Mercedes-Benz Türk, 2014’te elde ettiği toplam 54 bin 118 araç ile tarihinin en yüksek araç satışını gerçekleştirdi. İhracat pazarlarındaki gücünü arttıran şirket, 2014 yılında toplamda 3 bin otobüs, 500 kamyon ihraç etti. Mercedes-Benz Türk Direktörler Kurulu Başkanı Rainer Genes, şirket olarak yatırımların yanı sıra üretim, ihracat ve yaratılan istihdam ile Türkiye ekonomisine katkıda bulunmaya devam ettiklerini ve Daimler’in Ar-Ge ve IT üssü konumuna geldiklerini söyledi.

Şirketin; Çırağan Sarayı'nda düzenlenen 2014 değerlendirilmesi ve 2015 hedeflerinin açıklandığı basın toplantısında konuşan Rainer Genes, Mercedes-Benz Türk olarak yaptıklarını yatırımlar, üretim, ihracat ve istihdam ile Türkiye ekonomisine katkıda bulunduklarını söyledi. Genes, "2014 yılını satış hacmi açısından tarihi bir rekora imza atarak kapattık, 2015 yılında da tüm ürün gruplarımızda pazar konumumuzu güçlendirmeye ve hem ekonominin hem de sektörümüzün gelişimine katkı sağlamaya devam edeceğiz." dedi.

Otobüs ürün grubunda, şehirlerarası ve şehiriçi otobüs satışı ile toplamda 752 araç satışı ile en fazla tercih edilen şehirlerarası otobüs markası olmayı başardıklarını vurgulayan Genes, "Bunun ötesinde şirket, otobüs ihracat rakamını geçtiğimiz yıla kıyasla yüzde 6 oranında arttırarak başta Batı Avrupa olmak üzere 3 bini aşkın otobüs ihracatı gerçekleştirdi. Böylece şirketin bugüne kadarki toplam otobüs ihracat rakamı 33 bine ulaştı." diye konuştu.

Mercedes-Benz Türk’ün kamyon ürün grubunda 2014 yılında da 18 bin 353 araç satışı ile pazarın başrolünde olduğunu kaydeden Genes, "Bu rakam ile şirket, tarihinin en yüksek kamyon satış adedine ulaştı. Ürettiği kamyonların 500 adedini 2014 yılı içerisinde ihraç eden Mercedes-Benz Türk’ün kuruluşundan bu yana ihraç ettiği toplam kamyon sayısı da 31 bin 500 adede ulaştı. Şirket, 2015 yılında Aksaray Kamyon Fabrikası’ndan dünya pazarlarına ihraç edeceği araç sayısını arttırmaya yönelik çalışmalarını da sürdürüyor." dedi.

Otomobil ürün grubunda da şirketin, 2013 yılında kırdığı rekoru yinelediğini ve 23 bin 100 otomobil satışı ile tarihinin en yüksek otomobil satış adedine ulaştığını belirten Genes, "Şirket, 2014 yılında yeni kompakt modelleri A-, B- ve CLA’yı dizel otomatik versiyonları ile pazara sundu. Türkiye pazarı için büyük önem taşıyan yeni nesil C-Serisi ve Mercedes-Benz’in amiral gemisi S-Serisi’nin 2 kapılı yepyeni versiyonu yeni S-Coupé, 2014 yılının en önemli yeniliklerindendi. 2015 yılında ise şirket S-Maybach, Mercedes-AMG GT gibi ürün portföyünün en tepesinde yer alan modellerin yanı sıra segmentinde çığır açacak olan GLE-Coupé, yenilenen GLE ve yepyeni GLC’yi pazara sunmaya hazırlanıyor." şeklinde konuştu.

Genes, konuşmasından sonra, Mercedes-Benz Türk Pazarlama ve Satış Direktörü Süer Sülün, Mercedes-Benz Türk Kamyon Pazarlama ve Satış Müdürü Bahadır Özbayır, Mercedes-Benz Türk Otobüs Pazarlama ve Satış Müdürü Burak Tarım, Mercedes-Benz Otomobil Pazarlama ve Satış Türkiye Müdürü Şükrü Bekdikhan ve Mercedes-Benz Hafif Ticari Araç Pazarlama ve Satış Türkiye Müdürü Tufan Akdeniz ile basın mensuplarının sorularını cevapladı. "2015 yılında kriz beklendiği söyleniyor. Siz bu konuda ne düşünüyorsunuz? Olası bir kriz ihtimaline karşı herhangi bir hazırlığınız var mı?" sorusuna Mercedes-Benz Türk Pazarlama ve Satış Direktörü Süer Sülün, şu karşılığı verdi:

"2015 beklentilerimizi anlattık, öyle bir kriz olacağını beklemiyoruz açıkçası en azından planlamalarımızda yok. Kötümser olmanın da bir anlamı olduğunu düşünmüyoruz. Dolayısıyla biz Mercedes-Benz Türk olarak çevik bir organizasyonuz. Türk milleti olarak da Avrupa ile dünya ile karşılaştırdığımızda krizleri biraz şerbetliyiz çünkü çok yaşadık. 91'de, 94'de, 99'da, 2001'de, 2009'da yaşadık. Bu çevikliğimizi koruduğumuz müddetçe bu krizlerle başedebiliriz."

Mercedes-Benz Türk'ün kurulduğu 1967’den bu yana toplam yatırım tutarı 885 milyon Euro’ya ulaştı. Şirket, o zamandan bu yana 72 binin üzerinde otobüs ve 203 bini aşkın kamyon üretimi gerçekleştirdi.