Dolar-Euro paritesinden seramik sektörü rahatsız. Sektörün önde gelen aktörleri para birimlerinin bu durumuna uyumlu Avrupa’da fiyatların indiğini, rekabet güçlerinin darbe aldığını dile getiriyor.


27. Seramik, Banyo, Mutfak Fuarı’nda (UNICERA) ürünlerini tanıtan firmalar paritenin maliyetlerini önemli oranda arttırdığından dert yanıyor.

Kütahya Seramik Üretim Planlama, Paketleme Müdürü Mustafa Elgün, “Dolar ve Euro’da oynamalar var. Bu nedenle paritede daralma var. Bu durum maliyetlere sirayet ediyor.” diyor.

Elgün, ayrıca pariteden yararlanılarak ABD’ye ihracattan elde edilen gelirin artabileceğini vurguluyor.

Elgün, şu an İtalya’ya ve Almanya dahil Avrupa ülkelerinin büyük bölümüne seramik ürünleri ihraç ettiklerini bildiriyor. İlaveten ABD ve bölge ülkelere de yoğun satışlarının olduğunu açıklıyor.

Ürünleri ile Almanya, Finlandiya, ABD ve Kanada’ya hitap eden Graniser Seramik’in İhracat Temsilcisi Şükrü Bideciler de parite ile ilgili olarak “Dolarda artışın olumlu yanları var. ABD ve Kanada’ya dolar ile ürün veriyoruz. Dolarda artışın olumsuz yanları da var. Dolar-Euro paritesinin daralması, Euro’nun değer yitirmesinin ardından İtalya ve İspanya seramik ürünlerinin fiyatlarını indirdi. Bu durum rekabette olumsuz etki yaratıyor.” ifadelerini kullanıyor.



Bu sene İtalya’dan satın alınan ve Çorum’da vitrifiye ürün üreten Isvea’nın Yönetim Kurulu Başkanı Erdem Çenesiz ise ”Dolar ve Euro dengesini lehimize bir durum olabilir.” iddiasında bulunuyor ve ekliyor: ”Maliyetleri iyi koruyup, tasarım gücünü arttırırsak ihracatta büyüme devam edecek. Onun için biz tasarıma önem vermeli, kalifiye ürünlerimizi dünyaya duyurmalıyız, ihracatımız buna uyumlu artacaktır.”


Çenesiz, Isvea’nın İtalya dahil Avrupa ülkelerine ihracat yaptığına; banyo ürünlerine ilginin giderek arttığına temas ediyor.


Firmanın şu an 150 ürünü UNICERA’da sergileniyor.