Alman Eğitim Bakanları Konferansı (KMK) Başkanı ve Saksonya Eğitim Bakanı Brunhild Kurth, öğretmenlerden öğrencileriyle birebir ilgilenmelerini istedi. Brunhild’e göre öğretmenlerin öğrencileri bu şekilde teşvik etmeleri için kendilerini yetiştirmeleri gerekiyor.

KMK Başkanını bu talebe iten sebep ise sınıfların giderek daha heterojen bir hal alması ve çocukların öğrenme şartlarının birbirinden çok farklı hale gelmesi. Bu gerçeği fark edenlerin başarıyı yakalamasını sağlayacak etken ise öğrenciyle birebir ilgilenmek.

Kurth’a göre öğretmenlerin meslek içi eğitimde öğrencileri en iyi şekilde desteklemeleri için yeni konseptler geliştirildi. Ancak bu da yeterli değil. Bakan, anne-baba ve okulun da bu konseptteki yerini almasını istiyor. Kurth şöyle diyor: “Okuldaki başarının temeli ailede atılır. Eğer orası un ufak olmuşsa, okulun yapıştırması söz konusu olamaz.”