Türk gıda ihracatçıları, Japonya'ya ihracatlarını arttırmak için 3-6 Mart 2015 tarihlerinde Chiba şehrinde düzenlenen Foodex Japan 2015-40. Uluslararası Gıda ve İçecek Fuarı’na 38 firma ile çıkarma yaptı. Fuarın Türkiye milli katılım organizasyonunu Ege İhracatçı Birlikleri (EİB) üstlendi. Gıda ihtiyacının büyük bölümünü ithalatla karşılayan ve yıllık gıda ithalatı 60 milyar dolara ulaşan Japonya'ya Türkiye'nin gıda ürünleri ihracatının artması amacıyla Uzakdoğu’nun en büyük gıda fuarı Foodex Japan Uluslararası Gıda Fuarı’na 18. kez Türkiye milli katılım organizasyonu düzenlendi.

EİB Koordinatör Başkanı Sabri Ünlütürk, Türk gıda ihracatçıları açısından başarılı ve verimli bir fuarı geride bıraktıklarını, Japonya'da Türklere ve Türk ürünlerine yoğun ilgi olduğunu kaydetti. Türkiye’nin 2014 yılında ihracatındaki düşüşe rağmen Japonya’ya yaptığı gıda ihracatının yüzde 14’lük artışla 172 milyon 704 bin dolara ulaştığını kaydeden Ünlütürk, “Japonya 130 milyon nüfuslu, kaliteli gıda ürünleri tüketim alışkanlığına sahip bir ülke. Türk gıda sektörü için hedef pazarlardan bir tanesi. Foodex Japan Fuarı, Türk gıda ihracatçılarının hedefine ulaşmasında çok önemli.” diye konuştu. Uzakdoğu’nun en büyük gıda fuarı olan FOODEX Japan Fuarı’na bu yıl, 83 ülke ve bölgeden yaklaşık 2800 firma katıldı. Fuarda Türkiye 792 metrekarelik stant ile yer alırken Türkiye’den milli katılım ile 35, bireysel olarak üç firma olmak üzere toplam 38 firma iştirak etti. Dört gün boyunca süren fuarı, 77 bin 361 kişi ziyaret etti.

Foodex Japan Fuarı'na, 792 metrekarelik Türkiye standında aralarında Kanatlı Ürünleri Tanıtım Grubu, Makarna Bulgur Bakliyat ve Bitkisel Yağlar Tanıtım Grubu, Şekerli Mamuller Tanıtım Grubu’nun da yer aldığı 35 Türk firma ve kuruluşu iştirak etti. Firmalar zeytinyağı, makarna, bulgur, dondurulmuş meyve ve sebze, kuru meyve, şekerli mamuller, meyve suyu, leblebi, helva, reçel ve lokum gibi ürünlerini sergiledi.