Kahramanmaraş Ticaret ve Sanayi Odası tarafından hazırlanan “Kahramanmaraş'ın Ulaşım Sektöründeki Sorunları ve Çözüm Önerilerini” konulu dosya, Başkan Kemal Karaküçük tarafından Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan'a sunuldu. Ramada Otel'de gerçekleştirilen “Ulaştırma Çalıştayı”nda sunulan rapor, Kahramanmaraş'ın sanayi, ticari ve sosyal yönden gelişimini daha hızlı ve sağlıklı şartlarda sürdürülmesi için KMTSO tarafından belirlenen önemli sorunları ve çözüm önerilerini kapsıyor.

Kahramanmaraş Ticaret ve Sanayi Odası'nın raporu;  “Kahramanmaraş ulaşım sektöründeki sorunları ve çözüm önerileri” başlığını taşıyor. KMTSO tarafından titizlikle hazırlanan rapor; son yıllarda gerçekleştirdiği ekonomik hamlelerle Türkiye'nin önemli bir sanayi ve ticaret üssü konumuna gelen Kahramanmaraş'ın, kalkınma ivmesini yavaşlatacak engelleri kaldırmayı ve Kahramanmaraş sanayicisinin önünü tamamen açmayı hedefliyor. Rapor şu ana başlıklardan oluşuyor:

Kahramanmaraş Havalimanı'nın Modernizasyonu

“Havaalanı pist uzunluğunun artırılması için gerekli düzenlemelerin yapılması, pist uzunluğunun artırılması ve akaryakıt istasyonu sorunun çözülmesi gerekmektedir.

Modern, daha geniş ve gümrüklü bir havalimanı terminal binasının yapılması, mümkün ise havalimanı, hızlı tren ve otobüs terminalinin tek merkezde toplanarak şehrimizde ulaşım yönünden cazibe merkezi oluşturulması çok yararlı görülmektedir.

İstanbul-Kahramanmaraş seferlerinin yeniden düzenlenerek sefer sayısının artırılması ve uçuşların uygun saatlere alınması, gerek yolcu sayısı gerekse ekonomik amaçla geliş gidişlerin artması bakımından elzemdir. “

Kahramanmaraş Göksun Kayseri Karayolu

Gaziantep-Kahramanmaraş-Kayseri Karayolu ana güzergahının bir parçası olan, ülkemizin kuzeyi ile güneyini, Akdeniz'i-Karadeniz'e ve GAP Bölgesini İç Anadolu'ya bağlayan ve Toros Dağlarını Antalya ve Gülek boğazı geçişlerinden sonra üçüncü büyük geçiş sağlanması münasebetiyle Kahramanmaraş-Göksun Yolunun Ulusal Karayolu ağındaki önemi çok büyüktür.
Kahramanmaraş-Göksun-Kayseri 6. Bölge Hududu Yolunun toplam uzunluğu 124 km'dir. Kahramanmaraş-Göksun şu anki mevcut uzunluğu 89 km'dir. Yolun yukarıda belirtilen önemi nedeniyle proje standardının iyileştirilmesi sonucunda yaklaşık 13 km kısaltılarak 76 km civarına indirilmektedir. Yine yol güzergâhı üzerinde standardının yükseltilmesi amacıyla büyük varyantlar yapılmaktadır.

Standardı artıracak ve yolu kısaltacak şekilde yapılan proje değişiklikleri sevindiricidir. Kahramanmaraş-Göksun-Kayseri güzergahının geriye kalan kısımlarının da yeniden etüt edilerek standardı yükseltilmesine, viyadük ve tünel sayısının artırılarak projelendirilmesine ihtiyaç bulunmaktadır. “

Yeni güzergah önerisi;

Kahramanmaraş-Kayseri arasını 81,5 km kısaltacak Göksun-Kayseri arasında yeni bir güzergah önerilmektedir:

“Göksun-Tufanbeyli-Tomarza-Kayseri güzergâhı; Göksun-Keklikoluk Köyü istikametinden Tufanbeyli'ye oradan da Tozlu Köyünden Bey Dağı yükseltisi 3-4 km'lik bir tünelle geçilerek Tomarza'ya oradan da Kayseri istikametinedir. Göksun-Kayseri arasındaki mesafe bu yol ile birlikte mevcut yola göre kısalmakta olup, kalitesi mevcuda göre oldukça yüksektir. Bu proje hayata geçirilirse; ”˜Kahramanmaraş-Kayseri yolu 81,5 km kısalacaktır.Kahramanmaraş yol geçmeyen kör nokta görüntüsünden kurtulacaktır.GAP Bölgesi İç Anadolu'ya bu güzergahlardan bağlanacaktır.Gerek merkez gerekse ilçeler ekonomik olarak yararlanacaktır. Nevşehir-Adıyaman noktaları birbirine yaklaşacaktır.'

Kahramanmaraş-Göksun-Kayseri Duble Yolu ile otoyola bağlanarak Hatay'a inecek olan Karadeniz-Akdeniz Duble Yol projesinin kalitesi bakımından bu yolun güzergahının ve projesinin tekrar etüt edilerek standardının yükseltilmesi elzemdir.”

İlçe bağlantıları;

 “Kahramanmaraş-Nurdağı otoyol bağlantısının 3 şeride çıkarılarak standardının yükseltilmesi , Kahramanmaraş'ın kuzey ilçeleri ile yakınlaşmasını sağlayacak olan Kahramanmaraş-Elbistan Yolu 167 km'lik karayolu ulaşım mesafesinin 60 km kısaltarak 97 km'ye indirilmesi, Ekinözü ile Süleymanlı Beldesi arasındaki  ulaşıma açılması,  Kahramanmaraş-Hacınınoğlu (Kısık Bölgesi) projelendirilerek hayata geçirilmesi, Kahramanmaraş'ı  Besen köyü üzerinden Çağlayancerit'e bağlayacak olan 62 km yolun yatırım programına alınarak imar planı içerisinde kalan 10 km'lik kısmının duble yol olarak yapılması, kalanın da proje standardının artırılarak revize edilmesi çok yararlı olacaktır.”

Karadeniz-Akdeniz Yolu

“Karadeniz Bölgesi ile Akdeniz Bölgesini birbirine bağlayan bölünmüş yol projesi ülkemizin ekonomisine yeni bir yön verecek nitelikte bir projedir. Kahramanmaraş-Göksun-Kayseri Duble Yolu ile otoyola bağlanarak Hatay'a inecek olan bu projenin hızla hayata geçirilmesi çok önemlidir.”

Köprülü kavşaklar

“Trafik sıkıntısının önlenmesi için, ihalesi yapılan köprülü kavşakların dışında kalan Karacasu Kampusu, Havalimanı, Sanayi Sitesi, Ağcalı kavşaklarında da köprülü kavşak projelerinin yapılarak hayata geçirilmesi çok faydalı olacaktır.”

Ankara-Konya-Kahramanmaraş YHT Projesi

“Ülkemizin batı ve orta Anadolu kesimlerinin doğu ile bağlantısını artırmak, turizmin ve doğu ekonomisinin gelişimine katkı sağlamak amacıyla, Ankara, Konya, Adana, Kahramanmaraş güzergahında devam eden Yüksek Hızlı Tren Projesi kapsamında, Nurdağı-Kahramanmaraş bağlantısının da projelendirilerek hızlı trenin kent merkezine ulaşması, aynı zamanda  doğudaki göçün önlenmesine katkı sağlanırken, sosyoekonomik ve kültürel anlamda ciddi ölçüde fayda getirecektir. “

Türkoğlu Lojistik Merkezi Projesi

“Proje ve kamulaştırma çalışmaları devam eden programına alınan Kahramanmaraş (Türkoğlu) Lojistik Merkezi'nin hızla tamamlanarak hizmete açılması çok önemlidir. Bu merkez faaliyete geçtiğinde Kahramanmaraş'ın sanayi ve tarım ürünlerinin pazarlama ve özellikle ihracat potansiyeli tam olarak değerlendirilebilecektir.”

Kahramanmaraş Organize Sanayi Bölgesi'nin doğalgaz sorunu

“Karayolları Genel Müdürlüğü'nün karayollarına paralel şekilde doğal gaz hattı çekilmesine izin vermemesi nedeniyle Kahramanmaraş Organize Sanayi Bölgesi'ne doğal gaz bağlantısı yapılamamaktadır.”

 Çalıştaya büyük katılım

Ak Parti Grup Başkan Vekili Mahir Ünal'ın daveti ile Kahramanmaraş'a gelen Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan teşrifiyle Ramada Otel'de gerçekleştirilen “Ulaştırma Çalıştayı”na Ak Parti Grup Başkanvekili Mahir Ünal, Kahramanmaraş Valisi Şükrü Kocatepe, Büyükşehir Belediye Başkanı Fatih Mehmet Erkoç, Kahramanmaraş Milletvekilleri Dr. Sıtkı Güvenç, Dr. Yıldırım Mehmet Ramazanoğlu, Karayolları Genel Müdürü Mehmet Cahit Turhan ile Devlet  Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürü Orhan Birdal, Devlet Demiryolları Adana Bölge Müdür V. Oğuz Saygılı ve Karayolları Mersin Bölge Müdürü Necati Çakıroğlu ile Kahramanmaraş'taki sivil toplum örgütlerinin yöneticileri, sanayici ve tüccar iş adamları katıldı.
Bakan Elvan Sivil Toplum Örgütü temsilcileri, ilçe belediye başkanları ve partililerin ulaşım alanındaki sorularını dinledi.

Soruları tek tek not alan Bakan Elvan Karayolları, Demiryolları ve Devlet Hava Meydanları Genel Müdürleriyle yarım saatlik bir toplantının ardından çalıştaya dönerek sorulara tek tek cevap verdi. İşte Bakan Elvan'ın Kahramanmaraş programından kente aktardıkları:

“Göksun yolu projesi yanlış olduğu için uzadı”

“Göksun Yolu en çok dile getirilen sorunlardan birisiydi. İşe başlandığında nihai proje hazırlanmamış. Sadece yatay çalışmalarla işe başlanmış. İşe başlandıktan sonra yapılacak yolun güzergahında ciddi tehlikeler var. Tünel açılmadan yolların geçilmesinin mümkün olmadığı görülüyor. Başlangıçta 2 bin 800 metrelik bir tünel belirtiliyor. İşe başlandıktan sonra yaklaşık 8 bin metrelik tünelin yapılmasının gereği ortaya çıkıyor. Neredeyse planlanandan 4 katı daha büyük tünelin yapılması gereği ortaya çıkıyor. Bu nedenle proje süresinde bir uzama meydana geliyor. Bu tünelleri yapmadan, normal yol üzerinden yeni bir yol yapar ve 2013'te ve ya 2014'te Göksun Yolu'nu bitirebilirdik. Biz yaptığımız işi iyi yapmak isteriz, düzgün yapmak isteriz. Bu sebeple ciddi bir uzama söz konusu oldu. Biz sağlıklı bir şekilde yol çalışmasının yapılmasını istiyoruz. Yüklenici firmayı elimizden geldiğince çalıştıracağız. Teknik olarak imkansızlıkların olduğu ortam da önceden bitirmek gibi bit taahhütte bulunmayız. Bizim Kahramanmaraş için yatırım planımız 220 milyon TL iken bu rakamı 400 milıyon TL'ye çektik. Dolayısıyla Göksun-Kahramanmaraş Yolu'nu tamamıyla 2015 yılında bitireceğiz. Bunun sözünü ben veriyorum.”

“Kadirli-Andırın-Göksun Yolu'nun 26 Kilometrelik Kısmını Bitirdik”

 “Kadirli-Andırın-Göksun Yolu'na geldiğimizde burada da yaklaşık 53 kilometrelik kısım kaldı. 26 kilometrelik kısmı bitirdik. Burada da çalışmalarımız devam ediyor. Bu yolumuzu da 2016 yılında bitireceğiz. 2016 yılında bu yolun bitmesi için tüm talimatları bizzat ben verdim.”
“Elbistan-Ekinözü Yolu'nun Proje Çalışmaları Hemen Hemen Tamamlandı”
“Elbistan-Ekinözü Yolu'nun proje çalışmaları hemen hemen tamamlandı. Son rütuşlar yapılıyor. Onaylandıktan sonra yatırım programına alacağız ve yatırıma başlayacağız. Bu yolu da yapacağız.”

“Afşin-Elbistan Yolu Bölünmüş Yol Olarak Yapılacak”

“Afşin-Elbistan Yolu'nun 2 kilometrelik kısmını BSK olarak yapıyoruz. Kalan kısmını ise arkadaşlarımız tek yön olarak planlamışlar. Arkadaşlara bu yolun bölünmüş yol olarak yapılması için talimatını verdim.”

“Kısık Yolu'nda Kestirme Yapalım Derken Yolu, Daha Da Uzatabiliriz”

“Kısık Yolu için arkadaşlarımız ön bir çalışma yapmışlar. Coğrafi yapı oradan geçişe pek fazla imkan vermiyor. Bazen kestirme yol, normal yoldan daha uzun sürede ulaşılmasına neden olabilir. Ben yine de o yol için çalışılmasının talimatını verdim. Eğer biz Kahramanmaraş'tan Elbistan'a bir buçuk saate ulaşabiliyorsak, yapılacak yol 2 buçuk saatte ulaştıracaksa o yolun yapılmasına gerek yoktur. Eğer uygun bir durum olursa, biz bu yolu yapacağız.”

“Afşin- Sarız Yolu İle İlgili Projelendirme Çalışmaları Devam Ediyor”

“Afşin- Sarız yolu ile ilgili projelendirme çalışmaları devam ediyor. Yolun projelendirilmesi bittikten sonra da yolun yapımına devam edeceğiz. Orada keskin bir viraj olunduğu söylendi. Arkadaşlarımız gerekli incelemeleri yapacaklar.” Okul Kavşaklarının olduğu yere üst geçitler yapılması önemli bir konudur. Nerede eksiklikler varsa, bu üst geçitleri yapacağız. Bununla ilgili olarak da arkadaşlara gerekli talimatları verdim.”

“Çağlayancerit-Pazarcık Yolu Projesi Bir An Önce Tamamlanacaktır”

“Çağlayancerit-Pazarcık Yolu'nun detay ve düşey çalışmaları yapıldı ama projesi tamamlanmamış. Dolayısıyla projesi tamamlanmış bilgisi doğru değildir. Arkadaşlarıma talimatı verdim. Projeyi bir an önce tamamlamaya çalışacaklar. Biz en geç Nisan 2015'te ihaleye çıkacağız.”

“İllerin Tabelaları Konulurken, En Yakın İllerin Tabelası Konuluyor”

“İllerin tabelaları konulurken, en yakın illerin tabelası konuluyor. Ulaşılabilecek en yakın ilçe ve ya il neresiyse oranın tabelası konuluyor. Dolayısıyla arkadaşlarımızın bize anlattığı husus çerçevesinde biz hareket ediyoruz. Gerekirse Kahramanmaraş ilinin ismini tabelalara konulması için talimatı verdim. O şekilde de çalışma yapılacak. Eksiklikler varsa onları tamamlayacağız. Büyükşehir Belediyesi ile de ortak yapılacak tabela çalışmaları var. Karayolları Genel Müdürlüğü'müz, Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi ile ortak çalışma yapacaklar.”

“Kahramanmaraş'a Olan Sefer Sayılarının Artırılması İçin Türk Hava Yolları İle Görüşeceğiz”
“Bizim hava yolu şirketlerine müdahalemiz pek fazla söz konusu olmuyor. Ancak Kahramanmaraş'a olan sefer sayılarının artırılması için Türk Hava Yolları ile görüşeceğiz. Türk Hava Yolları dışında da Pegasus'un seferleri var. Özellikle Ankara, Kahramanmaraş sefer sayılarındaki artış için görüşmelerimiz olacak. Doluluk oranlarında artış varsa, artırılması mümkündür. Doluluk oranları düşük ise iş zor olarak görülüyor.”

“Eğer Trafik Yoğunluğu 2 Binin Üzerindeyse 15 Kilometrelik Bölünmüş Yol Olmayan Kısmı Bulunan Çağlayancerit- Kahramanmaraş Yolu'nu Bölünmüş Yol Yapabiliriz”

“Trafik yüzdesi 500 olan bir yolu bölünmüş yol yapılsın denilirse, ben buna evet diyemem, çünkü şuanda trafik yoğunluğu 3 bin- 4 bin trafik yoğunluğu olup da bölünmüş yol yapılmayan yerler var. Oranın trafik yoğunluğuna bakacağız. Eğer trafik yoğunluğu 2 binin üzerindeyse 15 kilometrelik bölünmüş yol olmayan kısmı bulunan Çağlayancerit- Kahramanmaraş Yolu'nu bölünmüş yol yapabiliriz. Biz Kahramanmaraş-Göksun Yolu'na 8 binin üzerinde trafik yoğunluğu olduğu için yoğunlaşıyoruz. Kadirli-Andırın- Göksun yolunda 3 binin üzerinde trafik yoğunluğu var. Kahramanmaraş Çevre yolu 9 bin 740 trafik yoğunluğu var.”

“Göksun-Elbistan Yolu'nun Çalışmalarına Hemen Başlanacak”

“Göksun-Elbistan Yolu'nu satih kaplama yapılması şartıyla bölünmüş yol yapacağız. Bu yolun çalışmalarına hemen başlayacağız. Programda bölünmüş yol olarak görülmüyor. Ancak trafik yoğunluğu itibariyle 2 binin üzerinde trafik yoğunluğu olan bir yerden bahsediyoruz. Yer yer trafik yoğunluğu 4 bine, 6 bine çıkan yerler var. Dolayısıyla bizim açımızdan öncelik kazanıyor. Çünkü trafik yoğunluğu fazla. Trafik yoğunluğuna da bakalım ve ona göre karar verelim. Eğer Çağlayancerit Yolu gerçekten yaşamsal açıdan önemliyse arkadaşlarımız o bölgede de gereken incelemeleri yapacaklar.”

“Kahramanmaraş Hava Alanına Yeni Bir Terminal Binası Yapacağız”

“Kahramanmaraş Hava Alanına yeni bir terminal binası yapacağız. Bu terminal binasını programa alacağız. Şuan için programda değil. Kahramanmaraş'a yakışır bir terminal binasını Kahramanmaraş'a yapacağız.”

“Artık Vatandaşlar Sorunlarını Söyleyebiliyorlar”

“Ben yıllarca illerin ve bölgelerin kalkınmasına yönelik alanlarda çalıştım. Hemen hemen gitmediğim il kalmadı. O bölgeyi nasıl kalkındırabiliriz arayışımız oldu. Oradaki vatandaşlara sorunları sorduğumuz zaman söyleyemezlerdi. Sivil Toplum Kuruluşları'ndan cevap alamıyordum. Bugün, Ticaret Odası Başkanımız, diğer meslek kuruluşları bana rahat rahat sorular sorabiliyorlar. Açıkçası bu da beni memnun ediyor. İlin gelişimine yönelik projeleri ortaya sunuyorlar. Bugün Belediye Başkanlarımız, yurt dışına gidip, çevreye duyarlı, yeşile duyarlı modern kentler gördüklerini söylüyorlar. Kahramanmaraş'ın böyle olmasını istiyoruz diyorlar.”

“Türkiye Hızla Büyüyor ve Gelişiyor”

“Yurtdışına gidenleriniz var, hangi ülkede bizim yaptığımız gibi yatırımlar yapılıyor. Geçmişte oralara gidip gezme gibi imkanlarda yoktu. İnsanlarımız gidemiyorlardı. Bugün 20-25 yaşlarındaki gençlerimiz ellerinde çantalarıyla ürettiği malları yurt dışına pazarlamaya çalışıyor. Türkiye hızla büyüyor ve gelişiyor. Bundan gurur duyuyoruz. Kahramanmaraş olarak sizlerde gurur duymalısınız. Gerçekten çok güzel, modern çevreye duyarlı projelerinizi gördüm. Bunlar Kahramanmaraş'ın çehresini değiştirecek olan projelerdir. Umarım hepsi gerçekleşecektir. Bizde gereken her türlü desteği vereceğiz.”

“Hızlı Tren Kahramanmaraş'a Gelecek, Hiç Kimse Kaygılanmasın”

“Kahramanmaraş için çok önemli olan, sizlerin çok önemsediğiniz hızlı tren meselesi var. Biz her bir ilimizi denize demir yoluyla ulaşsın istiyoruz. Çünkü taşımacılık faaliyetleri karayolu olarak oldukça pahalı oluyor. Biz taşımacılık faaliyetlerini daha da aşağıya çekmek istiyoruz. Şirketlerimizin, firmalarımızın rekabet gücünü ortaya çıkarmak istiyoruz. Taşımacılık faaliyetlerini düşürmek için demiryolu istiyorsunuz. Rekabet gücünü artırmak için demiryolu istiyorsunuz. Bizim temel hedefimiz budur. Biz tüm bölgelerimizi, doğuyu, batıya, kuzeyi, güneye hızlı tren hatlarıyla bağlamak istiyoruz. 2023 hedefimizi bu şekilde ortaya koymuştuk. İzmir'den çıkan bir trenin Habura kadar geleceğini söyledik. Konya, Karaman, Adana, Osmaniye ve bu hat üzerinden Mardin'e, Habur'a kadar ulaşsın istiyoruz. İstanbul'dan herhangi bir ürünü üreten firma hızlı trene yükünü koysun ve Habur'a kadar götürsün istiyoruz. Akdeniz'den ticaret yapmak istiyorsa, Akdeniz'e açılsın istiyoruz. Biz bunu sadece yolcu taşımacılığı olarak düşünmüyoruz. Kamuoyunda hızlı trenlerin yolcu için yapılacağı şeklinde bir algı var. Yolcu da taşıyacağız ama buradaki asıl hedefimiz yolcuyla beraber taşımacılıktır. Bu nedenledir ki bugün biz lojistik merkez yapıyoruz. Biz bunları firmalarımızın rekabet gücünü artırmak için yapıyoruz. Orada ürünleri satmayı hedefleyen stratejik yaklaşımlarımız var. Biz firmalarımızın rekabet gücünü artıralım ve daha çok ihracat yapsınlar, daha çok para kazansınlar diye ülkenin refahı artsın diye istiyoruz. Bu nedenle Mersin, Adana, Osmaniye, Gaziantep ve Mardin'e ulaşan hattın bir kısmında çalışmalarımız var. Gaziantep civarında tünel çalışmalarımızı bile başlattık. Hızlı tren ile ilgili kalan kesimlerinde ihalesine çıkacağız. Kahramanmaraş'ı da o hatta bağlayacağız. Dolayısıyla Kahramanmaraş'a hızlı tren gelecek. Bundan kimsenin kaygısı olmasın. Hükümet programında hızlı tren konusunda Kahramanmaraş ismi zikredilmemiş gibi söylentiler geliyor. Biz Hükümet programına sadece ana arterleri koyduk. Her geçecek ili tek tek hükümet programında zikredemeyiz. Bunu söyleyemeyiz. Dolayısıyla Kahramanmaraş Hattı bir ara bağlantı hattıdır. Hızlı treni yapacağız. O hedefimizdir.”

“Bir Başka Hedefimizde Bölünmüş Yollar”

“Bir başka hedefimizde bölünmüş yollardır. Yeni otoyol projelerimiz var. Bunları yap, işler, devret modeli çerçevesinde yapacağız. Hızla hızlı tren altyapısını yapacağız. Kahramanmaraş'taki mevcut demir yolu hattını yeniledik. 50-60 yıllık demir yolu hattını yeniledik. Biz iktidara gelinceye kadar hiçbir hükümet bu demiryollarına elini bile sürmediler. Biraz önce ifade ettim. Bizden önce ulaştırma da yapılan yatırım tutarı 85 milyon TL'dir. Biz bu yatırımları yapmaya devam edeceğiz. Biz bu yatırımları yaptıkça, bu hizmetleri getirdikçe talebin arttığını görüyorsunuz. Taşımacılık faaliyetlerinin düştüğünü görüyorsunuz. Rekabet güçlerinin arttığını görüyorsunuz. Biz bunu istiyoruz. Güçlü Türkiye'yi istiyoruz. Güçlü Türkiye'yi bu şekilde inşa edebiliriz. Yaptığımız hizmetler istikrarın ürünüdür. Bu iktidara olan güvenin ürünüdür. Devletin vatandaş ile halk ile bütünleşmesinin ürünüdür. Hızlı treni inşallah Kahramanmaraş'a getireceğiz.”

“Kahramanmaraş- Türkoğlu Arasına Bsk Olarak Yol Yapacağız”

“Kahramanmaraş- Türkoğlu arasına BSK olarak yol yapacağız. Türkoğlu'ndan diğer kesimlere de daha sonraki yıllara yapacağız. Göksun-Elbistan Yolu'nu öncelikli olarak düşünüyoruz. Altyapımızı BSK altyapısı olacak şekilde hazırlayacağız. Umarım bu yılda o yola başlayacağız.”  
Her Köyümüze İnternet Ve Mobil İnternet Getireceğiz

“Biz bilişim sektörünü en üst seviyelere taşımak istiyoruz. O da çok hızlı bir şekilde gelişiyor. Türkiye'nin ortalama büyüme hızının yaklaşık 4 katı kadar bilişimde büyüyoruz. Gereken hassasiyeti gösteriyoruz. Bunu da gereken yerlerle iletişime geçip nasıl bir formül üreteceğimizi düşünüyoruz. Son hedefimize nasıl ulaşabileceğiz onu konuşacağız. Yerin altından fiber ağların geçtiği oto yollar yapıyoruz. Aşağı yukarı 250 bin kilometre yolu bu şekilde yaptık. 2002 yılında hızlı interneti 20 bin kişi kullanıyordu. Biz birçok Afrika ülkesinden daha kötü durumdaydık. Bugün bu sayı 40 milyonlara dayandı. Türkiye'de müthiş bir gelişim söz konusudur. Biz en ücra köşedeki köyümüze dahi mobil telefonu ve interneti götürüyoruz. İnternetin ve telefonun olmadığı ne kadar yer varsa bunu bize bildiriniz. Biz buranın altyapısını Bakanlık olarak yapıyoruz. GSM Operatörleri ekonomik olmadığı için bunu yapmak istemiyor. Biz kırsal alanlarımıza interneti ve mobil telefonu götürüyoruz. Götürmeye de devam edeceğiz. İnterneti kullanamayan köylerimiz varsa Bakanlık olarak bunun sorumluluğunu aldık.”

Çalıştaydan sonra karayoluyla Kahramanmaraş-Göksun bölünmüş yoldaki çalışmaları yerinde inceleyen Ulaştırma, Haberleşme ve Denizcilik Bakanı Lütfi Elvan Yüklenici firmanın Yönetim Kurulu Başkanı İsmail Doğan'dan bilgiler aldı. Yol yapımından çalışan işçilerle de sohbet eden Bakan onlarla hatıra fotoğrafı çektirdi.