Kırmızı et fiyatlarının yüzde 38’e varan artışından döner sektörü de rahatsız. Sektörün önde gelen markalarından Baydöner’in Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Feridun Tuncer, bu durumun tüketime de darbe vurduğundan yakındı ve “Halkın kırmızı ete rahat erişimi için mutlaka bu fiyatlar inmeli.” dedi.


Tuncer, şu an et tüketiminin Türkiye’de 14-15 kilogram, Avrupa’da 70 kilogram, ABD’de 117 kilogram olduğunu bildirdi. Ayrışan tüketim eğilimlerinde hayvancılığın rolü bulunduğunu ifade etti. Tuncer, bu nedenle hemen bir plan yapılması; etin yanında süt hayvancılığının da masaya yatırılması gerektiğini dile getirdi.


Feridun Tuncer, döner tüketimi ve kırmızı et tüketimi ile alakalı olarak da şu açıklamalarda bulundu:

“Türkiye’de döner sektörünün büyüklüğünün 10 milyar lira seviyesinde olduğu tahmin ediliyor. Burada zincir restoranların payı yüzde 10. Yüzde 90 hala bireysel restoranlar olarak tüketiciyle buluşuyor. Bu durumun aynı kalmayacağını göreceğiz. Yatırımcı döneri yeni yeni görüyor. Markasızdan markalıya gidiş var. Çünkü tüketicinin bir restorana gittiğinde talep ettikleri belli; kalite, hijyen, güven ve uygun fiyat... Zincir restoran olduğunuzda toplu alımlardan dolayı uygun fiyat anlayışını daha kolay ortaya koyabiliyorsunuz. Bunun yanında da zincir restorana yakışır şekilde hijyeninize ve kalitenize dikkat etmek durumundasınız. Tüketici de bunun bilincinde. “