Yatırımcıların dünyada değişik sektörler aradığını ifade eden Kanbur, “Dışarıdan bize Mado için gelenler var. Bulgaristan'da bir fabrika kurmuştuk. Türkiye'den önce Mado, Avrupalı oldu. Şimdi de 50 milyon dolarlık yatırımla Kahramanmaraş'ta yeni bir fabrika kuracağız. 50 bin metre kare kapalı alana kurulacak fabrika ile kapasitemizi daha da artıracağız. Kapasitemiz yetmez duruma geldiği için yeni fabrikayı kuruyoruz” diye konuştu. Yeni fabrikada donmuş ürün, su şişeleme, dondurma, meyve suyu, sütlü ve şerbetli tatlıların üretiminin gerçekleştirileceğini bildiren Kanbur, fabrikanın inşaatının önümüzdeki yıl biteceğini kaydetti. Mado'nun keçi sütü ürünleri pazarına girdiğini hatırlatan Kanbur, keçi sütü için bölgede sözleşmeli hayvancılık yaptıklarını, meyvede de bunu gerçekleştireceklerini söyledi. Dünya dondurmacılarını bir araya getirmek üzere uluslararası bir festival düşündüklerini kaydeden Kanbur, dondurmacılık okulu açmak için karar aldıklarını, ancak okul için henüz yer bulunamadığını belirtti. Mado Yurt Dışı Operasyonlardan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Yaşar Kanbur da, 5 yılda yurt dışında 180 şube açmayı planladıklarını kaydederek, Suriye ve Suudi Arabistan'da üretim tesisi açma planları bulunduğunu, lisans anlaşmalarını imzaladıklarını bildirdi. Kanbur, Mado'nun şimdiye kadar yüzde 12-13 büyüdüğünü ifade ederek, “Bu yıl 30'a yakın şube açtık. Anadolu şehirlerine odaklandık. Bunun sonucunda ciro ve volüm olarak krize rağmen hedeflediğimiz büyümeyi gerçekleştirdik” şeklinde konuştu. TEKSTİL VE PETROL SEKTÖRÜNDEN MADO'YA YATIRIM İÇİN CİDDİ BİR TALEP VAR” Mado Uluslararası Pazarlar Sorumlusu Hasan İbrahim Toksoy ise, yurt dışında 5 noktada 10 şubeleri bulunduğunu belirterek, 2015 yılı itibariyle yurt içinde 300, yurt dışında 180 şubeye ulaşmayı hedeflediklerini kaydetti. Toksoy, Suudi Arabistan, Suriye, Azerbaycan ve Rusya ile görüşmeler yaptıklarını, Cezayir, Fas ve Libya'dan da talepler aldıklarını, Türk Cumhuriyetleri'nden aldıkları talepleri değerlendirdiklerini ve Yunanistan'a Mado markasını götürme niyetleri bulunduğunu anlatarak, konuşmasını şöyle sürdürdü: “Yakın coğrafyamızdakilerin yanı sıra, Uzak Doğu'dan Endonezya, Malezya, Güney Kore ve Tayland ile de görüşmelerimiz devam ediyor. Vietnam'dan Brezilya'ya kadar 20'ye yakın ülkede şube açmak isteyen yatırımcı adaylarıyla pazara giriş stratejilerinin ayrıntılarını tartışıyoruz. Markayı taşımaya yeterli gördüğümüz yatırımcı gruplarla da diğer ülkeler için masaya oturacağız. Tekstil ve petrol sektöründen Mado'ya yatırım için (şube açmak üzere) ciddi bir talep var. İngiltere'de tekstil işi yapan bir iş adamı Vietnam'da Mado bayiliği yapmak üzere bize başvurabiliyor. Bu da kriz ortamında dahi Mado markasının gücü ve bu sektördeki istikrarın göstergesidir.” Verilen bilgiye göre, Mado'nun toplam cirosunun yüzde 30'u kafe konseptli satışlardan gerçekleşmekte. Tesislerinde saatte 5 ton dondurma üretme kapasitesine sahip olan Mado'nun, yıllık üretimi de 3 bin tona yaklaşmakta. Mado'nun tesislerinde günde 3 bin yaş pasta, 100 bin adet paket tatlı ve10 ton börek üretilebiliyor.