Güney Kore'nin Türkiye Büyükelçisi Yunsoo Cho, iki ülke arasındaki ticaret hacmini en kısa sürede 10 milyar dolara çıkartmak gerektiğini söyledi.

Batı Akdeniz Ekonomisini Geliştirme Vakfı'nın (BAGEV) Kore Cumhuriyeti Büyükelçiliği işbirliğiyle düzenlediği 'Kore-Türkiye Girişimcileri Konferansı' kent merkezindeki bir otelde yapıldı. Yeni iş fırsatları ve işbirliklerini geliştirmek, ticaret hacmini artırmak amacıyla düzenlenen konferansta, Türkiye'de bulunan Güney Kore firmalarının temsilcileri ile Antalya, Burdur, Isparta'daki firmalar buluştu.

Kore Cumhuriyeti Türkiye Büyükelçisi Yunsoo Cho, toplantının yeri olarak Akdeniz bölgesini özellikle seçtiklerini belirterek, ülkesinde çeşitli sektörlerde faaliyet gösteren firmaların Batı Akdeniz’deki firmalarla tanışma fırsatı aradıkları için toplantıya katıldıklarını belirtti. Türkiye’yi ziyaret eden Koreli turist sayısının 2013’te 180 bin kişi iken 2014‘te 250 bin kişiye ulaştığını dile getiren Yunsoo Cho, “Geçen sürede turist sayısı yüzde 40 arttı. Fakat biz burada duramayız daha da ileri gitmemiz gerekiyor. İki ülke arasındaki ticaret hacmini 6 milyar 400 milyondan en kısa zamanda 10 milyara ulaştırmak gerekiyor. Bu hedefe ulaşmak için tekrar yürümek gerekiyor. Özellikle Akdeniz bölgesindeki şirketlerle bu işbirliği gerekmektedir.” diye konuştu.

Antalya’nın G20 Zirvesi’ne, önümüzdeki yıl da EXPO 2016 organizasyonuna ev sahipliği yapacağını belirten Büyükelçi Cho, “Bu organizasyonlar ivmenin daha da gelişmesini sağlayacaktır. Bu toplantının Akdeniz bölgesinin gelişimine katkıda bulunacağını ümit ediyorum.” dedi.

BAGEV Yönetim Kurulu Başkanı Ali Çandır da iki ülke ilişkilerini son 10 yılda hızla geliştiğini vurgulayarak, şöyle konuştu: "2005 yılında yaklaşık 3,5 milyar dolar olan karşılıklı ticaret hacmi, 2014 yılına gelindiğinde yaklaşık 8 milyar dolara ulaşmıştır. Geçtiğimiz 10 yılda Türkiye'den Güney Kore'ye gerçekleşen ihracat rakamlarına bakıldığında ise 2005 yılında 95 milyon dolar olan tutarın 2014 yılına gelindiğinde yüzde 350'lik bir artışla 420 milyon dolara ulaştığı görülebilir. Türkiye'nin 2014 yılında bir önceki yıla göre yüzde 1,5 azalan Güney Kore ihracatının toplam ihracat içindeki payı ise yalnızca binde 3 olabilmiştir. Bu oranın daha da yükseltilmesi başlıca hedeflerimiz arasında yer almalıdır.” şeklinde konuştu.

Güney Kore'ye ihraç edilen 26 ürün grubu arasında yaş meyve ve sebze ile mamulleri, tekstil, hazır giyim ve konfeksiyon, madencilik ürünleri, deri ve deri mamulleri bulunduğunu belirten BAGEV Başkanı Çandır, “Ülkeler açısından ikili ticaret ilişkilerine ithalat penceresinden bakıldığında 2005 yılında Güney Kore'den yapılan ithalat miktarı 3,4 milyar dolarken, 2014 yılında bu tutarın 7,5 milyar dolara ulaştığı görülebilir.” dedi.