Ordu- Giresun Uluslararası Havalimanı’nın açılışı gün sayıyor. Ordu- Giresun Uluslararası Havalimanı’nın Mayıs 2015 sonunda doğru tarifeli seferlere açılması planlanıyor. Yapımı 3,5 yıldır devam eden havalimanının yaklaşık 350 milyon dolara mal olduğunu dile getiren Ordu Valisi İrfan Balkanlıoğlu, başta Arap ülkeleri olmak üzere gelecek 2 yılda 1 milyon turist hedeflediklerini söyledi.

Ekonomi Gazetecileri Derneği (EGD)’nin geleneksel Anadolu Buluşmaları devam ediyor. EGD’nin yeni buluşması Ordu’da gerçekleşti. Ordu Valisi İrfan Balkanlıoğlu’nun ev sahipliğinde düzenlenen programa ekonomi gazetecileri ve iş adamları yoğun ilgi gösterdi.

Ordu Valisi İrfan Balkanlıoğlu ve EDG Başkanı Celal Toprak’ın katılımıyla düzenlenen basın toplantısında Ordu’nun turizm fırsatları masaya yatırıldı. Memleketi Ordu olan EGD Başkanı Celal Toprak, kendisinin de yeterli iş imkanı olmadığı için Ordu’dan ayrıldığını kaydederken, günümüzdeki iş potansiyeli ve teknolojinin sunduğu imkanlar ile Anadolu illerinde de iş fırsatlarının arttığını söyledi.

Ordu-Giresun Uluslararası Havalimanı’nı Mayıs 2015 tarihinde açmayı planladıklarını aktaran Ordu Valisi Balkanlıoğlu, yapımı 3,5 yıldır süren havalimanının yaklaşık 350 milyon dolara mal olacağını kaydetti. Havalimanının, Japonya ve Hong Kong’un ardından dünyada denize doldurulmuş tek havalimanı olduğunun altını çizen Balkanlıoğlu, "Ordu-Giresun Havaalanı, hem Ordu, hem Giresun illerimize hizmet verirken, günde ortalama 10 uçağın inmesini öngörülüyor." diye konuştu.

Gelecek 2 yıl içinde Ordu’da 1 milyon turist ağırlamayı hedeflediklerini ifade eden Balkanlıoğlu, "2014 yılı itibariyle Ordu’ya yerli ve yabancı 380 bin turist geldi. Ordu-Giresun Uluslararası Havalimanı’nın açılmasıyla, Arap ülkelerinin yanı sıra, özellikle doğa turizmi ve doğa sporlarıyla ilgilenen İngiltere, Almanya, Fransa başta olmak üzere Avrupa Birliği ülkelerinde de turist ağırlanması hedefleniyor." dedi.

Ordu’nun doğa turizmi açısından büyük potansiyeli olduğunu vurgulayan Balkanlıoğlu, "Ordu’da yamaç paraşütü büyük ilgi görüyor. Aynı zamanda doğada 5 kilometreden 50 kilometreye yürüyüş parkurları var ve tüm yürüyüş parkurları güvenli. Türkiye’nin en büyük yaylalarından biri Çambaşı Yaylası’na ülkemizin gözde kayak merkezlerinden birisi de kurulacak. Aynı zamanda bölgemizde yaylaları birbirine bağlayacak; Yeşil Yol projesi var. Ordu, Samsun, Tokat illerimizdeki yaylaları birbirine bu yol ile bağlayacağız." diyerek sözlerini sürdürdü.

"FINDIK KOLAY PARAYA ÇEVRİLİR"

Ordu’nun ekonomisinin fındığa dayandığının altını çizen Balkanlıoğlu, "Fındık en rahat paraya çevrilebilen bir ürün. 2015 yılında, 650 bin ton fındık üretimi öngörülüyor. Fındığın kilo fiyatının 13- 14 TL’nin altına düşmeyeceğini düşünüyoruz. Fındık üreticilerinin önemli hedeflerinden biri ihracatı arttırmak. Ordu’da 50’ye yakın tesis bulunuyor. Dünya fındık pazarına baktığımızda, Türkiye fındık üretiminde dünya birincisidir ve ardından İtalya, Hindistan, İspanya gibi ülkeler geliyor." dedi.