Sanayi ve Ticaret İl Müdürü Nesih Tanrıverdi, AA muhabirine yaptığı açıklamada, satın alınan herhangi bir malın veya hizmetin kusurlu olduğunu farkeden tüketicinin o mal veya hizmeti alınan satıcı ya da sağlayıcı ile görüşmesi gerektiğini söyledi. Tanrıverdi, tüketicilere görüşmelerde satıcı ve sağlayıcıdan sonuç alınamaması halinde Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri ve Tüketici Mahkemelerine başvurulması gerektiğini vurguladı. Hak arama konusunda sergilenecek duyarlılığın, tüketicinin mağdur edilmesinin önüne geçeceğini ifade eden Tanrıverdi, sözlerini şöyle sürdürdü: ''Tüketicimiz bir malın ayıplı olduğunu farkettiğinde hakkın aramazsa sadece o mal veya hizmet nedeniyle sizin zarara uğramanız değil, aynı zamanda tüketiciye saygılı olmayan satıcıyı ödüllendirmek ve başka tüketicilerin de benzer mağduriyetlere uğramasına sebep olmak anlamına gelir. Kurum olarak Satılan Mal Geri Alınır Projesi hazırladık. Projemiz kapsamında kitaplar, broşürler hazırladık. Amacımız tüketiciye hakkını nasıl arayacağına ilişkin bilinçlendirmek ve tüketiciyi hakkını aramaya teşvik etmek. ''