Kahramanmaraş'ta 14 bin kişi çalışmayı kabul etmedi

Kahramanmaraş İŞKUR İl Müdürlüğü bu yılın ilk 8 ayında kurum tarafından açık işe yönlendirilen 14 bin kişinin çalışmayı kabul etmediği belirtildi.

Kahramanmaraş'ta 14 bin kişi çalışmayı kabul etmedi

Kahramanmaraş İŞKUR İl Müdürlüğü bu yılın ilk 8 ayında kurum tarafından açık işe yönlendirilen 14 bin kişinin çalışmayı kabul etmediği belirtildi.

29 Ekim 2017 Pazar 19:09
Kahramanmaraş'ta 14 bin kişi çalışmayı kabul etmedi

İşveren ile işsiz arasında bir köprü olan Türkiye İş Kurumu (İŞKUR) ise şirketlerin işçi taleplerini karşılamakta zorlanıyor. İŞKUR İl Müdürlüğü verilerine göre 2017'nin ilk 8 ayında 22 bin 233 açık işe yönlendirilen işsizlerin sadece 8 bin 232'si işi kabul ederken, 14 bin kişi kendilerine yapılan iş teklifini reddetti. Açık işlerde teklif edilen maaş ise genellikle asgari ücret. İŞKUR İl Müdürü Ali Yüce, TÜİK'e göre Türkiye'de yüzde 10.7 olan işsizlik oranının Kahramanmaraş'ta çok daha aşağılarda olduğunu söyledi.

Kahramanmaraş Ticaret ve Sanayi Odası verilerine göre, 4 organize sanayi bölgesi, 1000 sanayi tesisi ve 150 bin istihdamı ile Türkiye'nin sanayileşmiş 19'uncu şehri olan Kahramanmaraş'ta işsizlikten çok işgücü açığı sorunu bulunuyor. En çok işçi açığı ise, sanayinin yüzde 69 gibi büyük bölümünü tekstil oluşturuyor. Kentteki birçok firma, 'Bay-bayan işçi alınacaktır' yazılı afişlerle işçi arıyor.

İşçi arayan fabrikalardan birinin muhasebe müdürü İbrahim Azkara, afişi 1 ay önce astıklarını söyledi. Asgari ücretle işçi aradıklarını, çalışanın her ay işe düzenli gelmesi ve performansının da iyi olması durumunda 150 lira da pirim verdiklerini söyledi. Genç nüfusun fabrikalarda çalışmayı kabul etmediğini, bunun da eğitim sisteminden kaynaklandığını kaydeden Azkara, bu nedenle sistemin değiştirilerek meslek liselerinden mezun olan öğrencilerin fabrikalarda çalışmalarının teşvik edilmesi gerektiğini ifade etti. Azkara, şunları söyledi:

"Meslek okulundan mezun olan bir öğrenci meslek yüksek okuluna kapağı atmaya çalışıyor. Aynı bölümü bulamıyor ve ya kazanamıyor o zaman üniversitelerin başka bir bölümüne girmeye çalışıyor. Dolayısıyla önceki almış olduğu mesleki eğitim de boşa çıkmış oluyor. Devlet bir öğrencinin yetiştirilmesi için 3- 4 yıl masraf ediyor, atölye ve eğitim kadrosu hazırlıyor ama bu masrafların karşılığında okulu bitiren öğrenciler kendileri için yapılan masrafın karşılığını veremiyor yani devletin yapmış olduğu harcamalar boşa gidiyor. Hem insani kaynakları hem de devletin kaynaklarını israf etmiş oluyoruz. Bizim bu israfın önüne geçmemiz lazım. Kaynakçıya ihtiyacım var ama bulamıyorum. Niye? Torna tesviye bölümünden mezun olmuş öğrenci bir mağazada tezgahtarlık yapıyor. Bu çocukları tezgahtarlık yaptırmadan ziyade fabrikada çalıştırmak lazım."

Afişle işçi arayan bir diğer fabrikanın personel müdürü Ahmet Aydın ise, 80 işçi açığı olduğunu söyledi. Kahramanmaraş'ta özellikle tekstil sektöründe işsizlik diye bir sorunun olmadığını ve iş arayan bir kişinin rahatlıkla tekstilde iş bulabileceğini söyledi. İş Kurumu'nun 15 gün önce ilan açtığını ancak tek bir kişinin dahi başvurmadığını kaydeden Aydın, işsizliğin farklı değerlendirilmesi gerektiğini ifade ederek şunları söyledi:

"Kahramanmaraş'ta tekstil sektörü çok büyük bir iş kapısı. Sadece burada iş beğenmeme olduğunu düşünüyorum. Çünkü buradan çıkan bir kişi çok çabuk iş bulabileceğini biliyor. İşsizlik rakamlarını 'Yüzde 15-12' diye açıklıyorlar. Ben bunun sektör sektör, bölge bölge veya il il değerlendirilmesini düşünüyorum. Çünkü tamamen bir rakam verdiğin zaman gerçeği yansıtmıyor."

'İŞ BEĞENMİYORLAR'

Kahramanmaraş'ın bir sanayi şehri olduğunu ifade eden Yüce, fabrikaların çoğunda 'Bay ve bayan işçi aranıyor' afişlerinin asılı olduğunu belirtirken, kendilerinden her ay ortalama 2-3 bin işçi talep edildiğini ancak bunun bin, bin 500'ünü karşılayabildiklerini söyledi. Yüce, şöyle konuştu:

"Kahramanmaraş'ta işsizlikten ziyade iş beğenmeme var. Hiç kimse vardiyalı, çalışma şartları daha ağır olan, toz topraklı işlerde çalışmaktan ziyade belediyelerin park-bahçesinde, hastanelerde bekçilik, güvenlik, sekretarya, şoför gibi işler arıyorlar. Bir tarafta iş arayan, bir tarafta da işçi arayan var. Burada belirleyici olan ücret. Bizim tespitlerimize göre işe göre asgari ücret uygulamasının gerekliliği artık ortaya çıktı. İnsanların aynı paraya daha kolay işte çalışmak istemeleri kadar doğal bir şey yok. Aynı şartlarda aynı paraya daha kolay iş tercih ediyor insanlar. Bu da doğal hakları."

'İŞ GÜCÜ AÇIĞINI SURİYELİLER KAPATIYOR'

İşçi bulmakta zorlanan bazı işverenler ise çareyi Suriyeli çalıştırmakta buldu. Suriyeliler'in çalışma izni almasında herhangi bir engel olmadığını belirten Ali Yüce, şöyle dedi:

"Suriyeli kardeşlerimiz de samimi söylüyorum çözüm oldu, bizim iş gücü açığımızı şu anda kapatıyorlar, birçok iş yerinde çalışıyorlar. Göç İdaresi il Müdürlüğümüz bunlara ikamet belgesi veriyor. Bunların çalışmaları izne tabi. Onun şartlarından biri en az 6 aydır işimizde ikamet ediyor olması. Çalışma izni almalarında hiçbir engel yok. Bizim kayıtlarımızda şartları yerine getirip çalışma izni alarak mevzuata uygun çalışan bin 508 Suriyeli var. Tekstilde ve sanayi sektöründe işçi bulmakta zorlandığımız için iş gücüne, ekonomiye, üretime gerçekten bir katkıları var. Eğer bunlar da olmasa işçi açığımız had safhada olacaktı."

Yükleniyor...
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
süleyman 2017-11-08 09:40:27

SAYIN AZKARA SEN OGLUNU LİSEDEN SONRA SANAYİYE VER ARTIK MESLEK LİSESİ MEZUNU UYANDI ACIKLAMANA KURBAN OLSUNLAR 4 SENE OKU GİT 1400 E CALIS SEN VER MESLEK LİSESİNE 3.000 BAK BAKİM O ADAM BOGAZICİ KAZANSA GİDİYOR MU :) SEN OGLUNU NASIL OKUTUYOSAN ONLARDA OKUMAK İSTİYOR SONRADA DİYORSUNUZ UNİ MEZUNU SART ADAM NE YAPSIN

Avatar
noyayon 2017-11-08 08:27:42

etmez tabi. işveren asgari ücrete sabah 8 akşam 8 çalış derse kimse kabul etmez.

Avatar
VATANSEVER 2017-11-07 15:34:10

bu milletin karnı tok kardeşim işe yerleşse dahi bir kaç ay aradan sonra başlıyor bu maaşla burada çalışılmaz diyerek sitemde bulunuyorlar.....

Avatar
REFİK SOYDAN 2017-11-04 08:15:57

BIRAKIN BU İŞLERİ BRE KAFİRLER. ŞU YALANI TERGEYİN. SÖZÜM SİZE DEĞİL HABER 46 ÇALIŞANLARI. SÖZÜM BU VERİLERİ VERENLERE. BRANŞ DIŞI İŞ VERİRSEN KİMSE ÇALIŞMAZ TABİ. ADAM BAKIM USTASI SEN İSE ADAMA DİYORSUN GİT FABRİKAYA İŞÇİLİK YAP. ADAM TEKNİKER SEN DİYORSUN GİT DÜZ İŞÇİ OL. ADAM KİMYA MEZUNU SEN DİYORSUN ASGARİ ÜCRETTE FİLAN YER DE İŞ VAR. BÖYLE BİR SAÇMALIK YOK BÖYLE BİR ŞEY YOK. ADAM GİBİ VERİLERLE GELİN İNSANLARA. AKLINIZDAN ESTİĞİ GİBİ KONUŞMAYIN! BENİM VERDİĞİM SADECE BİR KAÇ ÖRNEK. BİR ZAMANLAR BENDE O İŞSİZLER KERVANINDAYDIM. İKİ FAKÜLTE BİTİRMİŞİM İŞKUR BANA OPEN-END DE ÇALIŞIR MISIN DEMİŞTİ. BU AÇIKLAMAYI YAPAN ZAT-I MUHTEREM SEN ÖNCE HERKESİ MESLEĞİNE GÖRE İŞ YÖNLENDİRMESİ YAP EDELER GERİ Mİ ÇEVİRİR BAK BAKALIM. KIŞIN SICACIK KALORİFER PETEĞİNİN YANINDA YAZIN BUZ GİBİ KLİMANIN KARŞISINDA OTURUP BİLGİSAYARDAN İKİ TIKTIK YAPMAK İŞLETMEDE ÇALIŞMAYA BENZEMİYOR ÇÜNKÜ DEĞİL Mİ? SİZ ÖNCE O İŞKUR DA ÇALIŞAN FETÖ HAİNLERİNİ TEMİZLEYİN. BİMERE DE YAZDIM SİZDE ÖNCE ONLARI TEMİZLEYİN.

Avatar
KÜRŞAT46 2017-11-03 22:29:52

Haberin başlığı vatandaşı suçlayıcı gibi. Madem bu kurumların elemana ihtiyacı var bırakın sezonluk çalışmasını sürekli işe alınsın. bakalım vatandaş çalışıyor mu çalışmıyor mu

Avatar
Mert atabay 2017-11-01 12:31:12

Ali yüce sen ne kadar aylık alıyorsun ? Türkleri suriyelimi sandınız kendinize köle yapacak yazıklar olsun size

Avatar
metin 2017-10-30 16:22:20

adamlar beleş çalıştıracak adam arıyorlar canını almadan para verirler mi işkurun yönlerdiği işlerde sgk yok sadece sağlık pirimi var cumartesi pazar para yok

Avatar
asılkahramanmaraşlı 2017-10-30 15:07:23

asgari ücret verip bir tek işçinin canını almadıkları kalıyor.Ondan sonra da istihdam yaratılmasından bahsediliyor.Açlık sınırının,yoksulluk sınırının rakamları belli iken verilen asgari üvretle resmen dalga geçiyor.Hükümet Suriyelileri düşündüğünün onda biri kadar kendi vatndaşını düşünse durum daha farklı olurdu....

Avatar
ilker 2017-10-30 14:57:28

işkur asgari ücrete iş bulacaksa hiç bulmasın daha iyi vatandaş geze geze de iş bulur.

Avatar
Ahmet Bedi 2017-10-30 14:57:25

Bu haberi sözcüde okudum. Adam çıkmış diyor ki kaynakçı arıyoruş bulamıyoruz. Ben işkurda kaynakçı olarak iş arıyorum niye haberim yok. Bir kaynakçı en az 2500 tl alıyor sen sen 50 tl yövmiye verirsen kimse çalışmaz. Şuan bir işte çalışıyorum. Haftada 72 saat 2 bin veriyorlar. Bu paraya ancak bemim hibi naçarlar çalışır.

Avatar
kurtboğan 2017-10-30 12:25:05

sosyal yardımları kesilebiliyormu???????????????

Avatar
mustafa 2017-10-30 10:48:49

işkurun maraşta teksilten başka sektör önderdiği yok tekstil diyince asgari ücret + vardiya + toz + sürekli ayakta durmak + 8 saat içinde sadece 30 dakika dinlenebilme süresi + bazı bölümlerde vardiyalar arası istirahatsız dönüş anlamı taşıdığı için ben de dahil kimse yanaşmak istemiyor suriyelilerin yüzünden afedersiniz ahırı 400-500 liradan kiraya verdikleri için 1270 lira + asgari geçim indirimi tekstil için çok az bir para işi biraz avrupa standartlarına çekip vardiyada çalışanlara 1 e 2 yevmiye verirseniz tekstil sektöründeki açığı biraz olsun kapatırsınız ama bizim aç gözlü işverenlerimiz nasıl yaparız da daha az para veririz hesabındalar örnek verecek olursak çoğu fabrikada 3 vardiyanın sadece gece vardiyasında yemeğin yanında çay verilir diğer vardiyalarda verilmez çünkü işçinin içeceği bir bardak çayda o işverenin gözü var ama şunu hiç bir zaman unutmasın işverenler aynı paraya daha rahat iş varsa eğer herkes gidip orada çalışmak ister

Avatar
WQW 2017-10-30 10:32:09

ADAMLAR HAKLI,İŞÇİ ARAMIYOR RESMEN KÖLE ARIYORLAR. ÇALIŞACAĞI İŞİN BEDELİNİ VER BAK BAKALIM KAPIDAKİ KUYRUĞA. SEN OLSAN AYNI ÜCRETE TEMİZ İŞTEMİ ÇALIŞIRSIN YOKSA BİR FABRİKADA TOZUN NEMİN DAYANILMAZ ORTAMINDAMI ÇALIŞIRSIN. KÖLE ARAMAYI BIRAKIN İŞİNİZE GÖRE ÇALIŞAN VE HAK ETTİĞİ BEDELİ ÖDEYEREK ARAYIN, ADINIDA İŞ BEĞENİLMİYORA ÇIKARMAYIN.

Avatar
sinan 2017-10-30 10:27:48

azı kanaat edemeyen çogu bulamaz .Kardesim ODTÜ yümü bitirdinde asgari ücretli işi beğenmin nice üniversite mezunu işsiz

Misafir Avatar
asılkahramanmaraşlı 2017-10-30 15:14:19 @sinan

bu ne saçma bir düşünce ya.Sana soruyorum asgari ücretle şu an geçinilebilinir mi.Evli çocuklu,500 600 tl kira veren birisi nasıl geçinsin.Asgari ücretle okumanın ne alakası var.Okumak sadece cahilliği alır, bazı şeyler bakidir.(Anladın sen onu.)İnşAllah senin gibi hak hukuk gözeten!!! kardeşlerimiz asgari ücretten fazlasına çalışamaz da aklın başına gelir o zaman.

Beğenmedim! (2)
Avatar
emre 2017-10-30 10:02:19

O Fabrika Muhasebecilerine sesleniyorum ;
Hak hukuk gözetir insanın hem maddi hem manevi değeri verirseniz kalifiye birini bulursunuz.Kaynakçı diyorsun adamın vasfı var,meslek lisesi diyorsun adamın vasfı var paraya gelince çalışırsan asgari ücret yoksa dışarıda işsiz çok diyorsunuz

Avatar
yalçın 2017-10-30 09:41:40

adamın hem canını al çalıştırarak hemde tazminatına ve mesaisine göz dik üstüne 1400 tl nasıl geçinsin adam

Avatar
Genel izleyici 2017-10-30 08:26:50

Asgari ücret verirsen çalışmaz tabi ki adam neden çalışsın iyi güzel konuşuyorsunuz İşverenine yandaş olarak ama neden işçi gözünden bakmıyorsun (iş beğenmiyorlar mış ) bırakın bu ağızları ver bakalım adama o işin hakkı neyse nasıl yapıyor işini adam 8 saat çalışacak doğru düzgün dinlenme yok ayakta durmak kolay sanıyorlar heralde adam toz toprak içinde o fiyata çalışacağına aynı fiyata mağazalarda çalışır tabiki neden orada ya gitsin çalışsın... biraz empati... Kahramanmaraş'ımız da işçileri beleşten az pahalı çalıştırılmaya çalışıldığı için Vatandaş yemiyor artık bu durumları ....

Avatar
46 2017-10-30 02:17:14

Nasil islere gonderiyorsunuz kimbilir.

Avatar
Sinan 2017-10-29 21:14:31

Kardeşim vardiyalı toz toprak içinde asgari ücretle çalıştırmak isterseniz tabiiki böyle olur ev kiraları mutfak gideri hastalık giyim bunlar düşünülürse asgari ücretli geçim sıkıntısı çekiyor zaten sosyal faaliyet tatil sinema spor salonu bunlar düşünülemiyor bile insanların mecburiyetlerinden faydalanıp modern köle istiyorlar hep bana hep bana deyince iş verenler işçi bunalıyor anlayacağınız bu sonuç normal işkurun bulduğu iş ne öldürüyor nede güldürüyor bu düzen bozuk düzen ne haysiyet ne onur işçinin kapıdaki itle farkı yok özür dileyerek belirtiyorum bu ücretlerle bu düzenle nasıl ev geçinecek zenginle fakir arasındaki uçurum giderek büyüyor başımızdaki seçtiklerimizde asgari ücretlilerden vergi alıyorlar hala belediye dar gelirliye ev yapıyor ama asgari ücretli belediyenin anladığı dar gelirli sınıfından birkaç basamak aşağıdaki müşteri dahi olamıyor devlet sata sata birşey bırakmadı özel sektörde acımasız olunca bu tablo normal ve insanların eğitim düzeyi arttıkça dahada fark edilecektir herkese selamlar

banner122

banner215

banner124

banner154

banner191

banner126