Kahramanmaraş klasik tarzda tasarımları tercih ediyor

Hafele Türkiye tarafından yayınlanan “Konutta Bölgelere Göre Kullanıcı Alışkanlıkları” araştırması, yedi farklı bölgede konut yatırımcılarının tercihlerini ve mevcut tüketici alışkanlarını ortaya koydu. Araştırmaya göre, Ege Bölgesi’nde en çok ‘geniş balkon’a önem verilirken, yemek kültürünün çok güçlü olduğu Doğu ve Güneydoğu Anadolu’da birden fazla mutfağın olduğu mimari tasarımlar öne çıkıyor. Marmara’da yavaş yavaş kaybolan ‘oturma odası’ kültürü İç Anadolu’da hâlâ devam ediyor.

EKONOMİ 20.02.2020, 18:46
Kahramanmaraş klasik tarzda tasarımları tercih ediyor
banner257

Türk gayrimenkul sektöründe son dönemde yaşanan dönüşüm tüketici alışkanlarına da yansıdı. Hafele Türkiye tarafından, yedi farklı bölgedeki iş ortakları, konut geliştiricileri ve bireysel tüketiciler üzerinde yapılan bir araştırma, Türkiye’deki farklı bölgelerdeki kullanıcı alışkanlarını ortaya koydu. Gayrimenkul sektöründe artık tüketicilere özel çözümler geliştirmenin önemine dikkat çeken Hafele Türkiye ve Bölgesi İcra Kurulu Başkanı Hilmi Uytun, “Hafele olarak gerçekleştirdiğimiz ‘Konutta Bölgelere Göre Kullanıcı Alışkanlıkları’ araştırması da kişisel tercihlerin gayrimenkul yatırımındaki önemini gösteriyor. Bugün Marmara ve Ege Bölgesi’ndeki kullanıcı tercihleri ile İç Anadolu ve Doğu Anadolu’daki tercihler arasında çok önemli farklar var. Biz de Hafele olarak tüm bu farklı bakış açılarına göre, global yaklaşımımızı yerel pazarlara entegre ediyoruz” şeklinde konuştu.

MARMARA’DA METREKARELER DÜŞÜYOR

Araştırmayla ilgili detayları paylaşan Hilmi Uytun, “Bugün Marmara bölgesi denildiğinde ilk akla gelen İstanbul olduğu için bu ilde iç mimari anlamda çoğunlukla modern mekânlar ve ufak metrekareler ile karşılaşıyoruz. Ebeveyn banyosu ve giyinme alanı son zamanların önem verilen konusu. Giyinme alanında organizasyon çekmeceleri, erkekler için kravatlık, kemerlik, kadınlar için çantalık ve genel anlamda aydınlatma kullanımı yine dar alanları daha işlevsel hale getirmek için önemli. İç mimari unsurlar dışında ulaşım kolaylığı, güvenlik ve otopark, çocuklar için oyun alanı ve yeşil alanlar önemli satış argümanları.Marmara’da tercih edilen aksesuar renkleri mat siyah ve antrasit.Bursa ve Balıkesir civarındaise metrekareler İstanbul’a göre büyüdüğü için çamaşır ya da temizlik odaları çok kullanılıyor.Edirne ve Tekirdağ civarlarında da villa ve büyük daireler ile çok karşılaşıyoruz. Bu sebeple geniş koridor ya da adalı tip mutfaklar çalışabiliyoruz” ifadelerini kullandı.

SİTELER EGE’DE DE YAYGINLAŞIYO

Ege Bölgesi’nde ise çoğunlukla modern mekânların tercih edildiğini; aynı zamanda bazı bölgelerde de countrytarzı tasarımlarınöne çıktığını ifade eden Hilmi Uytun, “Ege’de büyük balkon olmazsa olmaz. Son zamanlarda cam balkon korkulukları da çok moda. Özellikle İzmir’de evler deniz görüp görmediğiyle sınıflandırılıyor. Dolayısıyla evin sahile ne kadar uzaklıkta olduğu önemli bir satış argümanı. Güvenlikli sitede oturmak son 5 senenin trendi ve İzmir’de geniş daireler çalışıldığı gibi 1+1 ve 1+0 açık plan dairelere de oldukça sıkça rastlanıyor. Bu sebeple hareketli, açılır/kapanır sistemli mobilya tasarımları çalışmak önem kazanıyor. Geniş dairelerde ise giyinme alanlarının kullanışlılığı ve çamaşır ile temizlik odalarının verimli depolama alanlarının olması kritik. Yazlık evlerin çoğunlukta olduğu bu bölgede beyaz aksesuar rengi tercih ediliyor” dedi.

OTURMA ODASI KÜLTÜRÜ DEVAM EDİYOR

1+0’dan 4+1’e değişen daire tiplerinin görüldüğü İç Anadolu Bölgesi’ndeki kullanıcı tercihleriyle ilgili de Hilmi Uytun şunları söyledi: “Çamaşır odası ya da koridorda çamaşır ve temizlik malzemelerine özel ayrılmış bir alan ve bu alana özel tasarlanan mobilya olmazsa olmaz. Koridorlar genellikle çok geniş. Genellikle girişte misafirler için alaturka tuvalet kullanılıyor.Evlerin ortak özellikleri büyük balkonlu olmaları ve geniş bir salon ve oturma odasına sahip olmaları. Bunun nedeni ise kültürde bolca ev misafirliğinin olması. Bunun dışında Akdeniz Bölgesi’nde özellikle Antalya çevresinde butik villa projeleri dikkat çekiyor. Mersin ve Adana’da ise yine geniş balkonlu ve geniş metrekareli daire ve villalar mevcut. Tipik bir özellik olarak vestiyere ek olarak yüklük de tercih ediliyor. Kahramanmaraş özelinde klasik tarzda tasarımlar daha sıklıkla görülüyor.”

KIZARTMA VE PİŞİRME FARKLI MUTFAKTA

Hilmi Uytun, Doğu ve Güneydoğu Anadolu’daki tercihlerle ilgili de şunları kaydetti: “Bu bölgedeki şehirlerde genellikle girişte alaturka tuvaletler kullanılıyor ve genel banyoda abdest alınabilmesi için ikinci bir alçak lavabo isteniyor.Misafir kültürü oldukça yoğun olduğundan çok geniş vestiyer ve giriş holleri mevcut. Ayrıca yeme içme de kültürün önemli bir parçası olduğu için çok geniş tencereler ve mutfakta depolama alanı ihtiyaçları çok yoğun. Mutfakların standardın üzerinde bir derinliğinin olması da göze çarpıyor.Bazı bölgelerde sıcak mutfak olarak adlandırılan ikinci mutfaklar kullanılıyor, kızartma/pişirme gibi işlemler bu mutfakta yapılıyor.Dış aksesuar renginde kesinlikle gösterişli tasarımlarla birlikte pirinç parlak ve antik bronz gibi iddialı renkler tercih ediliyor.”

KARADENİZ’DE BİNALAR YÜKSELİYOR

Daha çok düşük katlı evlerin yoğunluklu olduğu Karadeniz Bölgesi’nde son yıllarda ciddi bir dönüşüm yaşandığını sözlerine ekleyen Hilmi Uytun şunları kaydetti: “Karadeniz’de özellikle yeni binalarda yüksek katlar dikkat çekiyor. Konutların iç tasarımında da salon ve oturma odası önemli unsurlar arasında. Ege Bölgesi’nde olduğu gibi, Karadeniz’de geniş balkonlar konut yatırımcılarının önemli bir tercih sebebi.”

Yorumlar (0)
29°
parçalı az bulutlu
Günün Anketi Tümü
Sizce hangi başkan daha başarılı?
Sizce hangi başkan daha başarılı?
Namaz Vakti 09 Temmuz 2020
İmsak 03:28
Güneş 05:12
Öğle 12:43
İkindi 16:34
Akşam 20:03
Yatsı 21:40
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Başakşehir 31 66
2. Trabzonspor 30 61
3. Sivasspor 30 54
4. Galatasaray 30 52
5. Fenerbahçe 31 50
6. Beşiktaş 30 50
7. Alanyaspor 30 48
8. Göztepe 30 38
9. Gaziantep FK 30 38
10. Antalyaspor 30 37
11. Kasımpaşa 30 36
12. Gençlerbirliği 31 33
13. Denizlispor 31 32
14. Kayserispor 30 31
15. Konyaspor 30 30
16. Malatyaspor 30 29
17. Çaykur Rizespor 30 29
18. Ankaragücü 30 25
Takımlar O P
1. Hatayspor 32 60
2. Erzurum BB 32 56
3. Adana Demirspor 32 55
4. Bursaspor 32 55
5. Akhisar Bld.Spor 32 54
6. Fatih Karagümrük 32 53
7. Altay 32 51
8. Ümraniye 32 44
9. Keçiörengücü 32 44
10. Giresunspor 32 44
11. Menemen Belediyespor 32 42
12. İstanbulspor 32 37
13. Balıkesirspor 32 35
14. Altınordu 32 33
15. Boluspor 32 30
16. Osmanlıspor 32 27
17. Adanaspor 32 21
18. Eskişehirspor 32 12
Takımlar O P
1. Liverpool 33 89
2. Man City 33 66
3. Chelsea 34 60
4. Leicester City 34 59
5. M. United 33 55
6. Wolverhampton 33 52
7. Arsenal 34 50
8. Tottenham 33 48
9. Sheffield United 33 48
10. Burnley 33 46
11. Everton 33 44
12. Newcastle 33 43
13. Southampton 33 43
14. Crystal Palace 34 42
15. Brighton 33 36
16. West Ham 33 31
17. Watford 34 31
18. Aston Villa 33 27
19. Bournemouth 33 27
20. Norwich City 34 21
Takımlar O P
1. Real Madrid 34 77
2. Barcelona 34 73
3. Atletico Madrid 35 63
4. Sevilla 34 60
5. Villarreal 34 54
6. Getafe 34 53
7. Real Sociedad 34 51
8. Valencia 35 50
9. Athletic Bilbao 34 48
10. Granada 34 47
11. Osasuna 34 45
12. Levante 34 43
13. Real Valladolid 35 39
14. Real Betis 34 38
15. Celta de Vigo 35 36
16. Deportivo Alaves 34 35
17. Eibar 34 35
18. Mallorca 34 29
19. Leganés 34 28
20. Espanyol 34 24