Türk Sanayicileri ve İşadamları Derneği (TÜSİAD) Başkanı Cansen Başaran Symes, eğitimde bilişimin ağırlığının artması temennisinde bulundu. Symes, “Artık çocukların sadece oyun oynaması değil oynadıkları oyunları kodlamayı öğrenmeleri gerekiyor! İngiltere’de, 5 yaşından itibaren yenilenmiş bir bilgisayar programlama dersi zorunlu ders olarak müfredata kazandırılmış durumda. Türkiye’de de bilişim teknolojileri ve yazılım dersi ortaokul müfredatında mevcut. Günümüzde çocukların okuma yazma öğrenir gibi kod yazmayı, programlamayı öğrenmesi, dijitalleşen dünyaya en iyi şekilde hazırlanmaları için kritik önem taşıyor.” dedi.


29-30 Mayıs tarihli ‘Eğitimde Yeni Trendler Uluslararası Konferansı’nda söz alan Symes, bilişimin ekonomide önemli konuma geldiğini vurguladı, eğitimin buna göre kurgulanmasını talep etti. Symes, “Bilgi teknolojileri, hem başlı başına bir sektör olarak hem de geleneksel sektörlerde yarattığı etkiyle ekonomiyi dönüştürmekte. 53 kişinin çalıştığı ve sadece 5 yıllık bir şirket olan WhatsAPP 19 milyar dolara satılabiliyor. Türkiye’deki güncel örneği ise, 15 yıl önce kurulan online yemek sipariş platformu Yemek Sepeti’nin başarı hikayesi ve nihayetinde 589 milyon dolara satılması.
Teknolojinin bu artan rolü kaçınılmaz olarak eğitime de yansıyor.





Cansen Başaran Symes, eğitimcilere de şöyle seslendi:

“Sizlerin misyonu bu ülke için hayati önem taşıyor. Sizler hem bilim öğretiyor, hem de küresel ve ülke ölçeğinde problemlerimizi çözecek, geleceğimizi şekillendirecek insan gücünü yetiştiriyorsunuz. Bu görevi elbette tek başınıza yüklenmeniz beklenemez. Sizi destekleyecek ulusal eğitim politikalarının var olması büyük önem taşıyor.Hepimizin artık çok iyi bildiği PISA sonuçlarını, fen ve matematikteki bizleri üzen skorları tekrarlamayacağım. PISA’da başarısız olan ülkelerin daha sonra yaptığı iyi örneklerden yola çıkarak, biz de yaşadığımız PISA şokunu STEM alanında bir eğitim reformu yaparak iyileştirebiliriz. Bir diğer uluslararası araştırma olan TIMSS’e baktığımızda, öğrencilerimizin matematik öğrenme motivasyonunda 1. fen öğrenme motivasyonunda da 2. sırada olduğunu görüyoruz. Gençlerimizin fen-matematik öğrenme motivasyonunu başarıya dönüştürebilmeliyiz.

Bahçeşehir Üniversitesi (BAU), Georgia State Üniversitesi (GSU) ve TÜSİAD tarafından tertip edilen Eğitimde Yeni Trendler Ulslararası Konferansı’nda fen, mühendislik, matematik temelli eğitim anlayışı tartışıldı.