Sektörde İstanbul'dan sonra ikinci sırada yer alan Kahramanmaraş'ta, yaklaşık 500 kuyumcu atölyesinde 4 bin kişi istihdam ediliyor. Ağırlıklı "22 ayar" altın işlemeciliğinin yapıldığı kentte, ustaların "el emeği göz nuruyla" ortaya çıkan ürünler, Türkiye'nin birçok ilindeki kuyumcunun vitrinlerini süslüyor.

Altın işlemeciliğinde önemli potansiyele sahip şehirde, son yıllarda hazırlanan proje ve eğitimlerle sektörün yurt dışına açılması için çalışma yürütülüyor.

Bu kapsamda "Altınşehir" projesini hayata geçirmeye hazırlanan kuyumcular, 300 ortakla kurulacak ihtisas sanayi sitesiyle ihracat atağı başlatmak istiyor.

Büyük, orta ve küçük olmak üzere 350 iş yeri şeklinde projelendirilen site Doğukent Mahallesi'nde inşa edilecek.

- Asıl hedef ihracat

Kahramanmaraş Kuyumcular Odası Başkanı Mustafa Öz, AA muhabirine yaptığı açıklamada, kuyumculuk sektöründe köklü bir geçmişe sahip kentin, "Altınşehir" projesiyle dünyaya açılacağını söyledi.

Projenin işsizlik sorununa çözüm olacağını aktaran Öz, şuanda 4 bin civarında olan istihdamın 6 binleri aşacağını dile getirdi.

Avrupa'daki Türk kuyumcuların, birçok ürünü Kahramanmaraş'tan tedarik ettiğini hatırlatan Öz, şunları kaydetti:

"Asıl hedef noktamız Kuzey Irak, İran ve Suriye. Ortadoğu'daki karışıklıklar potansiyelimizi biraz olsun düşürdü ancak Irak'a yaptığımız birçok ürün var. Bu bölgedeki ortam durulduğu zaman, kuyumculuk sektörü hem katma değer hem de istihdam açısından daha da gelişecektir."

- "Teknolojiyi iyi kullanmaya başladık"

Proje kapsamında altın fuarı düzenleyip, yurt dışında pazar arayışına gireceklerini dile getiren Öz, bunda başarılı olacaklarını inandıklarını söyledi.

Takı üretiminde Hindistan'ın "bir numara" olduğunu vurgulayan Öz, onlarla yarışmalarının "el işi" bazında mümkün görünmediğini belirtti.

Hindistan'da işçiliğin ucuz olduğunu hatırlatan Öz, "Artık teknolojiyi iyi kullanmaya başladık. Modern tarzda ürünlerle markalaşmak istiyoruz. Şehrimizde her türlü sanatsal ürün var ama ihracata yönelik seri ürün ortaya çıkarmayı hedefliyoruz" dedi.