KMTSO Yönetim Kurulu Üyesi Mehmet Akif Gölcü, KMTSO Meclis Salonu'nda düzenlenen toplantının açılışındaki konuşmasında, Kahramanmaraş'ın bir milyonu aşkın nüfusu, 2 milyar doları geçen dış ticaret hacmi, 3,5 milyar dolar sanayi üretimi, 1 milyar dolar tarımsal üretimi, 4 milyar dolar kredi hacmi, 5 milyar dolar reel sektör yatırımı ile ciddi bir potansiyele sahip olduğunu bildirdi. 

Gerçek bir başarı öyküsü:

Kahramanmaraşlı sanayicilerin, Türkiye'de iddialı olduğu sektörlerde gerçek bir başarı öyküsü yazdığının altını çizen Gölcü, “Kahramanmaraşlı sanayiciler, 870 sanayi tesisinde; Türkiye ipliğinin %35'ini, kumaşın %10'unu, metal mutfak eşyalarının %60'ını, çimentonun %9'unu, kağıdın %20'sini,  üreterek ciddi bir dış ticaret hacmi ve katma değer oluşturmaktadır” dedi. 

İskenderun Limanının önemi

İskenderun Limanı'nın bölge için büyük önem taşıdığını vurgulayan Gölcü, “Bölgemizde çok ciddi yatırımlar yapılıyor. Yaptığımız yatırımlarda üretim maliyeti kadar lojistik maliyetleri de çok büyük önem arz ediyor. İskenderun Körfezi'nde yer alan liman işletmeleri de çok ciddi yatırımlar yapıyorlar” dedi.

Mehmet Akif Gölcü,  İskenderun Limanı'nı tanıtmak için Kahramanmaraş'a gelen Deniz Ticaret Odası başkanı ve yöneticileri ile tüm konuklara teşekkür etti.

“Kahramanmaraş Anadolu Kaplanı”

İskenderun Deniz Ticaret Odası Başkanı Bülent Kavsak ise, konuşmasına, Kahramanmaraş'ta karşılaştıkları misafirlik örneğine teşekkür ederek başladı. Kahramanmaraş'ın, Anadolunun Kaplanları diye adlandırılan 3-5 şehrimizden birisi oluğunu vurgulayan Kaplan, şunları kaydetti:

“Sayın Özdal'ın dediği gibi ürettiğimiz malı bir yerden bir yere sevk edip pazarlayarak para kazanıyoruz. Dolayasıyla üretim kadar lojistik masrafları da ürettiğiniz yerin çok önemli maliyetlerinin içine giriyor. Bizlerde bu konuda sizlere yardımcı olmak üzere neden İskendurun limanları kullanılsın diye buralara kadar geldik.”

“Mersin'den daha ekonomik hizmet vereceğiz”

Kavsak, lojistik olarak İskendurun Körfezinin Gaziantep ve Kahramanmaraş'a daha yakın olduğunu vurgulayarak, “Bu yakınlık sayesinde lojistik hizmeti daha ekonomik vereceğiz.  Alışılmış bir rutin hat var bu da Mersin Limanı. Evet Mersin bunca senedir sizlere çok servis verdi. O da ülkemizin bir limanı ama bizim hedefimiz Mersin limanın konteynırlarından değil de  işte buradaki sanayinin, üretiminin fazlalaştıkca Mersin limanın hizmet veremeyeceği rakamlara bizler daha ekonomik rakamlarla hizmet vermek istediğimizi söylemek için buradayız” dedi.

Nakliye tasarrufu 

Konteynır bazında en az 150-200 dolar civarında nakliye tasarrufu sağlayacaklarını ifade eden Kavsak, “Bu da senede 1milyon ton 500 bin ton 100 bin ton 50 bin ton ne olursa olsun şöyle bir maliyetlerinize baktığınızda çok önemli bir rakama ulaşacaktır. Bizimde buraya gelişimizin en büyük sebeplerinden birisi de size bu lojistiğin daha mantıklı, daha ekonomik nasıl olduğunu izah etmektir” diye konuştu.

"Gelin görün"

Kavsak, limanlarının bütün ekipmanlarının çağ ne gerektiriyorsa ona göre yenilendiğini belirterek, “Sizleri de tüm verdiğimiz hizmetleri görmeniz için İskenderun'a davet ediyoruz. Gelip bir görün hakikaten Rotterdam'da ne varsa Amber”de ne varsa İskendurun'da hepsi var“ dedi.

Açılış konuşmalarının ardından, İskenderun Deniz Ticaret Odası'nı tanıtan bir sunum yapıldı. Daha sonra Assan Limanı İşletme Müdürü Faruk Irmak, Limak Pazarlama Müdürü Yaşar İnal, Denbirport Liman Müdürü  Bülent Çelik, Ekmar Denizcilik Liman Müdürü Mustafa Akarca ve Toros Terminal Satış şefi Hüseyin Bayraklı limanı anlatan sunum yaptılar.