TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken, kamyon ve otobüs gibi ÖTV oranı düşük araçların değişmesinde hurda teşvikinin belirleyici olacağını söyledi.
Ticari araçların ÖTV’siz değişiminde en büyük avantajın binek otomobillerde olduğunu belirten Türkiye Esnaf ve Sanatkârları Konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı Bendevi Palandöken, “Kamyon ve otobüs gibi ÖTV oranı düşük araçların değişmesinde hurda teşviki belirleyici olacak. Hurda teşviki ile hem esnaf hem de devlet kazançlı çıkarken, bu değişimin ekonomiye, temiz havaya ve çevreye çok büyük katkısı olacak” dedi.
“Nakliye gideri teşvike dahil olmalı”
Daha önce yapılan hurda teşvikinden en büyük sorunun yürür durumda olmayan araçların nakliyesinde yaşandığını dile getiren Palandöken, “Yeni bir hurda teşviki gelmesi halinde her bölgede teslim noktaları belirlenmeli ve nakliye giderleri teşvike dahil edilmeli. Sanayicimiz Çin’den hurda ithal ediyor. Yurt içinde aynı bölgedeki hurda araçların nakliyesi çok daha ucuza gelecektir” diye konuştu.
“20 yaşı geçen otomatik hurdaya ayrılmalı”
Hurda teşvikinde belirleyici kriterin araçların yaşı olduğunu ifade eden Palandöken, “Hurdaya ayrılabilir araçlar için süre sınırı olmamalı. 20 yaşını dolduran araçlar otomatik olarak hurdaya ayrılabilmeli. Böylelikle sanayinin hurda ihtiyacına da düzenli bir katkı sağlanmış olur” şeklinde konuştu.
“500 bin kamyon hurda teşviki bekliyor”
20 yaş ve altında olan 500 bine yakın kamyonun hurdaya ayrılabilir durumda olduğunu belirten Palandöken, “Asgari 15 milyar liralık hurda stokuna sahibiz. Bu tutar, yıllık hurda ithalatımızın 4’te 3’üne denk geliyor. Hurda için belirlenen teşvik tutarı hem ithalatı azaltacak hem de esnafı rahatlatacak miktarda olmalı. Böylelikle esnaf ÖTV’siz olarak aracını değiştirirken, sanayici de hurda ihtiyacını karşılamış olacak” ifadelerini kullandı.