Kısa süre önce Bosna-Hersek'e giden Elbistan Belediye Başkanı Durmuş Küçük, Mostar şehrinde bulunan Mostar Köprüsü'nün mimarisinden etkilenerek, aynısının inşası için Elbistan'da çalışmalara başladı. 1566 yılında ilk kez Mimar Sinan'ın öğrencisi Mimar Hayruddin tarafından inşa edilen köprünün aynısını Elbistan'a yapmaya karar veren Başkan Küçük, bunun için tüm çalışanları seferber etti. Tarihi Ceyhan Camisi yanına birebir kopya edilen Mostar Köprüsü, Ceyhan Nehrinin üzerine yapılıyor. Çalışmaları yerinde inceleyen ve basın mensuplarına bilgi veren Başkan Küçük, kısa süre içerisinde köprünün faaliyete geçeceğini ve Ceyhan Nehri'ne ayrı bir güzellik katacağını söyledi. Küçük, ''Köprümüz tamamlandığında Elbistan?a çok değerli bir eser kazandırmış olacağız. Çok sağlam bir yapı oluyor. Üzerinden genelde yayalar geçecek ancak hafif araçlarında geçebileceğini düşünüyoruz. Çalışma arkadaşlarımdan aldığım bilgilere göre Kurban Bayramı öncesinde köprü tamamlanacak ve yaya trafiğine açılacak''dedi. Elbistan'da Türk tarihinin önemli eserlerini yaşatacaklarını belirten Küçük, şunları söyledi: ''Gerek Selçuklu İmparatorluğu ve gerekse Osmanlı İmparatorluğu zamanında dünyanın önemli şehirlerine eserler kazandırılmış. Bazı eserler yabancı ülke sınırları içerisinde yer alıyor. Biz gidip gördüğümüz ve çok hoşumuza giden eserlerin kopyasını şehrimize uygulamaya çalışıyoruz. İspanya'nın bazı kentlerinde uygulanan taş kaldırımlar, Bosna Hersek'teki Mostar Köprüsü ve bunun gibi çok sayıda eseri kentimize kazandırmaya ve güzelleştirmeye çalışıyoruz. İnşallah Mostar Köprüsü gibi dünya mirasları listesinde yer alan bir eseri de şehrimize kazandırıyoruz. Şimdiden hayırlı olsun. İnanıyorum ki halkımızda bu eserlere yoğun ilgi gösteriyor.'' -Mostar Köprüsünün özelliği nedir?- Mostar Köprüsü, Bosna-Hersek Cumhuriyeti'nin Mostar şehrinden geçen, Neretva Nehri üzerinde Mimar Sinan'ın öğrencisi Mimar Hayruddin tarafından 1566 yılında inşa edilen köprü. Mimar Hayruddin, köprü için 456 kalıp taş kullandı. Köprü, çevresindeki kente adını da verdi. Mostar, Hersek bölgesinin ana kenti oldu. Neretva Nehri'nden 24 metre yüksekte 30 metre uzunluğunda, 4 metre genişliğinde olan Mostar Köprüsü, dönemine göre gelişmiş bir teknolojiyle inşa edildi. Köprü inşaatında 456 kalıp taş kullanıldı. Köprü, inşa edildikten sonra yakınındaki şehre ismini verdi, şehirde ticareti canlandırdı ve zenginleştirdi. Böylece Mostar, Hersek bölgesinin önemli bir şehri haline geldi. Mostar Köprüsü, cesur sporcular tarafından yıllarca bir atlama platformu olarak kullanıldı. Geleneğe göre şehrin erkekleri, nişanlılarına cesaretlerini ispatlamak için düğün öncesinde köprüden atlarlardı.