Kırşehir Ahi İş Adamları Derneği (KAHİAD), üyelerine 'Aile Şirketlerinde Kurumsallaşma ve Markalaşma' programı düzenledi.

Programın açılış konuşmasını yapan KAHİAD Başkanı Murat Baran, Türkiye genelinde aile şirketlerinin ortalama süresinin 19 yıl olduğunu söyledi. İş adamlarının ileride karşılaşacağı sorunlara dikkat çekmek adına yol gösterici etkinlikler yaptıklarını belirten Baran, bunun için 30 ülkeye ihracat yapan bir aile şirketi ve bulunduğu sektörde marka lideri olan Nazo içeceklerinin yöneticisi işadamı Nihat Kurt'u davet ettiklerini ifade etti.

Daha sonra kürsüye gelen Nihat Kurt, aile şirketlerinin tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de kurumsal hayatın ezici çoğunluğunu teşkil ettiğini belirtti. Aile şirketlerinin bu hükümranlıklarını kaybetmeye de hiç niyetleri olmadığını kaydeden Kurt, "Niyetleri yok ama bir sürü yönetim problemi ile cebelleşiyor, satılıyor, küçülüyor ya da piyasadan siliniyorlar. Yerlerine yenileri geliyor. Onlar da aynı meseleler ile uğraşıyorlar. Uygulanabilir ve hayatın gerçeklerine ters düşmeyen." dedi.

Markalaşmanın bir ürün ya da firmanın pazardaki algılanan değerinin yükseltebilmesi için en önemli adım olduğunu vurgulayan işadamı Kurt, kendi şirketlerinde markalaşmadan önce açık hesap çalıştıklarını anlattı. Yaptıkları reklam yatırımı ile hem açık hesabı ve batağı kaldırdıklarını, hem de bulundukları sektörde marka lideri olarak 30 ülkeye ihracat yaptıklarını dile getiren Kurt, birleşmeden güç doğacağını aktardı. KAHİAD, ANSİFED, TUSKON gibi kurumlarla ulaşılamayacak ülkenin olmayacağını ifade eden Kurt, "Gittiğiniz her ülkede binlerce insanımız, esnafımız, sanayicimiz size ihracatçı yapacak. Size katkı sağlayacak. Bu derneklerin kapıları, hangi düşünceden olursa olsun, ülkemize ve milletimize katkı sağlayacak herkese açıktır." diye konuştu.

Program, KAHİAD Başkanı Baran'ın İşadamı Kurt'a verdiği plaketle son buldu.