Capital ve Ekonomist dergileri tarafından düzenlenen 'Uludağ Ekonomi Zirvesi', 'Dijital Dönemde Büyüme Stratejileri' başlıklı oturumla devam etti. General Electric'ten Canan Özsoy'un moderatörlüğünde yapılan oturumda Boyner Grup'tan Cem Boyner, Microsoft'tan Tamer Özmen, Google'den Ideas Jared Cohen, Denizbank'tan Hakan Ateş, Migros'tan Özgür Tort ve Turkcell'den İlker Kuruöz konuşmacı olarak yer aldı.

Microsoft Türkiye Genel Müdürü Tamer Özmen, üretkenliği farklılaştırmak için çalıştıklarını ve eğitime önem verdiklerini dile getirdi. İkinci olarak ekonomik sürdürülebilirliği artırmak gerektiğini, ayrıca özellikle sağlıkta teknolojinin ilerde çok daha fazla kullanılacağını kaydetti. Özmen, şirketlerin bu akıma adapte olması gerektiğini vurguladı.

Boyner Grup'tan Cem Boyner ise Türkiye'nin gazı, petrolü olmadığını, eğitim sisteminin de çok parlak olmadığını kaydetti. Boyner, "Tırmanarak gelişeceğimize inanmıyorum, atlayarak, zıplayarak farkı kapatacağız. İnovasyon önemli. Risk almalıyız. Tutarsa tarih yazarız, tutmazsa deneyim kazanırız. Ama Türkiye'nin inovasyonda risk alma zamanıdır." ifadelerini kullandı. Şirket olarak mobil telefon vasıtasıyla yapılan satışların yüzde 20'den yüzde 40'a yükseldiğini vurgulayan Boyner, bunun önümüzdeki sene yüzde 60'lara çıkacağını kaydetti.

Denizbank'tan Hakan Ateş ise dijitalizasyonun çığ gibi gittiğini dile getirdi. İşbirlikleri ve ortaklaşmaya ülkede çok fazla önem verilmediğini savunan Ateş, "Mesela şuradaki bulunan her şirkete Denizbank olarak benim ihtiyacım var. Onların da bana ihtiyacı var." dedi. Teknolojiyi kullananların, bir ürünü aldığında başka bir ürünü promosyon olarak alabildiğini, banka hesabı da olması gerektiğini kaydeden Ateş, Türkiye'de nüfusun yüzde 42'sinin banka hesabının bulunmadığını belirtti. Ateş, bankalarda mobil uygulamaları kullanan müşteri sayısının yüzde 11'i geçtiğini ifade etti.