İstanbul Sanayi Odası (İSO) tarafından açıklanan Türkiye’nin en büyük 500 sanayi kuruluşu listesinde Küçükbay Yağ Sanayi A.Ş. 98. sırada yer alırken yeni kuruluşu Reka Bitkisel Yağlar A.Ş. ise 255. oldu.

Küçükbay Grubu’nun İzmir’de Orkide ve Ekiz markalarıyla nebati yağ üreten ve satan şirketi Küçükbay Yağ ve Deterjan Sanayi A.Ş., 2014 yılında yaptığı 888 milyon 597 bin 832 TL satış ile en büyük 500 sanayi kuruluşu arasında 98. sırada yer aldı. Grubun, İstanbul merkezli nebati yağ üreten ve Türkiye’nin en büyük yağlık tohum kırma tesisine sahip yeni kuruluşu Reka Bitkisel Yağlar A.Ş. de üretime geçmesinin ikinci yılında en büyük ilk 500 sanayi şirketi arasına girmeyi başardı. Şirket, 396 milyon 603 bin 136 TL ciro ile dev sanayi kuruluşları arasında 255. sırada yer aldı.

‘2015 HEDEFİ 2 MİLYAR LİRA CİRO’

Küçükbay Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Küçükbay, sıvı ve margarin dahil endüstriyel yemeklik yağ sektörünün her türünde en geniş ürün yelpazesine ve en büyük kapasitesine sahip olan grubun, sadece yurtiçinde değil, ihracat pazarlarında da faaliyetlerine devam ettiğini söyledi. 2015 yılında da büyümeye devam edeceklerini ve konsolide bazda grup cirosunu 2 milyar TL’ye çıkarmayı hedeflediklerini kaydeden Küçükbay, “Başarı yolculuğumuzda Türk halkı, tedarikçilerimiz, bayilerimiz, ulusal ve uluslararası müşterilerimizle birlikte yürüyoruz. Ülkemize hizmet yarışında, geleceğimiz için yeni yatırımlarla gücümüze güç katarken Türkiye için üretiyor, ihracat yapıyor, Türkiye ile birlikte büyüyoruz. Bu gururu bizlere yaşatan tüketicilerimize, çalışanlarımıza teşekkür ederiz.” dedi.

‘TEKNOLOJİ VE KALİTEYE YATIRIM YAPIYORUZ’

Önceki yıl faaliyete geçen ve Avrupa’nın en büyük yağ tesisleri arasında gösterilen, Tekirdağ Muratlı’daki entegre yağ tesisleri ve zeytinyağı alanında birbiri ardına yaptıkları yatırımlarla büyüme hedeflerini büyük bir kararlılıkla sürdürdüklerini dile getiren Küçükbay, “Üst düzey yönetimimiz ve personelimizin katkılarıyla teknolojiye, kaliteye yatırım yaparak, Orkide markalı ürünlerimizi iç pazarda olduğu kadar dış pazarda da en iyi şekilde sunduk. Ar-ge’ye ve kalite standartlarına verdiğimiz ağırlıkla güvenilir marka imajımızı sağlamlaştırdık. Kaliteli ürün-uygun fiyat dengesini korumaya daima özen gösterdik.” şeklinde konuştu.