Eğitim ve Danışmanlık, rekabetçilik, ihracat kapasitelerinin artırılması ve hedef pazarın bulunması gibi teknik konularda danışmanlık hizmeti alan firmalar geleceklerini şekillendiriyor. Ekonomi Bakanlığının başlattığı URGE “Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi” projesi adı altında yapılan Kahramanmaraş'ta hazır giyim sektörünün ihracat kapasitesinin artırılması” proje toplantısı önceki gün KMTSO toplantı salonunda gerçekleştirildi. Proje ekibi tarafından hazırlanan ve 32 ay sürecek 500 bin Dolar destekli proje ile hazır giyimde faaliyet gösteren 11 firmanın genel durumu ortaya çıkarıldı. Uzman danışmanlar tarafından firmalara seçenekler sunularak dünya pazarındaki yerinin alınması sağlandı. Uzmanlar tarafından 200 sayfalık hazırlanan raporun sadeleştirilmiş metninde ise Kahramanmaraş'ta hazır giyim sektöründe faaliyet gösteren 11 firmanın 10 temel sorunu ortayı çıkarıldı. Temel sorunların çözümü sağlanması halinde yurt dışı pazarında Kahramanmaraşlı hazır giyimcilerin önünde kimsenin duramayacağı belirtildi.

PROJE HAKKINDA

“Öncelikle sektörün Dünya, Türkiye Kahramanmaraş'ta ki genel durumunun analizi yapılmış olup Kahramanmaraş'ta tekstil ve hazır giyim sektörünün genel sorunları belirlendi. Belirlenen sorunlar: ”˜ürün maliyetlerinin yüksekliği, firmaların verimli çalışmaması, kalifiye personel yetersizliği, imaj eksikliği, marka ve tasarım eksikliği, tanıtım ve tutundurma, dağıtım kanalların eksikliği, internet ortamından yararlanma, ar-ge, yeşil tüketim pazarları başlıkları' altında değerlendirildi. Ayrıca ITC ”“TRADE MAP, COMTRADE ve EUROSTAT  veri tabanlarından alınmış  ve biçimlendirilmiş , projeye dahil katılımcı firmalar tarafından bildirilen  uluslar arası  ticarette   ilk 6 hanesi   Dünya Gümrük Örgütü(WCO) tarafından belirlenmiş  ürün bazında GTİP(Gümrük istatistik pozisyon numarası)  numaraları  baz alınarak  ortak GTİP Numaraları  tespit edildi. Daha sonra ortak GTİP Numaraları üzerinden  puanlama yapılarak  sektörel ürün  bazında  tek tek  hedef pazar analizi  yapılmıştır”