Otomotiv şirketi Toyota, Ege Orman Vakfı ile "Karbon Nötralizasyon" projesi başlattı. İzmir yetkili satıcısı Toyota Plaza Borovalı, sattığı her araba için bir yıllık karbon ayak izini (arabanın atmosfere saldığı karbon miktarı), Ege Orman Vakfı’na dört tane fidan bağışlayarak silecek. Bu proje için yaptırılan özel bir çıkartma ile karbon ayak izi mesajı müşterilere de verilecek ve toplumda farkındalık oluşturulacak. Proje kapsamında Çeşme-Ildırı-Kadıovacık mevkisinde 10 bin fidanlık “Toyota Plaza Borovalı Ormanı” oluşturulacak.

Projenin tanıtımı ve protokol imzaları için düzenlenen toplantıda konuşan Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş. Pazarlama Grup Müdürü Ziya Burnaz, çevreci teknolojilerin öncü markası olarak teknoloji geliştirmenin yanısıra hem dünyada hem de Türkiye’de çevreci sosyal sorumluluk projelerine de imza attıklarını söyledi. Burnaz, “Otomobil teknolojilerinde olduğu kadar çevre konusunda da hep daha da ileriyi hedeflemek, Toyota’nın temel düşüncesidir. Bu düşünceden hareketle İzmir’de gerçekleştirdiğimiz bu proje, markamızın çevreye duyarlılığını ortaya koymakta ve örnek olmaktadır.” dedi. Toyota Plaza Borovalı Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Selçuk Borovalı da bir otomobilin çevreye verdiği zararın karşılanması için ağaçlandırmanın önemine dikkat çekerek, şunları söyledi: “Yalnızca ürünlerimizle değil, yaklaşımımızla da çevre duyarlılığını en üst düzeye taşıyan bir markayız. Ege Orman Vakfı ile gerçekleştirdiğimiz bu projeyle plazamızdan satın alınan her otomobil için dört fidan dikeceğiz. Toyota olarak otomotiv endüstrisindeki tüm yenilikleri sunan markaların başında gelmekteyiz. Bu doğrultuda müşterilerimizin beklentilerine cevap vermenin yanısıra çevre konusunda da üzerimize düşen görevleri yerine getirmek için tüm çabamızı devam ettireceğiz.”

‘KARBON SALIMININ DÖRTTE BİRİ ULAŞIM SEKTÖRÜNDEN’

Ege Orman Vakfı Başkanı Cem Bakioğlu ise ulaşım, ısınma, enerji harcanması veya satın alınan ürünlerin üretim ya da kullanımının atmosferde karbon gazı salımına sebep olduğuna dikkat çekti. Bu projeyle Toyota’nın, diğer markalara örnek teşkil edecek bir yaklaşım sergilediğini belirten Bakioğlu, “Gelecek kuşakları, çocuklarımızı tehdit eden iklim değişikliğini yavaşlatmak için bireyler ve kuruluşlar olarak atmosfere saldığımız karbon miktarımızı, bir diğer ifadeyle karbon ayak izimizi küçültmek ve doğaya verdiğimiz zararı azaltmak durumundayız. Karbon salımının yaklaşık dörtte biri ulaştırma sektöründen ve bunun yaklaşık yüzde 50’si de otomobillerden kaynaklanıyor. Bu bakımdan otomotiv sanayisi, karbon ve diğer gaz salımlarının azaltılmasında kilit rol oynamaktadır. Buradan hareketle Ege Orman Vakfı’nın internet sitesinde bulunan karbonmetre ile yaptığımız hesaplama sonucunda Toyota Plaza Borovalı, sattığı her araç için Ege Orman Vakfı’na dört fidan bağışlayacak ve böylelikle araçların bir yıllık karbon ayak izi silinecek. Projeyle Çeşme-Ildırı-Kadıovacık ağaçlandırma sahasında 10 bin fidan yeşerecek.” diye konuştu.