Kur oynamalarının ve hammadde bedellerinin bayramlık şeker fiyatlarına etkileri tahmin edilemiyor. Şekerleme markalarından Kent’i bünyesinde bulunduran Mondelez International Türkiye’nin Genel Müdürü Joost Viaanderen, “Kur, önemli bir konu. Ama şeker fiyatlarında rolü ne olur, belli değil. Bu büyük bir sır. Ama bizim gayemiz fabrikalarda üretimi arttırmak, uygun fiyatlardan ürün satmak.” ifadelerini kullandı.

Bayramlık şeker fiyatlarını basın toplantısı ile açıklayan Viaanderen, her ürünün bedelinin ayrı olduğunu dile getirdi. Viaanderen, ilaveten 2014‘te bayram şekerinin kilogramının ortalama 12,5 lira olduğunu bildirdi.


Hediyelik ve ikramlık sektörünün büyüklüğünün 500 milyon lirayı bulduğunu vurgulayan Viaanderen, satışların önemli bölümünün bayram döneminde yapıldığına işaret etti. Mondolez International Türkiye Genel Müdürü, bayramlık şeker satışının bu sene büyük oranda artacağını iddia etti ve “Çikolataya karşı şekerin daha büyük satış elde edeceği kanaatindeyiz.” dedi.

Bayramlık şekere en büyük ilginin Doğu ve Güneydoğu’dan geldiğine temas eden Joost Viaanderen, bu durumu bölgelerin sosyal yapılarına bağladı. Viaanderen’in beyanlarına göre satışlarda Doğu ve Güneydoğu’yu Orta Anadolu, Marmara takip ediyor.

Basın toplantısında Kent’in ‘Bayram Hatırlamaktır’ temalı yeni reklam filmi de sunuldu. Filmin bayramın anlam ve önemini vurguladığını anlatan Viaanderen, şunları kaydetti:

“Filmimizle yürekleri ısıtmaktan, 10 milyon aileye konuk olmaktan gurur duyuyoruz. Bu bayrama yönelik ürünümüz Portakaltat Bonbon Şeker’i tüketicilerimizin beğeneceği kanaatindeyiz. Ayrıca daha evvel dökme şeker grubunda tanıtımı yapılan Limonatat Bonbon Şekerimizin poşet formatı da bu sene raflarda yerini alacak.”

Türkiye'de 1993’ten beri faal olan Mondolez International’ın First, Falım, Kent, Olips ve Jelibon gibi şeker; Milka, Toblerone ve Oreo gibi çikolata markaları var. Şirket, ülkede bin 300 eleman istihdam ediyor.