Kahramanmaraş'ta yer alıyor; 1 Milyar TL'Lik dev yatırım!

Kahramanmaraş dahil 50 İl bu projenin içerisinde yer alıyor.

Kahramanmaraş'ta yer alıyor; 1 Milyar TL'Lik dev yatırım!

Karadeniz ile Akdeniz'i birbirine bağlayacak olan, bünyesinde 28 tünelin bulunduğu ve yaklaşık 600 kilometre uzunluğa sahip asrın projesinde çalışmalar hız kesmeden devam ediyor. 6 ili direkt, 50 ili de dolaylı yollardan ilgilendiren projenin Ordu kısmında 25 tünel ve 330 metre uzunluğunda viyadük bulunuyor.

Osmanlı Padişahı Sultan Abdülaziz döneminde ilk kez dile getirilen ve 2. Abdülhamid Hanzamanında projesi çizilen 600 kilometrelik Karadeniz-Akdeniz Yolu'nun Ordu etabının yüzde 90’lık kısmı neredeyse tamamlandı. Karadeniz Bölgesi başta olmak üzere, tüm Anadolu'nun ekonomisini olumlu yönde etkileyecek olan asrın projesi sayesinde Karadeniz, İç Anadolu, Doğu Anadolu ve Akdeniz’in ticaret limanı olacak.

50 İLİ DOLAYLI ŞEKİLDE İLGİLENDİRİYOR, TOPLAM MALİYETİ 1 MİLYAR TL

Orta ve Doğu Karadeniz’i Akdeniz'e bağlayacak olan, toplam bedeli ise yaklaşık 1 milyar TL olan, bünyesinde 6 ili direkt, 50 ili ise dolaylı şekilde ilgilendiren proje ile Karadeniz’in kapıları, İç Anadolu ve Akdeniz'e açılacak. Ordu’dan, Akdeniz Bölgesi'ndeki illere kadar ulaşımı kolaylaştıracak olan proje, Rusya, Gürcistan, Ukrayna gibi ülkelere de kent üzerinden ithalat ve ihracatta önemli rol de üstlenecek.

PROJE BÜNYESİNDE 600 KİLOMETRELİK YOL, 28 TÜNEL, VİYADÜK VE ÇOK SAYIDA KÖPRÜ BULUNUYOR

Toplamda 28 tünelin içerisinde bulunduğu, 600 kilometre uzunluğa sahip olan projenin en önemli etaplarından birisi olan Ordu sınırlarında çalışmalar Mesudiye ilçesi sınırlarında aralıksız bir sürüyor. Ordu’da, Melet Irmağı boyunca yaklaşık 100 kilometrelik yolun büyük bölümü tamamlanıp asfaltlanırken, diğer bölgelerde de çalışmaları sürdürüyor. Projenin, Ordu sınırları içerisinde ise yaklaşık 15 kilometre uzunluğunda 25 tek tip tünel, çok sayıda köprü ve 330 metre uzunluğunda 1 adet viyadük bulunuyor.

“SADECE KARADENİZ İÇİN DEĞİL, TÜRKİYE İÇİN KUZEY-GÜNEY AKSI”

Ordu Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Hilmi Güler, Karadeniz-Akdeniz Yolu'nun sadece Ordu ve Karadeniz Bölgesi açısından değil, tüm Türkiye tarafından önem arz ettiğini belirterek, “Bu yolun arasında 6 tane vilayet var. Sivas, Kayseri ve Mersin'e kadar giden bir yol. Güzergahı adım adım takip ediyoruz. Aslında şu an yol çalışıyor. Mesudiye tarafındaki asfaltla ilgili yoğun bir çalışma var. Son ayda 3 defa gittim, orası artık benim çocuğum gibi, çocuğumu görmeye gidiyorum. Dereyolu, dedelerimizin Halil Rıfat Paşa'nın projesi. Bunu yaptığımız zaman sadece Ordu, Karadeniz değil, Türkiye için Kuzey-Güney aksı o yol. O çalışma olduğu zaman bambaşka şeyler olacak” dedi.

“DOĞU AKDENİZ’İN ENERJİ KAYNAKLARI AÇISINDAN DA ÖNEMLİ”

Başkan Hilmi Güler, şöyle devam etti: “Eğer birde ileride o demir yolu ile taçlanırsa, hatta petrol boru hattıyla yapılırsa, Doğu Akdeniz’in enerji kaynakları bile bu yol açısından önemli. İsrail bölgesinin enerjisi nereden gidecek? Enerji Bakanlığım zamanında boru hatları yaptım. Oraların enerji hatları Kıbrıs üzerinden adalardan gitmeyecek. Onun için bu çalışmayı çok ciddi takip ediyoruz. Onun başında konteyner limanı, altında da Mersin olacak. Ege dolaşılmadan oradan geçip gideceğiz. Bunun çalışmaları yapılıyor. ÇED raporları, proje çalışmaları hepsi yoğun bir şekilde gidiyor. Bütün mesele ikisini birleştirmek. Hem konteyner limanı, hem de yolun belirli bir fizibilitesi ile birlikte çok olumlu gözüküyor.”

“SİVAS'IN, KAYSERİ'NİN DENİZİ OLUYORUZ"

“Mesudiye tarafındaki bazı yerler bittikten sonra geçilecek ancak zaten şu haliyle de yol çalışıyor” diyen Başkan Güler, “İlerleyen zamanlarda çok daha hızlı bir şekilde gidilmesi için, o rötuşların yapılması lazım. Yani Sivaslı 3 saat 15 dakikada denize geliyor ve dönüyor. Bu çok güzel bir şey. Ordu’ya gelip denize girebilecekler. Biz, Sivas'ın, Kayseri'nin denizi oluyoruz. Bu, Ordu'nun daha da kıymetlenmesi, marka değerinin artması demek” şeklinde konuştu.

YORUM EKLE
YORUMLAR
EDEM
EDEM - 1 ay Önce

k.maraş göksun arasını yıllardır bitiremeyen zihniyet bu yolu nasıl bitirsin ?

Vatandaş
Vatandaş - 1 ay Önce

Abdulhamit zamanında proje nasıl çiziliyor? 1900'de daha araba yokken? Mantıklı mı?

Bu söylemler ısmarlama söylemler gibi geldi bana.

Yol yapılır bu devletin görevi ancak bedava olması elzemdir. Önemli olan detayı budur. Devlet halk için vardır.

Hanif
Hanif - 1 ay Önce

İyi hoş karadeniz tarafında çalışmalar iyi gidiyorda akdeniz tarafı çok ağır daha göksun andırın arasında 2 tane iş makinasının haricinde bir çalışma yok karınca hızıyla çalışıyorlar. Şehrimizin keşfedilmeyi bekleyen çok yeri var ama ulaşım yok

Fatih
Fatih - 1 ay Önce

Abdülhamit tin bokunu yiyin,hala osmanlinin adını kullanarak prim yapma derdinler... Satın alınmış tvitir hesabı gibi bunlar hep sahte,fek....

Göksunlu
Göksunlu - 1 ay Önce

Siz kulak astırmayın 2 yıl önce maraş göksun 2 saat sürüyodu şimdi yarım saat

Murat kökcü
Murat kökcü - 1 ay Önce

Haber başlığın da Kahramanmaraş tan söz ediliyor iken haberin içeriğinde ilin ismi 1 defa dahi geçmiyor buda ayrı bir sorun saygılar.

Mahmut
Mahmut - 1 ay Önce

İstasyon köprüsünü yaptınızda bu yol kaldı yalan dolan artık yutmuyoruz

Murat g
Murat g - 1 ay Önce

Seçimden önce hızlı tren geliyordu sahi ne oldu o iş Hüseyin Güngör un suya indirim yapacağım deyip zam yapmasına döndü

mustafa
mustafa - 1 ay Önce

İlk önce şu Maraş'ın şehir içi yollarını yapsınlar sonra şehir çıkış ve giriş yollarını yapsınlar köye mi giriyoruz büyükşehire mi bellisiz

muharrem
muharrem - 1 ay Önce

maraş yoktur kandırmayın milleti direk antebe bağlarlar o yolu

Kahramanmaraş
Kahramanmaraş - 1 ay Önce

Ula Abdülaziz zamanında araba mı vardı diye gerzek insan onda öncesinden beri dünya haritası çizilmiş senin dediğine bak bu zihniyet varken zor işimiz olsun Türkiyem için şehrim için herşeyi güzeli olsun

Vatandaş
Vatandaş @Kahramanmaraş - 1 ay Önce

Güzel kardeşim hep güzelliklerle karşılaşasın inşAllah. Yolun bahtın açık olsun.

Maharet proje çizmekte ve yolu yapmakta değil! Maharet halkı özgürce huzurluca ve mutluca en güzel şartlarda yaşatabilmekte. Aynı şeyleri isteriz ama kelimelerimiz farklıdır sadece...

Akif Edizer
Akif Edizer - 1 ay Önce

Yapılan Birtane sulama barajınız yok. Ancak yapılan yolları ısıtıp sanki farklı projeymiş gibi yutturma sanatını bırakın yeni projelerden bahsedin. İktidara yalakalık için halkın aklıyla dalga geçmeyin. Bu halk yalancıları geçde olsa iyi tanır.


SIRADAKİ HABER

banner122