Su Ürünleri Tanıtım Grubu (STG), Uzakdoğu’yu hedef pazar olarak belirledi. Hong Kong’da düzenlenen 6. Asya Su Ürünleri Fuarı’nda Türk levreği, çipurası ve diğer deniz ürünlerini görücüye çıkardı. Türkiye’nin ihracatta yıldız sektörlerinden su ürünleri, levrek ve çipurada Avrupa pazarında yüzde 25 paya ulaştıktan sonra yönünü, dünya ticaretinin yeni gözdesi Çin ve Hindistan’a çevirdi. STG, 8-10 Eylül 2015 tarihlerinde Hong Kong Convention&Exhibition Center’da düzenlenen Asya Su Ürünleri Fuarı’na, ikinci defa info stantla katıldı.

STG Başkanı Melih İşliel, Çin’de 200 milyon alım gücü yüksek müşteri kitlesi olduğunu, bu kitleye Türk balıklarını yedirmek istediklerini söyledi. 2020 yılında Çin ve Hindistan’ın dünya ekonomisinde büyük paylara sahip olacağına işaret eden İşliel, Hong Kong’un Çin’e açılan kapı konumunda olduğunu belirtti. İşliel, “Bu coğrafyada yaşayanlar, alternatif lezzetleri ve türleri denemek istiyorlar. Bizim Akdeniz ürünlerimiz levrek ve çipura, hem Akdeniz mutfağı menülerini sunan restoranlara hem de geleneksel Çin mutfağına girmiş durumda. Çinliler, dünyayı geziyor ve yeni keşfetmeye başladıkları lezzetleri ülkelerinde de bulmak istiyorlar. Salt ürünlerimizi değil, aynı zamanda Türk mutfağını da tanıtarak, Hong Kong ve Çin’de sürdürülebilir bir pazar payına erişmek için projeler üreteceğiz.” şeklinde konuştu.

Çin ve Hong-Kong'u alternatif hedef pazar olarak gördüklerini vurgulayan İşliel, büyük fırsatları değerlendirmek ve yeni ihracat bağlantıları kurmak amacıyla fuara katıldıklarını kaydetti. Hong Kong’un, Çin için antrepo ve re-export merkezi durumunda olduğuna da dikkat çeken İşliel, Asya Su Ürünleri 2015 Fuarı’nın, Uzakdoğu’da düzenlenen önemli bir su ürünleri sektör fuarı olduğunu ve altıncı defa düzenlendiğini, 2014 yılında 201 standın yer aldığı fuara, bu yıl 31 ülkeden 230 firma ve kuruluşun katıldığını, ziyaretçi sayısının ise 8 bin kişiyi aştığını belirtti. Hong Kong’un, Asya'nın en büyük serbest pazarı ve limanı, en işlek ticaret, endüstri ve turizm merkezi olması özelliklerini dikkate alarak bu fuara katılma kararı aldıklarını ifade eden İşliel, “Hong Kong dünya ticaret hacmi sıralamasında 13., ticaret hizmetleri ihracatı sıralamasında 12. sırada yer alıyor. Ayrıca bölge merkezleri ve temsilcilik ofisleri için popüler bir merkez. Diğer yandan Çin’in en önemli ticaret ortağı olma konumu gitgide artış gösteriyor. Hong Kong ekonomisi, giderek bir re-export merkezi haline gelmek yönünde ilerliyor. Çin’le iş yapmak isteyen yabancı şirketler, Hong Kong’u daha güvenli bir seçenek olarak görüyor. Bu anlamda, Çin’e girmek için de bu fuara katılım önemliydi.” şeklinde konuştu.

UZAKDOĞU’DA KİŞİBAŞI BALIK TÜKETİMİ 36 KG.

Asya bölgesinde kişibaşı su ürünleri tüketiminin ortalama 36 kg. olduğu bilgisini veren Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Sinan Kızıltan ise şunları kaydetti: “Balık yanında karides, istiridye, deniz tarağı, deniz patlıcanı gibi ürünler de tüketiliyor. Hong Kong, tam anlamıyla bir tüketim toplumu. Dünyanın en hızlı gelişen ekonomilerinden olan Hong Kong’un su ürünleri ithalatı 3 milyar dolar civarında. Uzakdoğu’nun en iyi fuar merkezine sahip olan Hong Kong’da düzenlenen fuarlara katılım çok önemli. Hong Kong’a çok yakın mesafede ve Çin Halk Cumhuriyeti'ne bağlı özel yönetim bölgesi olan Makao ise yüksek yıldızlı otellerin çok fazla olduğu bir bölge. Oraya bile ihracat yapılsa ülke olarak büyük kazanç elde edilecektir.”

STG standı, fuarda en çok ilgi gören stant oldu. Burada yerel aşçı Samuel Tsang'ın çeşitli tariflerle hazırladığı, Türkiye'nin balıkları tattırıldı, promosyon malzemeleri dağıtıldı, aynı zamanda ülke balıkları sergilenerek Türk balığı imajı oluşturulmaya çalışıldı. Stantta 2 bin 500 civarında ziyaretçiye balık ikram edildi. Asya Su Ürünleri Fuarı’na katılan STG'yi Başkan Melih İşliel, Yönetim Kurulu üyeleri M.Taner Ciğer ve Yurdakul Sözeri ile Ege İhracatçı Birlikleri Şefi Ferda Özkan ve Serap Ünal’dan oluşan heyet temsil etti.