Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış sabit fiyatlarla perakende satış hacmi 2015 yılı Haziran ayında bir önceki aya göre yüzde 0,2 arttı. Aynı ayda gıda, içecek ve tütün satışları yüzde 1, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) yüzde 0,1 artarken, otomotiv yakıtı satışları ise yüzde 0,5 azaldı.

Türkiye İstatistik Kurumu’nun (TÜİK) Haziran verilerine göre bilgisayar, kitap ve iletişim aygıtları satışları yüzde 0,5 azaldı, elektrikli eşya ve mobilya satışları yüzde 0,9 arttı, tekstil, giyim ve ayakkabı satışları aynı seviyede kaldı, tıbbi ürünler ve kozmetik satışları yüzde 0,9 arttı, posta veya internet üzerinden satışlar ise yüzde 3,8 arttı.

Takvim etkilerinden arındırılmış sabit fiyatlarla perakende satış hacmi 2015 yılı Haziran ayında bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 3,7 arttı. Aynı ayda gıda, içecek ve tütün satışları yüzde 6,9 artarken, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) yüzde 0,8 azaldı, otomotiv yakıtı satışları ise yüzde 9,3 arttı. Gıda dışı sektörlerin bir önceki yılın aynı ayına göre değişimi incelendiğinde bilgisayar, kitap ve iletişim aygıtları satışları yüzde 0,4 azaldı, elektrikli eşya ve mobilya satışları yüzde 6,6 azaldı, tekstil, giyim ve ayakkabı satışları yüzde 1,2 arttı, tıbbi ürünler ve kozmetik satışları yüzde 7,4 arttı, posta veya internet üzerinden satışlar ise yüzde 25,8 arttı.

Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış cari fiyatlarla perakende ciro 2015 yılı Haziran ayında bir önceki aya göre yüzde 0,2 azaldı. Aynı ayda gıda, içecek ve tütün satışları yüzde 1,1, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) yüzde 0,8 artarken, otomotiv yakıtı satışları yüzde 3,6 azaldı. Takvim etkilerinden arındırılmış cari fiyatlarla perakende ciro 2015 yılı Haziran ayında bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 6,4 arttı. Aynı ayda gıda, içecek ve tütün satışları yüzde 15, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) yüzde 5,3 artarken, otomotiv yakıtı satışları yüzde 1,2 azaldı. Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış sabit fiyatlarla perakende satış hacmi 2015 yılı 2. çeyreğinde bir önceki çeyreğe göre yüzde 1 arttı. Takvim etkilerinden arındırılmış perakende satış hacmi ise bir önceki yılın aynı çeyreğine göre yüzde 4 arttı. Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış cari fiyatlarla perakende ciro 2015 yılı 2. çeyreğinde bir önceki çeyreğe göre yüzde 3,4 arttı. Takvim etkilerinden arındırılmış perakende ciro ise bir önceki yılın aynı çeyreğine göre yüzde 7,3 arttı.