Türkiye’nin ihracatta yıldız sektörleri arasında yer alan su ürünleri, gözünü Güney Kore pazarına çevirdi. Su Ürünleri Tanıtım Grubu (STG), su ürünleri tüketiminde dünyanın önde gelen ülkeleri arasında yer alan ve 50 milyonu aşan nüfusa sahip bu ülkeye deniz salyangozu, yengeç ve karides ihracatı için kolları sıvadı.

STG, Asya'nın en gelişmiş ülkelerinden olan Güney Kore ile tanıtım çalışmalarına devam ediyor. Türk su ürünlerini tanıtmak ve ihracat pazarlarını genişletmek amacıyla Seul'de, 15-17 Nisan 2015 tarihlerinde düzenlenen 11. Seul Seafood Show Fuarı'na ikinci kez katılım sağlandı. Üç gün boyunca yaklaşık 12 bin kişinin gezdiği fuarda ziyaretçilere, Türk su ürünleri hakkında bilgi verildi. STG Yönetim Kurulu Başkanı Melih İşliel, “Güney Kore'de su ürünleri ve balık çeşitleri, en çok tüketilen gıda ürünleri arasında. Yıllık su ürünleri ithalatları 3,8 milyar dolar seviyesinde. Türkiye'den genelde deniz salyangozu, yengeç ve karides talebi var. Ayrıca artan yabancı nüfusun da etkisiyle farklı balık türlerine yönelik bir talep oluşmaya başlamış. Güney Kore ile sahip olduğumuz olumlu tarihi ilişkilerimizin de sayesinde bu durumu avantaja çevirebileceğimizi düşünüyoruz. Fuar süresince sergilenen çipura ve levreğe Korelilerin yoğun ilgisi olduğu gözlemlendi." dedi.