G20 Genç Girişimciler İttifakı Zirvesi'ne Dağlıca saldırısının gölgesi düştü. Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu bu yüzden zirveye katılmazken, katılımcılar sözlerine başsağlığı ve sabır dilekleri ile başladı. Zirvenin konuşmacılarından ünlü içecek markası Coca-Cola'nın Yönetim Kurulu Başkanı ve üst yöneticisi (CEO) Muhtar Kent, Dağlıca’da şehit olanlara rahmet, yakınlarına ve güvenlik güçlerine sabır diledi. Kent, konuşmasının devamında da dünyanın dalgalı ama imkanlar vaat eden bir dönemden geçtiğini söyledi.

G20 Genç Girişimciler İttifakı (Young Entrepreneurs Allience - YEA) Zirvesi, Türkiye Genç İşadamları Derneği (TÜGİAD) ev sahipliğinde başladı. Zirvenin açılış konuşmasını yapan TÜGİAD Başkanı Rahmi Çuhacı, “Ne yazık ki dün çok acı haberler geldi. Gençlerimiz Hakkâri’de, Türkiye’nin bir ilinde terör saldırılarında öldürüldü. Burada şehitlerimizin ailelerine, ulusumuza sabır diliyorum. Ama şu bilinmeli, Türkiye güçlü bir ülkedir. Türkiye, güçlü bir ordu ve ekonomi ihtiva ediyor. Ülke, terör saldırılarına karşı başarılı olacaktır." ifadelerini kullandı.

Daha sonra kürsüye gelen Coca-Cola Yönetim Kurulu Başkanı Muhtar Kent, konuşmasına Dağlıca’da şehit olanlara rahmet, yakınlarına ve güvenlik güçlerine sabır dileyerek başladı. Ardından konuşmasına İngilizce devam eden Kent, genç girişimciliğin öneminden bahsetti. Kent, "Hakikaten fikirleriniz ve faaliyetleriniz ile çok olumlu bir yerdesiniz. Büyük bir ekonomik aktivitenin içindesiniz. İstihdam yaratıyor, yoksulluğa karşı koyuyorsunuz. Sosyal adaleti ve ekonomik adaleti temin ediyorsunuz. Sizleri tebrik ediyorum. Benim 2 çocuğum ABD’de girişimci oldu. Onun için ben girişimcilerin Türkiye’nin yanında tüm dünyada neler yaptığı, ne gibi aktiviteler içinde olduğunu biliyorum." dedi.

Kent, tüketim alışkanlıkları ve tüketici davranışlarındaki değişikliklere de değindi ve şöyle devam etti:

"Daha evvel tüketici talep ettiği ürünü gidip alıyordu. Bu dünün modeli idi. Şu an öyle mi? Değil. Şu an yeni bir model var. Şu an siz olumlu tüketici ifadelerinin temelini atmalısınız. Tüketici sizin marka, ürün, şirketinizden söz etmeli. Şu an sizin onlara hitap etmeniz önemli değil, onlar kendi aralarında sizden söz etmeli. Etkin satış yöntemi budur. Öte yandan satışlarda bireylere hitap etmek önemli, bireyselleşmek önemli. Coca Cola gibi büyük şirketler bu anlamda ne yapıyor? Tüketicilerin kendilerini önemli ve değerli görmelerine imkân veriyor. Bireyselliğe yönelmek çok önemli. Tüketim eğilimlerinde makro dinamikler mühim. Tüketim artıyor, ekonomik aktivite artıyor. Tüketici şu an daha etkin. Giderek büyüyen orta tabaka var. Bütün dünyada çalkantılara rağmen orta tabaka 800 milyon arttı. Yine mobil telefon dünyanın iletişimine neden oldu. Bu ortamda tüketim eğilimi ve satış teknikleri yenileniyor."

Artık mobil web ve internetin satışlarda önemli rolü bulunduğunu vurgulayan Coca-Cola Yönetim Kurulu Başkanı Kent, "Dalgalı ama imkanlar vaat eden bir dönemden geçiyoruz. Bu dönemde öngörüleri, birikimleri ve teknikleri ortaya koymalıyız. İlham olmalıyız. Bu anlamda genç girişimcilere güveniyoruz." şeklinde konuştu.