Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK), 2014 yılı 4. çeyrek verilerine göre çağrı merkezi hizmetine ilişkin hizmet kalitesi hedef değerlerine uymadığı tespit edilen işletmecilerin uyarılmasına hükmetti. Bu kapsamda müşteri hizmetleri için cevap verme süresinde yüzsde 80'lik hedefinde yüzde 72'de kalan Turcell'e uyarı cezası verildi.

BTK Tüketici Hakları Dairesi Başkanlığı'nın ilgili kararı, kurumun resmi internet sitesinden yayınlandı. Turkcell ve Digital Platform Teknoloji Hizmetleri AŞ'ye uyarı cezası verildiğinin dile getirildiği açıklamada, şöyle denildi:

"5809 sayılı Elektronik Haberleşme Kanunu, Elektronik Haberleşme Sektöründe Hizmet Kalitesi Yönetmeliği ve yönetmeliğin uygulanmasına ilişkin tebliğin 6’ncı ve 9’uncu maddesi üçüncü fıkrası ve ilgili diğer mevzuata istinaden bir dizi karar alınmıştır. Turkcell İletişim Hizmetleri AŞ’nin kurumumuza yaptığı 2014 yılı dördüncü dönem hizmet kalitesi bildiriminde 'Müşteri hizmetleri için cevap verme süresi' başlıklı performans kriterinin yüzde 80’lik hedef değerini yüzde 72 değeri ile sağlayamadığı tespit edildiğinden yazılı olarak uyarılması ve söz konusu işletmecinin ilgili raporlama döneminde hizmet kalitesi yükümlülüklerini yerine getirmediğinin kurum internet sayfasında bir ay süreyle duyurulmasına karar verilmiştir. Digital Platform Teknoloji Hizmetleri AŞ’nin kurumumuza yaptığı 2014 yılı dördüncü dönem hizmet kalitesi bildiriminde 'Müşteri hizmetleri için cevap verme süresi' başlıklı performans kriterinin yüzde 80’lik hedef değerini yüzde 77,69 değeri ile sağlayamadığı tespit edildiğinden yazılı olarak uyarılması ve söz konusu işletmecinin ilgili raporlama döneminde hizmet kalitesi yükümlülüklerini yerine getirmediğinin kurum internet sayfasında bir ay süreyle duyurulması hususlarına karar verilmiştir."