Türkiye genelinde 240, yurt dışında 60 şubesiyle hizmet veren Mado, 2009 sonunda Türkiye'de 247 şubeye ulaşmayı hedefliyor. Mado Genel Koordinatörü Mehmet Yılmazoğlu, Mado'nun üretim kapasitesinin artması, ihtiyaç doğmaya başlaması ve ihracata ilişkin olarak, sütü alınan hayvanların geçmiş bilgilerine sahip bulunulması gerektiği için 3 yıl önce keçi sütü çiftliği kurmaya karar verdiklerini ve buranın 1,5 yıldır faal olduğunu anlattı. Çiftlikteki tüm keçilerle ilgili her türlü bilgiye sahip olduklarını kaydeden Yılmazoğlu, “İşe 50 milyon dolarlık yatırımla başladık, şu anda 80 milyon dolarlık yatırımı geçti. Gün geçtikçe bu yatırım artıyor. 2010 yılı sonuna kadar, herhalde 50 milyon dolarlık yatırım daha yapabiliriz” diye konuştu. Yılmazoğlu, dünyadaki keçi sütü eğilimine değinerek, anne sütüne en yakın süt olan keçi sütüyle yapılan ürünlerde belli bir kalite ve aroma bulunduğunu, şubelerindeki kahvaltı gruplarında kullanılan peynirin keçi peyniri olduğunu belirtti. Yakında ürün satışına başlanacağını bildiren Yılmazoğlu, şunları kaydetti: “Keçi sütünden yapılmış peynirle beraber yoğurt, pastörize ve günlük olarak büyük şehirlere ulaştırılmak kaydıyla keçi sütü satışı başlayacak. Şu anda deneme satışları mevcut. Bunlar Ankara, Kahramanmaraş bölgesinde satılıyor. Henüz İstanbul pazarına girmedik, sadece deneme için belli oranda yapıldı. Henüz market pazarında yok, şubelerimizde satıyoruz. Marketlerden önce deneme yapmak ve bilinirliği artırmak üzere Mado şubelerinde satışlara başlayacağız. İkinci etapta da, yoğun gelen market taleplerini değerlendirip, buna göre belli bir market pazarına da girmeyi hedefliyoruz.” Yılmazoğlu, keçilerin belli bir yaşa geldikten sonra kesiminin yapıldığını hatırlatarak, keçi etinden yapılan özel bir köfteyi Kahramanmaraş ve Akdeniz bölgesindeki şubelerinde sattıklarını söyledi. AVRUPA PAZARINDAN 400 FRANCHİSE BAŞVURUSU Mehmet Yılmazoğlu, Bulgaristan'daki fabrika yatırımlarına ilişkin bilgi verirken, fabrikanın entegrasyonuyla ilgili olarak 35 milyon dolar para harcandığını kaydetti. Toplam Avrupa pazarından kendilerine ulaşan 400 franchise başvurusu bulunduğunu aktaran Yılmazoğlu, geçen yıl Türkiye pazarında 840 adet franchise başvurusu aldıklarını, ancak 45 şube açtıklarını anlattı. Yılmazoğlu, Endonezya'da dondurma fabrikası kurmak için yer seçimi yapıldığını ve bir konsorsiyum içerisinde bulunduklarını hatırlatarak, “Tahmin ediyorum 2 sene içerisinde oradaki fabrikamız da hizmete girecek” dedi. [B]KRİZDE DONDURMA SATIŞLARI [/B] Kriz dönemi içerisinde satışlarında bölgelere göre değişmek kaydıyla azalmalar gözlendiğini dile getiren Yılmazoğlu, Marmara Bölgesi'ndeki şubelerinde yüzde 10, Ankara'daki şubelerinde yüzde 8, Doğu ve Güneydoğu illerindeki şubelerinde ise yüzde 12-14 civarında düşüşler olduğunu kaydetti. Yılmazoğlu, söz konusu düşüşlerin piyasadaki genel krizden kaynakladığının altını çizerek, “Geçen ay itibariyle de satışlarımızı bir önceki yılın geçen ayına oranla yüzde 28 artırdık” dedi. Kilo bazında düşüş olduğuna işaret eden Yılmazoğlu, “Belki eve giden dondurmalardaki düşüşler buna etken olabilir. Mado Cafe'den sapmalar olmamış. Eve daha önceden 1 kilo dondurma alıp götürüyorsa insanlar, şimdi yarım kilo alıp götürme durumları olmuş olabilir” diye konuştu. Mehmet Yılmazoğlu, ramazan ayının yaza gelmesiyle dondurma satışının artığını anlatırken, Mado'nun 2 yıl öncesinde ramazana has başlattığı, daha sonra yılın 12 ayına yaydığı, fırından tatlı siparişini içeren “sıcak köşe” uygulamasının İstanbul'daki 60 şubede bulunduğunu söyledi. Yılmazoğlu, bu yıl sahurda, uygun olan şubelerinin, sahur kahvaltısı ve çorba servisi yapacağını da bildirdi.