Nakliyeciler topyekun destek bekliyor

Kapanan firma sayısının her geçen gün arttığı yurt içi taşımacılık sektörü, yaşanan sıkıntıların giderilmesi için topyekun destek bekliyor. MTSO Yurtiçi Yük ve Eşya Taşımacılığı Meslek Komitesi Başkanı Muazzez Araç, “Taşıma sektörünün desteklenmesi domino etkisiyle tüm sektörlerin desteklenmesi anlamına geliyor. Bu nedenle motorinden yol geçiş ücretlerine, kredilerden vergi indirimlerine kadar topyekun bir destek bekliyoruz” dedi.

EKONOMİ 01.03.2017, 11:59
Nakliyeciler topyekun destek bekliyor
banner257

Kapanan firma sayısının her geçen gün arttığı yurt içi taşımacılık sektörü, yaşanan sıkıntıların giderilmesi için topyekun destek bekliyor. MTSO Yurtiçi Yük ve Eşya Taşımacılığı Meslek Komitesi Başkanı Muazzez Araç, “Taşıma sektörünün desteklenmesi domino etkisiyle tüm sektörlerin desteklenmesi anlamına geliyor. Bu nedenle motorinden yol geçiş ücretlerine, kredilerden vergi indirimlerine kadar topyekun bir destek bekliyoruz” dedi.

Mersin Ticaret ve Sanayi Odası (MTSO) 19 No’lu Yurtiçi Yük ve Eşya Taşımacılığı Meslek Komitesi Başkanı Muazzez Araç, yaptığı açıklamayla sektörün içinde bulunduğu sorunlara dikkat çekti. Taşımacılık sektörünün ’üvey evlat’ olarak görülmemesi gerektiğini belirten Araç, sektörün gelişimi için daha çok destek beklediklerini söyledi. Üretici tüm sektörlerin rekabet gücünü artırabilmesinin yolunun taşıma maliyetlerini düşürmekten geçtiğini hatırlatan Araç, maliyetin düşmesinin de taşımacılık sektörünün desteklenmesine bağlı olduğunu kaydetti.

“Sektör, rekabetçi yapısı korunarak yaşatılmalı”

Türkiye ekonomisinin en büyük yükünü taşımacıların üstlendiğini, tüm sektörlerin nakliyeye mutlaka ihtiyacı bulunduğunu dile getiren Araç, “Önemli sıkıntılarla karşı karşıyayız. Taşımacılık sektörü gelişmemiş bir ülkenin büyümesi, kalkınması da mümkün değil. Bu nedenle bu sektör yaşatılmalı. Üstelik de rekabetçi yapısı korunarak” ifadelerini kullandı.

Sektörün öncelikli sorununun Hızlı Geçiş Sistemi (HGS) olduğunu kaydeden Araç, sistemde önemli aksaklıklar bulunduğunu belirterek, şöyle devam etti: “Kullanılan sistemin arızalı olduğunu düşünüyorum. Bu arızalar nedeniyle gerek çekicilerimizde gerekse dorselerimizde HGS’miz bulunmasına rağmen sistem okumuyor ve araçlarımızın arkasından yüksek cezalar geliyor.”

HGS numaralarını ve aylık yapılan ödeme makbuzlarını göndermelerine rağmen itirazlarından sonuç alamadıklarını ve bu cezaları ödemek durumunda kaldıklarını dile getiren Araç, karayolları yetkililerinden destek beklediklerini söyledi.

“Düşük faizli kredi talep ediyoruz”

Nakliye sektörüne en önemli desteğin araç alımları noktasında verilebileceğini vurgulayan Araç, kredi kullanırken karşılaştıkları yüksek faiz oranlarından şikayetçi oldu. Filolarını ancak banka kredileriyle genişletebileceklerine işaret eden Araç, “Ancak bankalara gittiğimizde yüksek faiz oranlarıyla karşılaşıyoruz, en yüksek faiz ticari araçlarda. Maalesef yüzde 2’nin üzerinde faiz oranları var. Oysa bizim talebimiz bu oranların 0,5 ile 0,70 aralığında tutulması yönündedir. Tüm sektörlere az ya da çok destek veriliyor ama bizim sektörümüze yönelik hiçbir kolaylaştırma yok” değerlendirmesinde bulundu.

Destek göremedikleri gibi omuzlarına maliyetlerini artırıcı birçok yük eklendiğini, bunların başında vergi yüklerinin geldiğini kaydeden Araç, işçi maliyetlerinin de gün geçtikçe yükseldiğini dile getirdi. Son dönemlerde bu konuda önemli adımlar atıldığını ve vergisini düzenli ödeyenlere yüzde 5’lik indirim getirileceğini hatırlatan Araç, “Bunun gibi gelişmeleri önemsiyoruz. Bu gibi teşvikler kayıtlı çalışan firma sayısını da artıracaktır. Hem firmalar hem de devlet kazanacaktır” diye konuştu.

Araç, benzer kolaylıkları Motorlu Taşıtlar Vergisi (MTV) ve SGK primlerinde de beklediklerini ifade etti. Geç gönderilen cezalar nedeniyle de sıkıntı yaşadıklarına değinen Araç, bu yüzden cezaları da cezalı ödemek zorunda kaldıklarını anlattı. Bu durumun yüklerini daha da artırdığını belirten Araç, “Oysa sektör olarak 3 yıldır aynı fiyatlarla çalışıyoruz. Müşterimize herhangi bir zam yapamıyoruz. Bu nedenle gelirimiz belli bir seviyede kalırken giderimiz sürekli artıyor. Sıkıntımız büyükken bunun daha da artmaması için en azından gönderilen cezaların zamanında elimize ulaşması önem taşıyor” şeklinde konuştu.

“Köprü fiyatları yeniden gözden geçirilmeli”

Sektörde haksız rekabet oranının yüksek olduğunu, bu sorunun çözümü için de denetimlerin artırılmasını talep ettiklerini aktaran Araç, son dönemlerde fiyatları yükseltemedikleri gibi yaklaşık üç yıldır talep azalması nedeniyle yaklaşık yüzde 50 kapasitelerle çalışmak durumunda kaldıklarına da dikkat çekerek, kapanan firma sayısının her geçen gün arttığını bildirdi.

Köprü ücretlerinin yüksek olmasından da dert yanan araç, şunları söyledi: “Gebze Osmangazi Köprüsü’nün ücretleri oldukça yüksek. Köprü öncesinde karşı tarafa vapurla 199 TL’ye geçiyorduk. Şimdi yol kısaldı diye köprüyü kullanınca 223 TL köprü ücreti bir de ara yol kullanıyoruz 48 TL’lik ara yol ücreti ödüyoruz ve maliyetlerimiz ciddi ölçüde artıyor. Yavuz Sultan Selim Köprüsü de ticari olarak yüksek geliyor. Bu nedenle fiyatların ticari araçlar için yeniden gözden geçirilmesini talep ediyoruz.”

“Topyekun destek bekliyoruz”

Motorin fiyatlarındaki artışın sıkıntılarını katladığına dikkat çeken Araç, motorinin maliyeti artırmada önemli bir unsur olduğunu belirterek, “Taşıma sektörünün desteklenmesi domino etkisiyle tüm sektörlerin desteklenmesi anlamına geliyor. Bu nedenle motorinden yol geçiş ücretlerine, kredilerden vergi indirimlerine kadar topyekun bir destek bekliyoruz” ifadelerini kullandı.
Yorumlar (0)
Günün Anketi Tümü
Sizce hangi başkan daha başarılı?
Sizce hangi başkan daha başarılı?
Namaz Vakti 09 Ağustos 2020
İmsak 04:03
Güneş 05:35
Öğle 12:43
İkindi 16:30
Akşam 19:41
Yatsı 21:07
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Başakşehir 34 69
2. Trabzonspor 34 65
3. Beşiktaş 34 62
4. Sivasspor 34 60
5. Alanyaspor 34 57
6. Galatasaray 34 56
7. Fenerbahçe 34 53
8. Gaziantep FK 34 46
9. Antalyaspor 34 45
10. Kasımpaşa 34 43
11. Göztepe 34 42
12. Gençlerbirliği 34 36
13. Konyaspor 34 36
14. Denizlispor 34 35
15. Çaykur Rizespor 34 35
16. Malatyaspor 34 32
17. Kayserispor 34 32
18. Ankaragücü 34 32
Takımlar O P
1. Hatayspor 34 66
2. Erzurumspor 34 62
3. Adana Demirspor 34 61
4. Akhisar Bld.Spor 34 57
5. Fatih Karagümrük 34 56
6. Bursaspor 34 56
7. Altay 34 54
8. Keçiörengücü 34 50
9. Menemen Belediyespor 34 44
10. Giresunspor 34 44
11. Ümraniye 34 44
12. İstanbulspor 34 40
13. Balıkesirspor 34 38
14. Altınordu 34 37
15. Boluspor 34 33
16. Osmanlıspor 34 30
17. Adanaspor 34 21
18. Eskişehirspor 34 12
Takımlar O P
1. Liverpool 38 99
2. Man City 38 81
3. M. United 38 66
4. Chelsea 38 66
5. Leicester City 38 62
6. Tottenham 38 59
7. Wolverhampton 38 59
8. Arsenal 38 56
9. Sheffield United 38 54
10. Burnley 38 54
11. Southampton 38 52
12. Everton 38 49
13. Newcastle 38 44
14. Crystal Palace 38 43
15. Brighton 38 41
16. West Ham 38 39
17. Aston Villa 38 35
18. Bournemouth 38 34
19. Watford 38 34
20. Norwich City 38 21
Takımlar O P
1. Real Madrid 38 87
2. Barcelona 38 82
3. Atletico Madrid 38 70
4. Sevilla 38 70
5. Villarreal 38 60
6. Real Sociedad 38 56
7. Granada 38 56
8. Getafe 38 54
9. Valencia 38 53
10. Osasuna 38 52
11. Athletic Bilbao 38 51
12. Levante 38 49
13. Real Valladolid 38 42
14. Eibar 38 42
15. Real Betis 38 41
16. Deportivo Alaves 38 39
17. Celta de Vigo 38 37
18. Leganés 38 36
19. Mallorca 38 33
20. Espanyol 38 25