Mobilya sektörünün önde gelen firmalarının temsilcileri, 2014 yılının umdukları kadar iyi geçmediğinden yakındı. Hedeflenen rakamların tutturulamamasından yakından yöneticiler, 2015 için daha ümitvar oldukların dile getirdi.

İstanbul Mobilya Fuarı (İSMOB)'nda Cihan mikrofonuna değerlendirmelerde bulunan Mondi Mobilya Marka Pazarlama Müdürü Volkan Yücedağ, 2014 yılının mobilya sektörü adına umdukları kadar iyi geçmediğinden yakındı. Firma olarak Ar-Ge ve ürünlerle ilgili güçlendikleri bir yıl olduklarından bahseden Yücedağ, "2015 yılında daha iyi işler bekliyoruz. Hedeflerimizi Allah’a şükür tutturduk, ufak sapmalar da olsa. Ama tabi ki gönül ister ki daha fazla büyümek, daha fazla mağaza açmak. Yaklaşık 60 mağaza açtık ülke çapında. 2015 yılı hedefimiz, bunu 2 yatına çıkarıp 120 mağaza açmak. Daha da büyümek. Yurtdışında ve yurtiçinde sıralamamızı daha üst seviyelere taşımak." diye konuştu.

Ağırlıklı olarak Türkiye'nin komşularına ihracat yaptıkların kaydeden Yücedağ, "Hemen hemen her kıtada ürünlerimiz satılıyor. Şu anda pazar olarak baktığımızda Avrupa pazarı, İtalya pazarı ki bunlar ürünlerinde mobilyacı kimlikleriyle tanınırlar. Avrupa pazarında da bir söz hakimiyeti kazanmak için de çalışmalarımız devam etmekte. Amerika’da da pazarlama faaliyetlerimiz devam etmekte." diye konuştu.

İstikbal Mobilya Marka Müdürü Mustafa Büyükkatırcı da 2014 yılının kendileri için hedeflerinin gerçekleştiği bir yıl olmadığını vurguladı. Büyükkatırcı, "Ama burada edindiğimiz tecrübeler, burada edindiğimiz sonuçları iyi analiz edip 2015 yılında bunu telafi etmek için çalışacağız. Biz 2014 yılında 30 kadar mağaza açmayı hedeflemiştik. Bu hedefimize ulaştık. Aynı zamanda 2015 yılında da bu kadar hedefimiz var mağaza açma yönünde. Bunun için gayret göstereceğiz." şeklinde konuştu.

Yakın coğrafyada ve ulaşabilecekleri bir çok noktaya satış gerçekleştirdiklerini anlatan Büyükkatırcı, "Dolayısıyla bizim hedefimiz bu pazarlarda daha etkin olabilmek. Bulunduğumuz pazarlarda daha etkin olabilmek. Bu arada bu fuar gibi vesileler olduğu sürece Türkiye’de yada dünyanın her hangi bir yerinde başka ülkelerde de yapılanma ihtiyacı olduğu zaman, talep olduğu zaman bunları tabi ki değerlendirebiliriz. Ama şu anki hedefimiz mevcut olduğu pazarlarda, daha etkin ve daha derinlemesine bir politika geliştirebilmek." diye konuştu.

Alfemo Mobilya Pazarlama Müdürü Süleyman Zoral ise 2014 yılının Türkiye’deki mobilya sektörü için büyüme yılı olarak geçtiğini öne sürdü. Zoral, "İhracatta ortalama yüzde 30’luk bir büyümeyi yakaladık. 2015 yılında da hedeflerimize bir çıt daha koyarak yüzde 50 büyüme oranını gördük. Yurtiçinde yüzde 30’luk bir büyüme ile 2015’i kapatmayı hedefliyoruz." ifadelerini kullandı.

Kendilerinin Alfemo, Kids&Teens, Yatak Merkezi olarak 3 marka ile hizmet verdiklerini söyleyen Zoral, "2014 yılı hem yurt içinde hem yurt dışında Alfemo ve Kids&Teens adına yepyeni bayilerin açıldığı bir yıl olarak tarihe geçti. Özellikle 2014’de Kids&Teens mağazaları yurtdışında ciddi yapılanma gerçekleştirdi. Alfemo olarak da geri kalmadık. Mesela birkaç ülkeden örnek verecek olursak; Dubai’de, İngiltere’de, Panama’da, Lübnan’da, Abu Dabi’de hem Kids&Teens hem Alfemo mağazalarını açarak ülkemizin bayrağını orada gururla dalgalandırdık. Türkiye’nin iç dinamikleri gereği 2014 yılında biraz daha fazla çalıştık, biraz daha hırslı çalıştık ve mağazalaşmamızı güçlendirdik. 2015’in sonunda toplamda yurtiçinde ve yurtdışında 254 mağazaya ulaşmayı hedefliyoruz." şeklinde konuştu.