıl içinde şube ağını 400 mağazaya genişletmeyi hedefliyor.

TD-IHK sohbet akşamları serisinde, iş ve medya hayatından tanınmış önemli kişileri ağırlıyor ve üyelerine samimi ortamda tanışma ve görüşme imkânı sağlıyor.