Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış sabit fiyatlarla perakende satış hacmi 2015 yılı Nisan ayında bir önceki aya göre yüzde 0,3 arttı. Aynı ayda gıda, içecek ve tütün satışları yüzde 0,6, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) yüzde 0,1 ve otomotiv yakıtı satışları yüzde 0,1 arttı.

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre bilgisayar, kitap ve iletişim aygıtları satışları yüzde 0,5 arttı, elektrikli eşya ve mobilya satışları yüzde 1,4 arttı, tekstil, giyim ve ayakkabı satışları yüzde 0,1 arttı, tıbbi ürünler ve kozmetik satışları yüzde 0,6 azaldı, posta veya internet üzerinden satışlar ise yüzde 1 azaldı. Takvim etkilerinden arındırılmış sabit fiyatlarla perakende satış hacmi Nisan ayında bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 3,8 arttı. Aynı ayda gıda, içecek ve tütün satışları yüzde 2,9, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) yüzde 0,6, otomotiv yakıtı satışları ise yüzde 11,2 arttı.

Gıda dışı sektörlerin bir önceki yılın aynı ayına göre değişimi incelendiğinde bilgisayar, kitap ve iletişim aygıtları satışları yüzde 1,5 azaldı, elektrikli eşya ve mobilya satışları yüzde 1,3 arttı, tekstil, giyim ve ayakkabı satışları yüzde 2,7 arttı, tıbbi ürünler ve kozmetik satışları yüzde 0,6 azaldı, posta veya internet üzerinden satışlar ise yüzde 22,5 arttı.

Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış cari fiyatlarla perakende ciro yılı Nisan ayında bir önceki aya göre yüzde 1,6 arttı. Aynı ayda gıda, içecek ve tütün satışları yüzde 2, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) yüzde 1,4, otomotiv yakıtı satışları ise yüzde 1,4 arttı.

Takvim etkilerinden arındırılmış cari fiyatlarla perakende ciro Nisan ayında bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 6,8 arttı. Aynı ayda gıda, içecek ve tütün satışları yüzde 13,9, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) yüzde 7,1 artarken, otomotiv yakıtı satışları ise yüzde 1,7 azaldı.