e-ticaret sektörünü ölçümleyen Criteo, 2014 Ramazan ayında yapılan online satış rakamlarını açıkladı. Rakamlar, bu dönemde Türkiye‘de ve Arap ülkelerinde web ortamından perakende satışların arttığını ortaya koydu.

Criteo’nun açıkladığı 2014 rakamları şöyle:

• Hem mobil hem de masaüstünden online satışlar Ramazan’ın ilk günlerinden itibaren artmaya başlıyor. Türkiye’de perakende satışlar yüzde 12, seyahat satışları yüzde 57 artarken; Birleşik Arap Emirlikleri’nde bu oranlar yüzde 23 ve yüzde 42 seviyelerinde.
• Ramazan ayının sonunda mobil satışların yüzde 29 arttığı görülüyor. Ramazan Bayramı’ndan evvel pek çok birey, aileleriyle zaman geçiriyor ve mobil aygıtlardan alışveriş yapmaya devam ediyor.
• Arap ülkeleri ve Türkiye mobil. Mobil aygıtlardan yapılan satışların toplam online satışlar içinde payı Suudi Arabistan’da yüzde 33, Birleşik Arap Emirlikleri’nde yüzde 28 ve Bahreyn’de yüzde 42 civarında iken; Türkiye’de mobil satışların, toplam online satışlar içinde payı yüzde 15.