Artvin iş dünyasının son 10 yıldır her toplantıda dile getirdiği ve sonunda hükümetin 2023 program taslağına giren Hopa-Batum Demiryolu Projesi için TCDD fizibilite çalışmalarını başlattı.

Hopaport ve Hopa TSO arasında imzalanan Hopa-Batum demiryolu için ortak çalışma protokolü ilk meyvesini verdi. Hopa TSO Başkanı Osman Akyürek TOBB bünyesinde girişimlerde bulunurken, bir diğer girişim de Doğu Karadeniz İhracatçılar Birliği tarafından yapıldı. DKİB Başkanı Ahmet Hamdi Gürdoğan’ın girişimleri ile yıllar önce hazırlanan ön raporlarda raflardan indirilerek tekrar masaya yatırılmıştı. Hopaport Genel Müdürü Meriç Burçin Özer de konuyla ilgili gerek Artvin Valisi Kemal Cirit ve gerekse CHP Milletvekili Uğur Bayraktutan'ı bilgilendirerek konuyla ilgili yaptıkları çalışmaları ve Hopa-Batum demiryolu projesinin ülkemize kazançlarını içeren raporları kendilerine sunmuştu. Yapılan bu girişimler sonrası TCDD, Hopa-Batum Demiryolu Projesi ile ilgili fizibilite çalışmalarına başladı.

Konuyla ilgili TCDD Etüt Proje ve Yatırım Daire Başkanlığı'da HOPAPORT’a bir yazı göndererek bir takım bilgiler talep etti. TCDD Etüt Proje ve Yatırım Daire Başkanlığı tarafından gönderilen yazıda "İhracat ve ithalat işlemleri açısından artan bir hacme sahip olan Hopa Limanı'nın mevcut potansiyellerinin değerlendirilerek, ülkemiz ekonomisine katkısının artırılması amacıyla kurulması planlanan Hopa-Batum demiryolu hattı için İşletmemiz tarafından fizibilite raporu hazırlanacaktır. Söz konusu raporun hazırlanabilmesi için mevcut durumda Hopa Limanına gelen yük potansiyeli ve gelen yüklerin ne kadarının Batum’a gönderildiği, demiryolu bağlantısı yapılması durumunda öngörülen yük taşıma potansiyeli, taşıma parkurları (Bu yükün hangi oranlarda Batum ve Kafkasya Orta Asya ve Çin vb. pazarlara gönderilebileceği), taşıma parkurları itibariyle demiryolu mesafeleri,
TCDD'nin bu ülkelerde tren çalıştırması durumunda talep edilecek hat kullanım bedeli gibi fizibilite hazırlanmasına yönelik verilere dayalı bilgilere ihtiyaç duyulmaktadır." denildi.